• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Moorflax

Patek
2-Faktor
Äntligen Sinn på armen. Flera dagar sedan sist.

D0392646-7C41-4594-97E2-2DD48A335181.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Sökte på Sinns hemsida efter en mailadress till dem, men såg ingen sådan. Brasklappar med att jag inte sökte jättelänge, verkar dock inte vara något de skyltar med direkt.

Kom på att jag ju såklart kan ställa min fråga här, bland alla kunniga Sinneaster! Jag tänker på no-date-versionerna av 556, t ex den blå, mockabruna och MOP-varianterna. De är specificerade med samma urverk som 556 i, dvs ETA 2824-2, och borde alltså ha datumhjul/funktion. Vill minnas att jag sett detta i någon tråd på WUS, och att det kan orsaka problem.

Stämmer detta? Har t ex kronan ”datum-quickset-positionen” på no-date-funktionen. Kan detta i så fall orsaka problem? Man ska ju t ex inte ändra datum mellan 20.00-03.00 eller liknande (varierar på olika ur).

Är lite på jakt efter en no-date för att få en renare urtavla, men också slippa ställa in datum när man ska använda en klocka som legat ett par dagar.
 

break out

Omega
Sökte på Sinns hemsida efter en mailadress till dem, men såg ingen sådan. Brasklappar med att jag inte sökte jättelänge, verkar dock inte vara något de skyltar med direkt.

Kom på att jag ju såklart kan ställa min fråga här, bland alla kunniga Sinneaster! Jag tänker på no-date-versionerna av 556, t ex den blå, mockabruna och MOP-varianterna. De är specificerade med samma urverk som 556 i, dvs ETA 2824-2, och borde alltså ha datumhjul/funktion. Vill minnas att jag sett detta i någon tråd på WUS, och att det kan orsaka problem.

Stämmer detta? Har t ex kronan ”datum-quickset-positionen” på no-date-funktionen. Kan detta i så fall orsaka problem? Man ska ju t ex inte ändra datum mellan 20.00-03.00 eller liknande (varierar på olika ur).

Är lite på jakt efter en no-date för att få en renare urtavla, men också slippa ställa in datum när man ska använda en klocka som legat ett par dagar.
Utan att veta så tror jag att det är så. Har själv 556 Anniversary och det kan hända ibland att man råkar sätta kronan i "mellanläge" så att det inte händer något när man skruvar på kronan. Om det kan ställa till problem vet jag inte, det har i alla fall inte blivit något fel på min klocka. Jag har också lite svårt att det skulle bli problem pga den "funktionen", men vad vet jag.
 

Fjärvik

Omega
Vilka klockor från Sinn har "lug to lug" mindre eller lika med 45 mm? Har ni förresten noterat att pageandcooper har väldiga svårigheter med att mäta lug-to-lug? Det kan slå flera mm fel.
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Vilka klockor från Sinn har "lug to lug" mindre eller lika med 45 mm? Har ni förresten noterat att pageandcooper har väldiga svårigheter med att mäta lug-to-lug? Det kan slå flera mm fel.
Nog endast de som är 38,5 och mindre. Men som du säger, pageandcooper har inte riktigt rätt. 556 är närmare 46 mm lug to lug.
 
Topp