• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Samma här. Drabbades långt efter gymnasiet av fragmentariskt återkommande mardrömmar där jag tvingades stå inför klassen och recitera en fransk text eller roman. Fy fan!
Fy fan! Hemska minnen. På tidigt 90-tal var jag den enda killen på hela högstadiet som läste franska. Jag var helt kass och lärarinnan hatade mig. Småsaker jag minns; lärarinnan rättade alltid mina prov högt inför klassen för att jag var så hysteriskt kass. En gång kom jag försent. Straffet jag fick var att stå i ett hörn med papperskorgen på som hatt och sjunga Frere Jacques.

Senast ändrad:
Sjukt!
Nu gäller det att inviga sin eventuella avkomma i Sinns underbara värld, så de inser att tyska är det som gäller. Bonus att de slipper de djupa själsliga sår som fransklektionerna dessutom verkar ha orsakat flera.
Fy fan! Hemska minnen minnen. På tidigt 90-tal var jag den enda killen på hela högstadiet som läste franska. Jag var helt kass och lärarinnan hatade mig. Småsaker jag minns; lärarinnan rättade alltid mina prov inför klassen för att jag var så hysteriskt kass. En gång kom jag förent. Straffet jag fick var att stå i ett hörn med papperskorgen på som hatt och sjunga Frere Jacques.

Äntligen!
Ursäkta dålig bild men ljuset ville inte hjälpa till. Grymt nöjd med att vara med Sinn. Men helvete vad omöjligt det är att få ut bandstiften och byta band. Måste man köpa nån sån där tång som griper i båda ändarna samtidigt?
IMG_20190201_185410.jpg
Grattis.

Ja, den där bandstiften är en utmaning som heter duga. Jag har länge tänkt köpa en sån där tång men tycker att Bergeon-modellen är för dyr. Om någon kan tipsa om ett bra alternativ så är jag på. Säg upp tusenlappen.

Äntligen!
Ursäkta dålig bild men ljuset ville inte hjälpa till. Grymt nöjd med att vara med Sinn. Men helvete vad omöjligt det är att få ut bandstiften och byta band. Måste man köpa nån sån där tång som griper i båda ändarna samtidigt?
IMG_20190201_185410.jpg
Så.. man ska inte ge sig. Tillslut så gick det. Prova band en lördagmorgon är avkoppling.
IMG_20190202_094226.jpg

Grått Toxicnato
IMG_20190202_094052.jpg

Khaki ShizNitz, från Toxic det också.
Ska nog skaffa ett bra läder från mjleather @MickeJ också.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp