• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Äntligen rör det på sig! Hopplös säljare som försvinner från jordens yta mellan varven. Skulle skickat i onsdags men så blev det tyst igen och inget trackingnummer kom. Mailade i fredags och nu fick jag info om att den typen av frakt han har valt hämtar vid dörren och då kunde han tidigast imorgon. Men det är ju snällt av honom att man håller sig på tå :D

Kronograftest från säljaren :) https://imgur.com/9Sq61qh

Gummibandet ryker på en gång. Har beställt ett svart nato från Singular som får bli bra till att börja med.
 

engst

Cartier
@ironcastle Tror du att ett sailcloth passar till 143-boetten? Det är bra pris hos Royal Strax just nu.

EDIT: Royal Straps heter det ju såklart :)

En bildgoogling ger ett jakande svar, tycker jag :)

Lutar för egen del åt att köpa Royal Straps sailcloth med grå kontrastsöm. Finns en liknande variant hos Strapped som jag egentligen föredrar, men tror att den förstnämndas enklare utformning kanske är bättre till min EZM 13. Den som har erfarenheter av EZM 3/3f/13 och sailcloth får gärna fylla i.

113838-f787409f831b48d8bcf637d0ef986694_720x.jpg
Cousteau_gray01.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
@ironcastle Tror du att ett sailcloth passar till 143-boetten? Det är bra pris hos Royal Strax just nu.

EDIT: Royal Straps heter det ju såklart :)
Hm, jag har ju ingen 143:a, men sail cloth gör sig bra på de flesta klockor tycker jag, och en snabb googling på modellen visar exempel på ett flertal bilder med grövre textilband. Dock inget sail cloth just, utan mer grovt nato/zulu.
Så ja, därmed tror jag att sail cloth gör sig bra.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hm, jag har ju ingen 143:a, men sail cloth gör sig bra på de flesta klockor tycker jag, och en snabb googling på modellen visar exempel på ett flertal bilder med grövre textilband. Dock inget sail cloth just, utan mer grovt nato/zulu.
Så ja, därmed tror jag att sail cloth gör sig bra.

Sorry, menade ju @demondave :) Men jag tror att jag provar hur som helst så tack för feedback!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En bildgoogling ger ett jakande svar, tycker jag :)

Lutar för egen del åt att köpa Royal Straps sailcloth med grå kontrastsöm. Finns en liknande variant hos Strapped som jag egentligen föredrar, men tror att den förstnämndas enklare utformning kanske är bättre till min EZM 13. Den som har erfarenheter av EZM 3/3f/13 och sailcloth får gärna fylla i.

113838-f787409f831b48d8bcf637d0ef986694_720x.jpg
Cousteau_gray01.jpg

Strapped band är i alla fall riktigt bra. Här lånad bild på @Geparden ´s RC med deras sailcloth. Ruggigt snyggt!

IMG_6368.jpg
 

Geparden

Audemars
En bildgoogling ger ett jakande svar, tycker jag :)

Lutar för egen del åt att köpa Royal Straps sailcloth med grå kontrastsöm. Finns en liknande variant hos Strapped som jag egentligen föredrar, men tror att den förstnämndas enklare utformning kanske är bättre till min EZM 13. Den som har erfarenheter av EZM 3/3f/13 och sailcloth får gärna fylla i.

113838-f787409f831b48d8bcf637d0ef986694_720x.jpg
Cousteau_gray01.jpg
Jag skulle gå på Bradystrap från RS till EZM13. Lite tjockare uppe vid infästningen som passar Sinnboetter bättre tycker jag.
Har båda nämnda band och har provat på en 756:a
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Men utan länk... inte så kul va?
Näe det blå s(k)innbandet var väl ingen höjdare... Men en länk köper man ju OK ny så det går ju att lösa bara priset är rätt. Själv har jag lite svårt för färgerna på visare kontra subdials plus krono visarna. Tycker inte det är helt harmoniskt men men. Snygg klocka är det ju!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Den var riktigt snygg! Sitter den där kopparaktiga ringen ihop med Bezeln eller ligger den utanpå? Knäpp en bild från sidan också vettja!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Riktigt bra bild från Sinn´s Instagram på nya 6012 där man verkligen ser effekten av pärlemor-månen.

EDIT: Tänk den i 39mm x 10mm istället för 41,5mm x 14,5mm.

Skärmavbild 2019-03-26 kl. 21.39.42.png
Den där är inte dum! Hur är det med detaljfinish på den där o andra i am main serien tro? Det är ju liksom en lite annan liga där jag inte tycker det jag ser på mina "insteg modeller" av Sinn avseende tex finish på tavla o index kanske räcker till för den klassen. Jag bortser från det på mina o dom kommer definitivt att stanna båda för jag tycker dom är extremt trevliga och charmiga men dom är inte i 50K klass. (O det räcker väl inte för den där heller. Känns ju snarare bortåt det dubbla spontant.)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Haha njae nytt försök idag i dagsljus kanske? Ser hursomhelst väldigt trevlig ut!!
Har inte för mig att du fotat den tidigare/på länge eller har jag bara missat det kanske. Jag trodde den var nyköpt...

Rehauten sluttar inåt till skillnad från tex 103, så det blir en helt annan effekt. Har tagit kort på båda rakt ovanifrån för jämförelse.

IMG_20190327_092759.jpg
IMG_20190327_092745.jpg
IMG_20190327_092833.jpg


Nej, den har hängt med ett tag men får inte supermycket handledstid. Det här är de fyra äldre Sinn-kronograferna jag har, men idag kommer den femte :) Har nog postat den bilden förut förresten

IMG_20181016_212227.jpg
 
Topp