• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det har antagligen varit uppe ett antal gånger, men är det inte rasande snyggt att det står mittwoch, samstag etc istället för wednesday och saturday?

Det känns kompromisslöst och utstrålar kvalitet. (Första posten förövrigt.)
COVER-Sinn-130-St-Sa-E-watches-EiT.jpg

En 356:a är ju riktigt fin egentligen, bra storlek med sina 38,5 mm, skruvad krona och 10 bar.
15 mm tjock kanske är på gränsen men hade dom tagit bort den genomskinliga baksidan hade det nog hyvlat någon/några mm.

0C7813A2-EABD-4111-A9BE-A120FD6C23D1.jpeg

Bild från Sinn instagram.

Finns det några på forumet eller väljer folk andra märken i den prisklassen?
Kostar runt 24’ ny.

En 356:a är ju riktigt fin egentligen, bra storlek med sina 38,5 mm, skruvad krona och 10 bar.
15 mm tjock kanske är på gränsen men hade dom tagit bort den genomskinliga baksidan hade det nog hyvlat någon/några mm.

Kostar runt 24’ ny.
Den vita är riktigt mumsig! Tycker ändå 356 sitter bra trots höjden. Men ett bantningsprogram hade ju inte gjort den sämre direkt..:)

Kostar runt 24’ ny.
Jodå, det finns några på forumet :)
Här är min Roberto.
IMG_20190330_163912.jpg

Sinn 143 S Gmt :)

Tillverkad omkring 79/80. Lemania 5012 eller 5100, måste öppna upp först för att se. Boetten är tillverkad i aluminium och väger in under 50gram. Tyvärr kan jag inte byta band innan jag får hem rätt bandverktyg, vågar mig inte på att byta med Sinn's vanliga verktyg.

Boetten är i väldigt fint skick med enbart några pyttesmå skav. Ser fram mot att få prova den på nato och sailcloth. Trevligt med en till vintagebox också.

IMG_20190327_121610.jpg

IMG_20190327_121644.jpg

IMG_20190327_122803.jpg

IMG_20190327_123250.jpg
Härligt att se!
Den är jättefin och samlingen är verkligen fantastisk :)
Stort grattis!

Härligt att se!
Den är jättefin och samlingen är verkligen fantastisk :)
Stort grattis!

Vilket trevligt återseende :) Din 356 är riktigt vass och lätt det bästa av allt som kommit från Roberto.

Tack för de snälla orden. Trodde faktiskt inte att jag skulle gilla 143 så mycket som jag gör, mest på grund av boettformen, men det är en liten karamell.

Aldrig har jag svurit så mycket som när jag skulle montera länk på Sinn (556 & 104). Hur svårt kan de vara tycker man men oj vilken överraskning man har framför sig :rage::drowning:

Det skulle vara busenkelt om man hade ett verktyg som kunde klämma ihop bandstiftet från båda sidorna samtidigt så att man kund placera ändlänken korrekt på en gång.

Tillbaka
Topp