Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ett av våra favoritämnen i trådenDet har antagligen varit uppe ett antal gånger, men är det inte rasande snyggt att det står mittwoch, samstag etc istället för wednesday och saturday?
Det känns kompromisslöst och utstrålar kvalitet. (Första posten förövrigt.)
Det har antagligen varit uppe ett antal gånger, men är det inte rasande snyggt att det står mittwoch, samstag etc istället för wednesday och saturday?
Det känns kompromisslöst och utstrålar kvalitet. (Första posten förövrigt.)
DIE?Det är kalas förutom på tisdagar
Nu blev den ju än mer enkelspårig .
Testar brunt band från Colareb på 104:an. Vilka är era favoritkombinationer?
Tycker detta flygarläder från Stowa är bäst hittills.Testar brunt band från Colareb på 104:an. Vilka är era favoritkombinationer?
Grymt snyggt! Hur var det nu? Köpte du detta via Stowa direkt?Tycker detta flygarläder från Stowa är bäst hittills.
Japp finns på deras webb. Ca 400 tror jag att det blev med frakt så billigt ifht till kvalitén som verkar utmärkt. Finns svarta också men i någon recension läste jag att dom skall vara lite stelare. Iaf i början.Grymt snyggt! Hur var det nu? Köpte du detta via Stowa direkt?
Tycker det är för lite 757 i tråden så jag tar och bättrar på det
Har varit skeptisk till kronografer tidigare men nu är jag på god väg att bli frälst.
Sedär.Det var ju 757 som var första klockan som postades när @Greven startade tråden en gång i tiden Extremt mycket Sinn-DNA i 757.
Den vita är riktigt mumsig! Tycker ändå 356 sitter bra trots höjden. Men ett bantningsprogram hade ju inte gjort den sämre direkt..En 356:a är ju riktigt fin egentligen, bra storlek med sina 38,5 mm, skruvad krona och 10 bar.
15 mm tjock kanske är på gränsen men hade dom tagit bort den genomskinliga baksidan hade det nog hyvlat någon/några mm.
Bild från Sinn instagram.
Finns det några på forumet eller väljer folk andra märken i den prisklassen?
Kostar runt 24’ ny.
Ingen update ännu så vi får anta att Supermannen drar svordomsvisor som är allt annat än städade. Och inte fått dit länken ännu.Länken avplastad. Vi får väl se hur det här går
Ingen update ännu så vi får anta att Supermannen drar svordomsvisor som är allt annat än städade. Och inte fått dit länken ännu.
Eller?
Ha ha haDen är tillbakastoppad i sin låda så du har 100% rätt
Jodå, det finns några på forumetEn 356:a är ju riktigt fin egentligen, bra storlek med sina 38,5 mm, skruvad krona och 10 bar.
15 mm tjock kanske är på gränsen men hade dom tagit bort den genomskinliga baksidan hade det nog hyvlat någon/några mm.
Bild från Sinn instagram.
Finns det några på forumet eller väljer folk andra märken i den prisklassen?
Kostar runt 24’ ny.
Härligt att se!Sinn 143 S Gmt
Tillverkad omkring 79/80. Lemania 5012 eller 5100, måste öppna upp först för att se. Boetten är tillverkad i aluminium och väger in under 50gram. Tyvärr kan jag inte byta band innan jag får hem rätt bandverktyg, vågar mig inte på att byta med Sinn's vanliga verktyg.
Boetten är i väldigt fint skick med enbart några pyttesmå skav. Ser fram mot att få prova den på nato och sailcloth. Trevligt med en till vintagebox också.
Härligt att se!
Den är jättefin och samlingen är verkligen fantastisk
Stort grattis!
Aldrig har jag svurit så mycket som när jag skulle montera länk på Sinn (556 & 104). Hur svårt kan de vara tycker man men oj vilken överraskning man har framför sigDen är tillbakastoppad i sin låda så du har 100% rätt
Aldrig har jag svurit så mycket som när jag skulle montera länk på Sinn (556 & 104). Hur svårt kan de vara tycker man men oj vilken överraskning man har framför sig
Mmm men de jäkla verktygen kostar fläsk. Och då pumpar de småländska blodet i migDet skulle vara busenkelt om man hade ett verktyg som kunde klämma ihop bandstiftet från båda sidorna samtidigt så att man kund placera ändlänken korrekt på en gång.
Mmm men de jäkla verktygen kostar fläsk. Och då pumpar de småländska blodet i mig