• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Den här håller siginte borta från handleden allt för länge. Den är helt enkelt svår att inte välja när man öppnar lådan :)
20190502_183222-01.jpeg

Tänk dig din 103 men med vridringen lika ”Ghostig” som på din Bulova :hungry: Nu är det dunderfantastisk men då hade den nästan varit perfekt.

Men jag har aldrig sett Sinn´s vridningar åldras på det sättet. Det närmaste är insertet på Ezm1 med 3H på tavlan som verkar vara den enda EZM1 där det kan mattas och går mot blått, (exet i mitten).

EZM1trio kopia.jpg
 
356 lockar mig något enormt, då med akrylglas såklart:)
Stark kandidat på nästa inköp.
Skamlöst stulen bild från nätet,
Sinn-356-chronograph-review-18.jpg

Erfarenheter, bra/mindre bra med modellen?
Hade en ett tag som min andra Sinn, slutade med att min 104 stannade och denna rök. Som tidigare sagt vet jag inte direkt varför, men klickade inte riktigt. En riktigt schysst klocka med bra storlek och om jag inte missminner mig hade jag en speedy reduced samtidigt vilket blev lite av en overlap med 2 chrono med svart urtavla. Det som störde mig mest med just denna var att det är supertrångt mellan bandstift och boett, samt att det var vassa kanter som skar sönder banden precis i böjen (iom att det var så trångt). Men på länk var den grym!
 
Är fortfarande som nykär i denna klocka efter över 2 år och kan inte se att jag någonsin kommer göra mig av med denna. 10/10 enligt mig!

IMG_20190502_081834_218.jpg
Riktigt snyggt band, har du gjort det själv? :) Håller med om klockan också. Hade en på passaround men jag är riktigt sugen på att köpa en.
 
Tänk dig din 103 men med vridringen lika ”Ghostig” som på din Bulova :hungry: Nu är det dunderfantastisk men då hade den nästan varit perfekt.

Men jag har aldrig sett Sinn´s vridningar åldras på det sättet. Det närmaste är insertet på Ezm1 med 3H på tavlan som verkar vara den enda EZM1 där det kan mattas och går mot blått, (exet i mitten).

EZM1trio kopia.jpg
Ja det hade varit riktigt snyggt med blekt bezel, men som du säger verkar dom inte åldras på det sättet. Kanske skulle köpa en ny bezel för att laborera med blekning ;)
 
Hej på er,
Jag plockade bort min säljannons här på ks gällande min Sinn 103 a sa b. Lade upp den på C24 och har nu fått ett bud en dag senare.

Min ödmjuka fråga är om någon vet hur man på bästa sätt skickar klockan så den är försäkrad osv? Är det ups, DHL, shenker eller något annat som gäller?
 
Hej på er,
Jag plockade bort min säljannons här på ks gällande min Sinn 103 a sa b. Lade upp den på C24 och har nu fått ett bud en dag senare.

Min ödmjuka fråga är om någon vet hur man på bästa sätt skickar klockan så den är försäkrad osv? Är det ups, DHL, shenker eller något annat som gäller?

Jag skickade en Sinn till Tyskland försäkrad via PostNord, men minns inte vad paketet heter. Den här tråden kanske kan hjälpa till:

https://klocksnack.se/threads/skicka-dyra-klockor.89599/

https://klocksnack.se/threads/skicka-dyra-klockor.89599/
 
UX var den första Sinn jag föll ordentligt för men jag har fått för mig att den är för stor för en handled som knappt håller en 836 på plats. Bär den, UX, mindre än man kan tro?
Tycker den är helt ok. Den ska vara stor tycker jag. Sen är den ganska platt så tycker att den är otroligt bekväm...
 
Är sugen på att göra min Sinn UX lite sommarfin. Sitter kanske någon av er på ett oranget silikonstrap? (se bild) Eller har ni koll på vad ett nytt kostar?
 

Bilagor

  • 06E46F4C-E4CC-4EFF-BE5D-DC3188462B6E.jpeg
    06E46F4C-E4CC-4EFF-BE5D-DC3188462B6E.jpeg
    29.5 KB · Visningar: 1
Finns det ens? Jag vet att det finns vitt, rött, blått, grönt, svart. Men orange?
Undrar om det inte är färgåtergivningen i bilden som är lite tokig, så bandet i själva verket är rött.

Stämmer att det ej finns orange original. Postar en bild i repris där man ser alla färger som finns till U-boetterna och det är exakt de som du räknade upp.

IMG_20181110_143302-01.jpeg
 
Tillbaka
Topp