• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Då var det dags igen, efter en tids frånvaro från Sinn-tråden.
Har ägt några Sinn senaste åren, alltid varit imponerad av märket och har alltid saknat det när jag varit utan.
Igår fick jag möjlighet att ta över en EZM 3 av en mycket trevlig herre här på forumet.
IMG_20190429_175518_136.jpg

20190430_090203.jpg

Kunde inte vara annat än nöjd och jag får nog säga att detta är favoriten av dom fyra Sinn jag hittills hunnit med.
40mm, kronan på vänster sida, 500m, stenhårt beater. Som så många andra från Sinn så slipper man oroa sig, detta kommer bli en trogen tjänare under sommarens äventyr. Om den får stanna så länge, återstår att se! Men känslan är bra.
Bjuder på ett gäng bilder på tidigare gänget.
Screenshot_20190430-090606_Instagram.jpg

Screenshot_20190430-091840_Instagram.jpg

Screenshot_20190430-091907_Instagram.jpg

Ich wünsche Ihnen einen schönen tag:)

Stark comeback och välkommen tillbaka :)
 
Då var det dags igen, efter en tids frånvaro från Sinn-tråden.
Har ägt några Sinn senaste åren, alltid varit imponerad av märket och har alltid saknat det när jag varit utan.
Igår fick jag möjlighet att ta över en EZM 3 av en mycket trevlig herre här på forumet.
IMG_20190429_175518_136.jpg

20190430_090203.jpg

Kunde inte vara annat än nöjd och jag får nog säga att detta är favoriten av dom fyra Sinn jag hittills hunnit med.
40mm, kronan på vänster sida, 500m, stenhårt beater. Som så många andra från Sinn så slipper man oroa sig, detta kommer bli en trogen tjänare under sommarens äventyr. Om den får stanna så länge, återstår att se! Men känslan är bra.
Bjuder på ett gäng bilder på tidigare gänget.
Screenshot_20190430-090606_Instagram.jpg

Screenshot_20190430-091840_Instagram.jpg

Screenshot_20190430-091907_Instagram.jpg

Ich wünsche Ihnen einen schönen tag:)
EZM 3an är riktigt bra! Grym storlek!
Bra fångat! :)
 
Då var det dags igen, efter en tids frånvaro från Sinn-tråden.
Har ägt några Sinn senaste åren, alltid varit imponerad av märket och har alltid saknat det när jag varit utan.
Igår fick jag möjlighet att ta över en EZM 3 av en mycket trevlig herre här på forumet.
IMG_20190429_175518_136.jpg

20190430_090203.jpg

Kunde inte vara annat än nöjd och jag får nog säga att detta är favoriten av dom fyra Sinn jag hittills hunnit med.
40mm, kronan på vänster sida, 500m, stenhårt beater. Som så många andra från Sinn så slipper man oroa sig, detta kommer bli en trogen tjänare under sommarens äventyr. Om den får stanna så länge, återstår att se! Men känslan är bra.
Bjuder på ett gäng bilder på tidigare gänget.
Screenshot_20190430-090606_Instagram.jpg

Screenshot_20190430-091840_Instagram.jpg

Screenshot_20190430-091907_Instagram.jpg

Ich wünsche Ihnen einen schönen tag:)

Varmt välkommen tillbaka! Kul att se Din Sinn-historik. Jag hade valt nästan exakt samma kvartett :)
 
Studentgåva. Min första lite dyrare klocka, lite svårt att fatta fortfarande. :D
IMG_20190430_124627.jpg
Bara att stämma in i gratulationerna! Oerhört trevlig studentpresent. Inte för att låta som en gammal farsa nu, men hur sugen du än skulle bli på ngt annat i framtiden i klockornas förlovade värld - flippa aldrig den där! Det där är sånt som ens barn ska ärva, även om det känns som en astronomiskt avlägsen framtid när man tar studenten. :)
 
Visst hade du den typen av länk till din svarta 144?
Ursäkta sent svar, men ja. Very comfortable and probably hugged the wrist better then the H link with that case. Had a little spring loaded slider thing at the clasp so it always felt like it fit perfect even with change in temperature and wrist swelling. Every now and then it might grab some hair, but that just reminds you it's vintage! ;)
 
Ursäkta sent svar, men ja. Very comfortable and probably hugged the wrist better then the H link with that case. Had a little spring loaded slider thing at the clasp so it always felt like it fit perfect even with change in temperature and wrist swelling. Every now and then it might grab some hair, but that just reminds you it's vintage! ;)

Har fått erbjudande att köpa en gammal roll-länk, men jag har ju ingen klocka att ha den till för tillfället :) Andra ändlänkar och mått än till 809 tyvärr. Skulle väl iofs gå att ha en äldre länk exempelvis på 103 St C för att på så sätt få fram ännu mer vintagekänsla i en ny klocka.
 
Tack, du nämnde den lilla detaljen jag var ute efter, kurvade gummit som sluter mot boetten.
Då ska jag ta och kolla upp detta.
Ok, låter som att du haft otur. Har aldrig fått vänta längre än en dag.

Angående gummi till Ezm3 så har jag nu fått info att Sinn själva rekommenderar gummit till 856 om man vill ha den lilla viklåset men med brasklappen att det inte passar 100% perfekt. Blir velig med hur jag ska göra. Hade dessutom hoppats på att det blå gummit som finns till 103 skulle passa.
@yonsson , är det sådant som man brukar kunna köpa direkt på Basel?

Om någon Ezm3-ägare är sugen på gummi men som jag inte gillar det med raka ändar och det vanliga spännet, så fungerar det kurvade gummit till 856.
Provmonterade det idag hos Erikson och det satt toppenfint.
 
Men alltså! Vad är det för skillnad på 656 och 556 A? o_O

080C9740-B299-47E4-9979-B78C4C04A431.jpeg

656 är en mer potent klocka. Solid baksida och grymt skydd mot magnetism på 80.000 A/m. 656 har samma typ av boett som Ezm3 också, bead-blasted. Däremot tror jag att de har samma verk, ETA 2824-2, Top Grade. Sen är ju 656 tagen ur produktion, så det är nog svårt att hitta annat än begagnat.

EDIT: Jag var otydlig angående boetten. 656 har samma boett som 556, det som 656 och 856 har gemensamt är borstningen, d.v.s. att de två är bead-blasted medan 556 är satinized.
 
Senast ändrad:
656 är en mer potent klocka. Solid baksida och grymt skydd mot magnetism på 80.000 A/m. 656 har samma typ av boett som Ezm3 också, bead-blasted. Däremot tror jag att de har samma verk, ETA 2824-2, Top Grade. Sen är ju 656 tagen ur produktion, så det är nog svårt att hitta annat än begagnat.
Men vänta lite nu... :bookworm:
Samma typ av boett som ezm3? Har den det verkligen?

A1506701-74BB-4EC0-AD07-39D707B67C64.png
 
Fasen så bra present. Grattis! :)

Grattis till studenten och till närstående med bra smak :)

Bara att stämma in i gratulationerna! Oerhört trevlig studentpresent. Inte för att låta som en gammal farsa nu, men hur sugen du än skulle bli på ngt annat i framtiden i klockornas förlovade värld - flippa aldrig den där! Det där är sånt som ens barn ska ärva, även om det känns som en astronomiskt avlägsen framtid när man tar studenten. :)

Grattis! Den där skall du hålls fast vid! Riktigt fin klocka och nu med koppling till ett fint minne!

Fick välja ut den själv :p Tack så mycket alla, och jo, denna behåller jag lääääääänge.
 
Tillbaka
Topp