• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Testar läder på min 556i, givetvis med matchande spänne;) Kul som ombyte mot H-länken.
Söker efter en fine-link också om någon vill sälja. :)
PJm2X6OkQnGVVMXUGZx+dA.jpg

rMvMVOmDSsuTZHsr4PkE6w.jpg
Jag tyckte från start att 556i var självklar på länk o 104 bäst på läder. Nu har jag 556 mest på läder o tycker den är för jäkla bra på skinn. Samtidigt som jag börjar tycka att 104 gör sig bäst på länk. De korta bandhornen maskeras av stållänken o ger bättre proportioner. Tycker jag just nu alltså :):):)
IMG_20190130_182941.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Men jag e int bitter... Har oxå en ny Sinn på G hit. Den 4:e i ordningen för att vara exakt, på lite väl kort tid :) "Köp 4 betala för 1 var det visst". ;)
Ja eller fjärde gången gilt kanske? Vad säger Erikssons då? Om dom inte är oerhört förvånade så blir iaf jag oerhört fundersam på Sinns QC ...
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Ja eller fjärde gången gilt kanske? Vad säger Erikssons då? Om dom inte är oerhört förvånade så blir iaf jag oerhört fundersam på Sinns QC ...

Jag hoppas stenhårt på fjärde gången gillt! I alla avseenden utom att den drar sig är jag riktigt kär i 757 UTC nu, så att behöva överge den vore hjärtskärande. Och Eriksons ÄR förvånade, minst sagt. Har vad jag förstår aldrig varit med om liknande (och det var för en klocka sen, typ). Man måste väl kanske höja ett varningens för Sinns QC ändå, men bara jag får en perfekt 757a så orkar jag inte älta det.

Får ju medge att detta är absolut sista chansen. Failar det nu får jag starta upp "Den officiella tråden om Damasko" lutar det åt (om den nu inte finns och jag missat den).

Må det icke hända...
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Äntligen!
Ursäkta dålig bild men ljuset ville inte hjälpa till. Grymt nöjd med att vara med Sinn. Men helvete vad omöjligt det är att få ut bandstiften och byta band. Måste man köpa nån sån där tång som griper i båda ändarna samtidigt?
IMG_20190201_185410.jpg
Stort grattis till den! :) Knixigt men det går.. :angel: Har dock oxå tankar på annat bättre verktyg för att underlätta bytet..
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Äntligen!
Ursäkta dålig bild men ljuset ville inte hjälpa till. Grymt nöjd med att vara med Sinn. Men helvete vad omöjligt det är att få ut bandstiften och byta band. Måste man köpa nån sån där tång som griper i båda ändarna samtidigt?
IMG_20190201_185410.jpg
Lite besviken på datumhjulet. Trodde att alla hade ett tyskt alternativ?
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Grattis Anders. Man får använda alla kroppsdelar som står till buds vid bandbyte om man bara har verktyg av enkelt snitt. :)Kan vara bra att ha något att sticka in i den ända som man börjar med, får att hålla tillbaka stiftet så att säga, med det andra bearbetas.
Äntligen!
Ursäkta dålig bild men ljuset ville inte hjälpa till. Grymt nöjd med att vara med Sinn. Men helvete vad omöjligt det är att få ut bandstiften och byta band. Måste man köpa nån sån där tång som griper i båda ändarna samtidigt?
IMG_20190201_185410.jpg
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Lite besviken på datumhjulet. Trodde att alla hade ett tyskt alternativ?
Jag levde själv i den villfarelsen initialt, då alla klockor jag sett/haft med day/date med förkortade dagar haft två språk på hjulet. Sinns 104 har ju det också. Kanske är det för trångt i 103 och 356, trots den väl tilltagna höjden, för att få plats med dubbla språk?
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag levde själv i den villfarelsen initialt, då alla klockor jag sett/haft med day/date med förkortade dagar haft två språk på hjulet. Sinns 104 har ju det också. Kanske är det för trångt i 103 och 356, trots den väl tilltagna höjden, för att få plats med dubbla språk?
Så är det nog. Nåja, nu slipper jag lära mig tyska men det hade varit lite kul ändå.
 
Topp