• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hoffa

Panerai
2-Faktor
När jag ser den här bilden blir jag sugen att åka hem och byta till U1! :)

WP_20170323_14_12_47_Pro.jpg
När jag ser denna bild blir jag sugen på Sinn.
 

turkojs

Cartier
2-Faktor
Kände att jag måste bidra med lite kärlek för 356an, visst den är hög men har aldrig känt att den varit för klumpig.
Älskar storleken på mina babyhandleder, annars är mycket modernt så rackarns stort.

IMG_3681.jpg

IMG_3685.jpg

IMG_3686.jpg

Och det akrylglaset, hjärtat bara smälter när man sitter och spanar från olika vinklar
IMG_3688.jpg

Jag välkomnar den nya silvriga, tycker den var smaskig. Kul att dom satsar på 356 linjen. Önskar mig en liknande pandamodell som 103 klassik
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kände att jag måste bidra med lite kärlek för 356an, visst den är hög men har aldrig känt att den varit för klumpig.
Älskar storleken på mina babyhandleder, annars är mycket modernt så rackarns stort.

IMG_3681.jpg

IMG_3685.jpg

IMG_3686.jpg

Och det akrylglaset, hjärtat bara smälter när man sitter och spanar från olika vinklar
IMG_3688.jpg

Jag välkomnar den nya silvriga, tycker den var smaskig. Kul att dom satsar på 356 linjen. Önskar mig en liknande pandamodell som 103 klassik

Fina bilder, men framförallt sista är heeelt galet cool :) Har du den alltid på läder?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jättelätt!
Du ska ha en KSK 212 så klart! :hungry:

Sinn-212-KSK-dive-watch-1.jpg

Riktigt bra förslag :) 47mm och limiterad till 300ex.

"The Kommando Spezialkräfte (special forces command, or KSK) was officially formed on 20 September 1996. Since then, the global operations carried out by this special forces military unit have been of political, strategic and operational significance. A key priority of the KSK for example is to rescue and evacuate German citizens from crisis situations. mark its 20th anniversary in September 2016, the Gemeinschaft Deutscher Kommandosoldaten e.V. (association of German commando soldiers) has collaborated with Sinn Spezialuhren in designing a special watch, the K212 Special Forces Command, a special 70-piece limited edition exclusively for KSK members. To enable members of the public to share in this special watch, too, we are delighted to be able to present the 300-piece limited edition 212 KSK, a retail version of the K212 Special Forces Command anniversary watch. The design is based on the anniversary edition, which is not available for retail. A commando sword surrounded by oak leaves, the KSK emblem, thus adorns the dial."
 

turkojs

Cartier
2-Faktor
Kikade på den, men det ser ut som att den är blankpolerad, tror det skär sig mot den matta klockan. Men den femdelade länken är bra snygg annars
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tyvärr får man ofta roliga fotoidéer på kvällen när ljuset inne inte är speciellt bra. Då kan man ju enkelt vänta till dagen efter så att man får så bra bilder som möjligt...






...vilket man aldrig gör så här kommer min Sinn-trippel. Efter att jag var hos @ERIKSON URHANDEL och som vanligt fick superbra hjälp med att byta till gummit på U1:n när bandstiften krånglade, blev jag lite sugen på att testa en länk/läder/gummi-kombo. Den odiskade stekpannan bidrar till lite vardagsrealism...enjoy :) EDIT: Morr...lyckades ju att ställa dagen fel på 144:n :mad:

fullsizeoutput_b17.jpeg
fullsizeoutput_b18.jpeg
fullsizeoutput_b19.jpeg
fullsizeoutput_b1a.jpeg
fullsizeoutput_b16.jpeg
 
Senast ändrad:

Moorflax

Patek
2-Faktor
Min 3,5 år gamla 104 är nu hos den vänlige @McGyver för lite kärlek.

Skickades i november till en kostnad av 1000kr ner till Sinn pga att den gick ojämnt, från -40 till +30 sek/dygn, Sinn skulle ha ~3900kr för en service av den. Nej tack till det tänkte jag för en 3.5år gammal klocka som inte var så dyr, fick hem den och den gick max 20sek i stöten. Nej, den ska bort illa kvickt när den är fixad.
Hör av dig när du vill kränga! :)
Kikade på den, men det ser ut som att den är blankpolerad, tror det skär sig mot den matta klockan. Men den femdelade länken är bra snygg annars
Ja så klart, det kommer funka riktigt dåligt med blankpolerat mot den matta klockan.
Om du tänkt ha klockan kvar så är ju inte en länk jättedyr.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Hör av dig när du vill kränga! :)

Ja så klart, det kommer funka riktigt dåligt med blankpolerat mot den matta klockan.
Om du tänkt ha klockan kvar så är ju inte en länk jättedyr.

Yessir, det är dock ingen mint condition, massa swirls på länken och smånagg på insert :) Pingar när jag lägger ut annons! (Blir inte imorgon, la den på lådan för service i veckan)
20160921_184739.jpg
 
Topp