• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

IMG_20190511_112201.jpg

Någon som behöver en modern Sinn-box? Ytterlåda + innerlåda samt "klockkudde". Inget verktyg, eller andra tillbehör.

Överlämnas gratis efter överenskommelse i Stockholm eller skickas mot frakt.

Skicka gärna PM vid intresse annars åker lådan på soptippen .

*Då var lådan borta. Tack @Omega21jul1969 för en smidig "affär".

Det är jag som skall säga STORT TACK! 100% good guy @Knypplarn
7ADF66B3-0C0B-445F-8314-3C860A9CBB73.jpeg

Kan tänka mig det, jag är expert på impulsköp och har flippat en hel del. Den som kommit och gått flest gånger är Speedyn. 556 känns som ett säkert kort just av den anledningen du beskriver, användbar och stilren.
Screenshot_20190511-155534_Gallery.jpg
Jag är drabbad av ständig beslutsångest, men nu när jag beställt min tredje 556i har jag tänkt att den ska stanna! Saknar även 104:an. Har köpt om en 5-6 olika modeller av olika märken. Tyvärr blir det ofta flipp igen.

Tänkte passa på att fråga om Speedy:n. Är det en keeper för dig nu? :) Jag har bara provat den i butik, och trots att den är några mm för stor lug-to-lug för mig så är den onekligen lockande. Kanske den mest ikoniska klockan som finns. Det som stoppat mig förutom storleken är avsaknad av hacking seconds. Har även hört att kronskyddet gör det lite onödigt svårt att dra upp klockan?

Jag är drabbad av ständig beslutsångest, men nu när jag beställt min tredje 556i har jag tänkt att den ska stanna! Saknar även 104:an. Har köpt om en 5-6 olika modeller av olika märken. Tyvärr blir det ofta flipp igen.

Tänkte passa på att fråga om Speedy:n. Är det en keeper för dig nu? :) Jag har bara provat den i butik, och trots att den är några mm för stor lug-to-lug för mig så är den onekligen lockande. Kanske den mest ikoniska klockan som finns. Det som stoppat mig förutom storleken är avsaknad av hacking seconds. Har även hört att kronskyddet gör det lite onödigt svårt att dra upp klockan?
Man kan alltid trösta sig med att beteendet är fullt normalt här inne. Nja, den enda klockan som är en keeper på riktigt är den jag ärvde av min far. Annars testar jag gärna runt, men just speedmastern har kommit och gått så många gånger nu att jag börjar fundera, kanske är lika bra att behålla den en längre tid och skapa lite minnen med den, blir betydligt svårare att släppa då.
Angående att dra upp Speedmastern så tycker jag inte alls den är svår att dra upp, men visst förstår jag vad man menar med det. Inget jag stör mig på om.man säger så.

Jag säger kör, odödlig klassiker.

Jag har faktiskt landat i att både 104an o 556 är väldigt sannolika keepers. Många andra har passerat och kanske känts bra en stund (Även klart dyrare) men ingen av Sinn klockorna har jag ens övervägt att sälja. Har svårt att se att jag gör det heller. Båda har en slags svårdefinierbar charm som ingen av dom andra har haft. Oavsett pris....

Undrar hur 556 skulle bli om man blandade polerade och matta ytor ungefär som på din gamla GS. Tror att det skulle kunna bli riktigt bra :)
En av dom riktigt fina grejerna med 556i tycker jag är den sidenmatta konsekventa ytan och kontrasten mot den högblanka tavlan. Det är nog ett skäl till att den alltid känns både bruksig o elegant samtidigt tror jag så jag undrar om det verkligen vore en bra idé.?

En av dom riktigt fina grejerna med 556i tycker jag är den sidenmatta konsekventa ytan och kontrasten mot den högblanka tavlan. Det är nog ett skäl till att den alltid känns både bruksig o elegant samtidigt tror jag så jag undrar om det verkligen vore en bra idé.?

Du har nog rätt :) Kankse ett roligare projekt på 556A med den matta tavlan.

Fucksingen! 556:ans datumjustering gav upp. Dog döden:dead:. Kronan snurrar men inte fan snurrar datumskivan.:(
Jag hade gått och suktat ett tag på att sätta på ett grått nato och köra den som helgens klocka, men nu får jag väl vara glad om jag hinner bära den öht i sommar med tanke på Sinns ledtider.:banghead:

Fucksingen! 556:ans datumjustering gav upp. Dog döden:dead:. Kronan snurrar men inte fan snurrar datumskivan.:(
Jag hade gått och suktat ett tag på att sätta på ett grått nato och köra den som helgens klocka, men nu får jag väl vara glad om jag hinner bära den öht i sommar med tanke på Sinns ledtider.:banghead:

Jag hade satsat på att laga det på hemmaplan istället för att skicka ner. Är det garanti kvar?

Ja, inte kul :( Tänkte mer om det kan vara något lättreparerat som kanske Erikson kan göra på hemmaplan så att du slipper väntetiden i Tyskland.
Jag får hoppas på det. (Jag var där och frågade om dom kunde skifta bezel på en Seiko, men då skulle dom skicka den till Globen, vilket lät lite märkligt för ett så enkelt ingrepp som inte är direkt märkesspecifikt heller.)

Superfin vintage 103 som hade varit snäppet vassare med den stora sekundvisaren så som på @Dennta ´s :)

Kan däremot inte låta bli att tycka det är riktigt fånigt att som handlare inte kunna lägga ut pris. Det är ingen superunik vintage-Rolex för miljoner vi pratar om.

https://www.chrono24.se/sinn/103-b-helmut-sinn-era--id11179365.htm

Skärmavbild 2019-05-12 kl. 20.31.05.png
Ser trevlig ut, men skulle sakna min sekundvisare på den ;) Länken hade jag dock gärna lagt vantarna på!

Tillbaka
Topp