• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hej,
Ni som har eller haft någon av SINN-dykarna (U1, U2, UX) - hur upplever ni länk jämfört med originalgummi? Blir klockan för tung med länken eller vad föredrar ni? Funderar på att lägga till länken till min nya UX....
 
Hej,
Ni som har eller haft någon av SINN-dykarna (U1, U2, UX) - hur upplever ni länk jämfört med originalgummi? Blir klockan för tung med länken eller vad föredrar ni? Funderar på att lägga till länken till min nya UX....

Min U1 väger 206gr med länken. Tung men inte för tung och en gedigen känsla.
 
Finns det ens? Jag vet att det finns vitt, rött, blått, grönt, svart. Men orange?
Undrar om det inte är färgåtergivningen i bilden som är lite tokig, så bandet i själva verket är rött.

Jo. Det röda bandet borde vara tydligare/djupare rött kan jag tycka. Och Sinn BORDE förstås ha ett band i orange! Ett helt gäng modeller har ju orange detaljer i urtavlan (och flera är dessutom gjorda för att användas av tex räddningspersonal eller andra med signalfärger på jobbet).
 
Jo. Det röda bandet borde vara tydligare/djupare rött kan jag tycka. Och Sinn BORDE förstås ha ett band i orange! Ett helt gäng modeller har ju orange detaljer i urtavlan (och flera är dessutom gjorda för att användas av tex räddningspersonal eller andra med signalfärger på jobbet).
Har jag inte läst någonstans att den orangea färgen finns på urtavlor för att just den färgen inte finns någon annanstans i cockpiten? (på flygare då förstås)
Kan ha fel, men helst inte :)
Jag måste nog ha en U1:a sdr igen. Är ju Sinnlös sedan någon vecka :( (kommer iofs landa en klocka med Sinn-dna på fredag)
 
Jo. Det röda bandet borde vara tydligare/djupare rött kan jag tycka. Och Sinn BORDE förstås ha ett band i orange! Ett helt gäng modeller har ju orange detaljer i urtavlan (och flera är dessutom gjorda för att användas av tex räddningspersonal eller andra med signalfärger på jobbet).
Det finns orange gummi till EZM 12. En riktigt cool klocka. Jag har ingen bild tyvärr.
 
Det finns orange gummi till EZM 12. En riktigt cool klocka. Jag har ingen bild tyvärr.
upload_2019-5-6_12-13-39.png
 
Äntligen sitter den bra, fick länken justerad idag.
IMG_20190506_152039_550.jpg

Sitter perfekt på din handled. Riktigt snyggt!

Ni har säkert rätt men visst tusan ser det oranget ut i detta klipp.
https://images.app.goo.gl/Mund6mPcpt2U4PBT7

Det är ljussättningen. Men kör på ett gummi från tex Borealis i orange, kommer se kalas ut :)

Klarar mig inte utan Sinn längre. Något med 104:an kändes inte helt rätt (förutom om att min fru inte gillade den). Har dock saknat Sinn ändå sedan 104:an åkte iväg.

D5CFF63C-1FCF-476F-816E-E646969F4324.jpeg

Är den godkänd hemifrån då? ;) Det ska bli spännande att se vad det är som landar Ledtråd? :)

Space 2 - Bell & Ross by SINN
IMG_20190506_183827_443.jpg

Brutalt cool. Måste verkligen ha en Sinn-branded B&R någon gång.
 
Sitter perfekt på din handled. Riktigt snyggt!



Det är ljussättningen. Men kör på ett gummi från tex Borealis i orange, kommer se kalas ut :)



Är den godkänd hemifrån då? ;) Det ska bli spännande att se vad det är som landar Ledtråd? :)



Brutalt cool. Måste verkligen ha en Sinn-branded B&R någon gång.
Tack! Väldigt skön på handleden nu när länken passar perfekt!
 
Jag har den oftare på gummi än på länk. Men en stor anledning till det är att jag är dyslektisk när det kommer till att montera Sinn's länkar :)

För mig är det dött lopp mellan länk och gummi.
Du är inte med på samköpa en sån där bandstiftspincett? Jag är i princip redo att punga ut med pengarna för en Bergeon och sedan blunda och glömma bort utgiften. Jag behöver även en 1,3 eller 1,2-mejsel.
 
Tillbaka
Topp