• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Om du visste hur nära sanningen du är... Tyvärr så har hon börjat genomskåda "nej, det är bara ett nytt band" nu. Kommer inte undan med nyköpen längre. Hon har dessutom börjat följa min klock-Insta... :shifty:
Haha :)

Tjejen min vet att hobbyn inte är gratis men jag brukar alltid säga på skoj att: men jag sålde ju en annan så då kunde jag köpa en ny.

Sen om den som såldes kostade 50kr och den som köptes kostade några tiotusen de spelar ingen roll :D

Ska tilläggas att hon fattar precis vad som försiggår.

När min smpc landade sa hon: va kostade den där?
Varpå jag svarade: inte så mkt.
Hon: Det är ju en Omega!
Jag: ja?
Hon: jag är inte född under en sten
Jag: :D
 
Haha :)

Tjejen min vet att hobbyn inte är gratis men jag brukar alltid säga på skoj att: men jag sålde ju en annan så då kunde jag köpa en ny.

Sen om den som såldes kostade 50kr och den som köptes kostade några tiotusen de spelar ingen roll :D

Ska tilläggas att hon fattar precis vad som försiggår.

När min smpc landade sa hon: va kostade den där?
Varpå jag svarade: inte så mkt.
Hon: Det är ju en Omega!
Jag: ja?
Hon: jag är inte född under en sten
Jag: :D
Hade de varit så korkade att man kunde lura dem till vad som helst så hade de inte varit något att ha så det är bara bra att vi blir synade. ;) Meeen med det sagt så lär man sig aldrig och försöker ändå... :D
 
Hej,
Ni som har eller haft någon av SINN-dykarna (U1, U2, UX) - hur upplever ni länk jämfört med originalgummi? Blir klockan för tung med länken eller vad föredrar ni? Funderar på att lägga till länken till min nya UX....
Jag har en U2 och jag tycker den känns toptung på gummi och mycket bättre balanserad på länk.
 
Hm. Tyvärr inte. Hon tyckte inte den såg ut att vara värd vad den kostar. :/

Modellen delar namn med ett smörjmedel. :)
Sinn WD-40 :happyhappy:
Om du visste hur nära sanningen du är... Tyvärr så har hon börjat genomskåda "nej, det är bara ett nytt band" nu. Kommer inte undan med nyköpen längre. Hon har dessutom börjat följa min klock-Insta... :shifty:
Min fru har gett upp. Sist i Sthlm sa hon:
— Du kan lika gärna köpa den på en gång. Vi vet ju båda två att det kommer ske iaf och 28k är ju billigare än den där fula Panerajjen du tittade på.
 
Måste bara fråga, har Sinn någon typ av åldersindikator som byts vid varje service? Jag såg annonsen som @-RI- postade med kommentaren "inga tecken på att service behövs, som syns på sista bilden, ljusblå färg." och tyckte att det lät fräckt men jag kanske missförstod vad som menades.

https://klocksnack.se/threads/sinn-ezm3.112220/
 
Måste bara fråga, har Sinn någon typ av åldersindikator som byts vid varje service? Jag såg annonsen som @-RI- postade med kommentaren "inga tecken på att service behövs, som syns på sista bilden, ljusblå färg." och tyckte att det lät fräckt men jag kanske missförstod vad som menades.

https://klocksnack.se/threads/sinn-ezm3.112220/
Inga tecken på att service behövs grundar jag på att klockan går bra, samt att kapsel håller en ljusblå färg. Finns en skala att följa, Sinn rekommenderar att byta kapsel när den når mörkblå på skalan.
Detta är lång ifrån mörkblå enligt min bedömning,
Screenshot_20190501-155726_Gallery.jpg
 
Inga tecken på att service behövs grundar jag på att klockan går bra, samt att kapsel håller en ljusblå färg. Finns en skala att följa, Sinn rekommenderar att byta kapsel när den når mörkblå på skalan.
Detta är lång ifrån mörkblå enligt min bedömning,
Screenshot_20190501-155726_Gallery.jpg
Inte utan att man blir nyfiken på hur det fungerar?
 
Inga tecken på att service behövs grundar jag på att klockan går bra, samt att kapsel håller en ljusblå färg. Finns en skala att följa, Sinn rekommenderar att byta kapsel när den når mörkblå på skalan.
Detta är lång ifrån mörkblå enligt min bedömning,
Screenshot_20190501-155726_Gallery.jpg
Det var absolut ingen anklagande ton eller ifrågasättande i mitt inlägg ifall det uppfattades som det, jag tyckte bara att det lät fräckt med en färgindikator för att se förmodat servicebehov. Tack för svar. :)

Edit: Jag menade naturligtvis fräckt som i coolt och häftigt, inte i dess andra betydelse.
 
Det var absolut ingen anklagande ton eller ifrågasättande i mitt inlägg ifall det uppfattades som det, jag tyckte bara att det lät fräckt med en färgindikator för att se förmodat servicebehov. Tack för svar. :)
Allt gott, bra att man frågar om man undrar över något! :)
 
Visst borde man kunna låta byta ut dykarringen på EZM 13 till en pilotring? Är väl samma mått som på EZM 3F?
Inser att det skulle svara bättre mot mina behov om ringen gick att vrida åt båda håll, och om siffrorna vore omvända. Särkilt som ju EZM 13 dessutom är en kronograf.
Någon som sett någon testa?
IMG_8577ezm13.JPG

Lägger till senast tagna fotot på klockan, eftersom alla inlägg ju blir skojigare med foton :)
 
Tillbaka
Topp