• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag misstänker att jänkaren ville ha ganska bra betalt? ;)
Riktigt nice!

Den låg ute på eBay men han valde att dra tillbaka annonsen tyvärr. Om jag inte minns fel så låg den bara på ca 800$ när han plockade ner annonsen. Vi mailade lite fram och tillbaka efter det men det kom aldrig till skarpt läge. Den Sinn som jag känner till som har sålts i minst limiterad upplaga...coolt bara det :)

Jaja, du kan montera en länk ;)
Ajajaj, sorry. Tänkte inte på det ens... nä, jag menade att det gamla 7750-verket startade som min gamla Volvo alltid gjorde efter vinterförvaringen, det räckte med att visa nyckeln så startade den. Typ samma här.
Med H-länken fick jag faktiskt pilla lite. Mekigare än Planet Ocean utan tvekan. Mekigare än Tudor BB 36:an också.

Men ack så trevlig tavla med lite lätt gulnade visare o index.

Rätt mysig såhär i eftermiddagssolen.
20190401_162502.jpg

Grattis och välkommen till Sinn-träsket :) Går den mot mörkare grönt/svart också i vissa ljusförhållanden?

Tackar:)
Ja den upplevs som svart i vissa ljusförhållanden men för det mesta så håller den färgen British racing green tycker jag.

Ska man skaffa en länk till den och i så fall vilken?

Edit. Hur bärs den på länk är kanske en bättre fråga?

Ja den upplevs som svart i vissa ljusförhållanden men för det mesta så håller den färgen British racing green tycker jag.

Jag tycker att H-länken vanligtvis passar bäst till 104, men till den gröna så skulle jag säga att det är jämt skägg mellan den och fine-linken utseendemässigt. H-länken är mer robust och har en något tjockare profil så det handlar mycket om personlig smak också. Fine-linken har halvlänkar men saknar microjustering i övrigt...kan vara bra att väga in.

Tänkte hugga brandmansvarianten som gick på ebay för betydligt mindre än 810an men fastnar inte riktigt för tavlan /lösningen med index på glas. Men visst. Dyker rätt x upp så provar jag.

Den gick väl billigt? Under 6´?

Det är intressant hur man har olika smak :) Jag tycker att de målad indexen på glaset är den absolut bästa featuren på 809.

Sinn-809-11.jpg

Kul idé helt klart men gillar inte designen rikrigt. Ja billig var den. Men tidningsloggan på var inte heller kul.

Nä, håller helt med om att den vanliga varianten är ljusår bättre. En annan vintagedykare som jag verkligen gillar är 8820. 40mm, titanboett och 20ATM. Finns i några olika utföranden men den absolut vassaste är med djupmätare.

1400113-498a627577b5fcf9a2a9379faee4682c.jpg
1400121-bf2422ec3b6590bb4a197f1832d3bac3.jpg

Blev med Sinn idag och det är min första:) Föll för den rena looken och tavlan. Den gröna tavlan skiftar mkt i olika ljusförhållanden.

Det var snabbt marscherat! Den kom ju precis ut! Riktigt spännande tavla tror för min del att den där skall provas på länk eller svart skinn också! Grattis till en spännande variant!

Jag tycker den passar bra på H-länken med en liten reservation för att ändlänkarna har en lite lustig form jämfört boetten. I övrigt är tjocklek o toolighet till förmån på H-länken medan fine länken är lite tunnare o glassigare. (mer polerad)
IMG_20190115_183340.jpg
IMG_20190115_183128.jpg

Gillar också min på h-länk men införskaffade en länk som påminner lite om fine som jag också tycker passar bra. Kan nog tycka att färgsättningen i st sa g drar ned tooligheten lite vilket kan motivera fine. Det är ju ingen panik att byta dock. Läder sitter fint på den.
IMG_20190402_072513.jpg

För bövelen, det är ju redan 2:a april!
Dags att vända blad, som någon sade. :rolleyes:

April månads klocka i almanackan är Sinn 556 i Mother-of-pearl S
Skillnaden mot den vanliga 556 är främst tavlan. Jag gillar den men föredrar ändå 556i

BBF76BB2-1783-4E33-807C-02C30C1A5956.jpeg
Fin pjäs att ha i en lite större samling. Men ska man köra en 556 varje dag hade jag också föredragit 556i :)

Tillbaka
Topp