• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

engst

Cartier
Välkomna in i den gemensamma galenskapen!

Jag gillar tanken på att köpa mig en 556 när jag fyller jämnt om ett par år. En av ganska få klockor jag gillar som också verkligen funkar till i princip allt! Grattis, @Chevelle och @nivv ! I morgon hoppas jag hinna till Erikson urhandel för litet handpåläggning på min älskade EZM 13. Skall då försöka ta en första titt på 556 IRL :)
 
510536D9-87DF-4CA7-AFDD-315DA895CF4B.jpeg
Efter att ha rensat upp i min samling från div impulsköp och annat krafs,så ser den nu mer ut så här...
Fattas en riktig dykare/gmt och en Chronograph, har kikat lite på 103:an, fast kravet är en med panda dial :)... och då rann det iväg i pris på de jag hittade.
Tips på andra ställen än Chrono24 och EBay
mottages gärna....
Det här är väl som att svära i kyrkan, men Dykaren/Gmt blir nog av annan tillverkare...men man vet aldrig :)
 

nivv

Omega
Är på jakt efter ett läderband till min 556. Jag köpte även Sinns viklås för läderband, vad jag vet så är det 18mm vid själva spännet. Funkar det med ett läderband som är 16-17 vi spännet eller ser det konstigt ut? Måste det vara skuret ner till 18mm vid "buckle"?
 

Kanadicken

Panerai
Är på jakt efter ett läderband till min 556. Jag köpte även Sinns viklås för läderband, vad jag vet så är det 18mm vid själva spännet. Funkar det med ett läderband som är 16-17 vi spännet eller ser det konstigt ut? Måste det vara skuret ner till 18mm vid "buckle"?
Det bara du som kommer se den. Jag tycker att det börda vara ok med 17. 16 är kanske lite för stor skillnad.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Är på jakt efter ett läderband till min 556. Jag köpte även Sinns viklås för läderband, vad jag vet så är det 18mm vid själva spännet. Funkar det med ett läderband som är 16-17 vi spännet eller ser det konstigt ut? Måste det vara skuret ner till 18mm vid "buckle"?
Det är ju lite tycke och smak ju. Själv tycker jag det är snyggt med ganska mycket "taper" och fult med helt raka band.
 
510536D9-87DF-4CA7-AFDD-315DA895CF4B.jpeg
Efter att ha rensat upp i min samling från div impulsköp och annat krafs,så ser den nu mer ut så här...
Fattas en riktig dykare/gmt och en Chronograph, har kikat lite på 103:an, fast kravet är en med panda dial :)... och då rann det iväg i pris på de jag hittade.
Tips på andra ställen än Chrono24 och EBay
mottages gärna....
Det här är väl som att svära i kyrkan, men Dykaren/Gmt blir nog av annan tillverkare...men man vet aldrig :)

OT men vi har en likadan Certina!
 

Geparden

Audemars

Geparden

Audemars
I trust you :) Hur är det lilla fjärilslåset? Gärna fler bilder tack :)
Blir lite skev relation i de olika delarna pga det tjocka silikonet vilket gör det en aning ”flimsigt” i låst läge men den gör sitt jobb. Gillar fjärilslås generellt och om man som bland Sinn’s lås dessutom får större justeringsmöjligheter så det att föredra.
C37BDEBB-ED3A-426C-9AC3-3A20E040092D.jpeg 21B86153-DECE-42AB-91D6-E97E2251FBA9.jpeg 9B68A7DD-F9ED-40AA-8C7E-9CB7A22D2241.jpeg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Provar mig igenom flera elastiska MN-liknande band. Det här är en från CheapestNato... bandet i sig känns ungefär som Erika's Original, men själva fästanordningen är lite bökig och oelegant. Positivt är att man inte behöver ta bort sina spring bars om man haft nato på innan. Erika's är ju så sanslöst dyra, men än så länge också den bästa faktiskt.

(Ber om ursäkt för allt hår förresten... jag är bah skapt sån.)
20190704_172737.jpg
 
Topp