• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ytterligare en skillnad @Moorflax är att 656 har annorlunda applicerade siffror och tim-index som är svagt upphöjda mot 556A som har platta. 656 saknar Made in Germany på tavlan också.

656.jpg
SI-278.jpg
Visste väl att jag skulle få utförligt svar på detta! Nu är jag ju lite sugen på en 656:a :)
 
356 lockar mig något enormt, då med akrylglas såklart:)
Stark kandidat på nästa inköp.
Skamlöst stulen bild från nätet,
Sinn-356-chronograph-review-18.jpg

Erfarenheter, bra/mindre bra med modellen?
Sneglade länge på min innan jag slog till. Tyckte den var superfin, men av någon anledning använde jag den inte så mycket som jag trodde jag skulle göra. Slutade med att jag bytte bort den. Vet inte riktigt varför det inte klickade - den var snygg, välgjord och passade till det mesta. Kanske är jag ingen krono-person, kanske gör jag ett nytt försök en vacker dag. Gillar fortfarande modellen.
 
356 lockar mig något enormt, då med akrylglas såklart:)
Stark kandidat på nästa inköp.
Skamlöst stulen bild från nätet,
Sinn-356-chronograph-review-18.jpg

Erfarenheter, bra/mindre bra med modellen?

Det enda skulle vara att du har väl en rätt så stor handled. 356 är rätt så hög, 15,5mm, i förhållande till sin diameter på 38,5mm. Din förra 144 är 41mm x 14,5mm som referens.
 
Sneglade länge på min innan jag slog till. Tyckte den var superfin, men av någon anledning använde jag den inte så mycket som jag trodde jag skulle göra. Slutade med att jag bytte bort den. Vet inte riktigt varför det inte klickade - den var snygg, välgjord och passade till det mesta. Kanske är jag ingen krono-person, kanske gör jag ett nytt försök en vacker dag. Gillar fortfarande modellen.
Det där har man varit med om många gånger, allt verkar kanon på pappret för att sedan inte klicka alls. Speedmastern är en sådan klocka för mig. Gillar allt med den men på handleden ger den mig inte mycket alls.
 
Grävde lite och hittade ett par bilder på 144.
Vill minnas att jag gillade den på handleden, frågan är om skillnaden mot 356 kommer att kännas stor. Den blir som sagt lite kompaktare.
Screenshot_20190502-165847_Instagram.jpg

Screenshot_20190502-165910_Instagram.jpg

Jag tror att de är riktigt svåra att jämföra. Till exempel har du ju ett bulligt plexi på 356 medan 144 har upphöjd glasring och safir. Så det kan ju vara så att 356 inte känns lika hög då det är metall+glas i profil och 144 bara är metall om du förstår vad jag menar.
 
Jag tror att de är riktigt svåra att jämföra. Till exempel har du ju ett bulligt plexi på 356 medan 144 har upphöjd glasring och safir. Så det kan ju vara så att 356 inte känns lika hög då det är metall+glas i profil och 144 bara är metall om du förstår vad jag menar.
Jag hänger med, du har en bra poäng där.
Hm, jobbigt.. har en bit till storstan nämligen.
 
Tillbaka
Topp