• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Sugen på en 104’a och har 5k innestående på Erikson. Frågan är då vilken färg på tavlan man ska klippa.
Blå är fräscht men jag har en SMP och en Squale 1521, är väldigt blåa båda två.
Svart är ju schysst liksom. Men jag har svarta tavlor att gödsla med.
Grå? Är den nice? Har inte sett så många välja den.
Grön? Tjena. Är väl om någon här vill byta till sig presentkortet + deg.
Du skall såklart ha en svart med siffror!
IMG_20190413_105741.jpg
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Ja! Eller en utan ;)
IMG_20180609_173245.jpg

Du skall såklart ha en svart med siffror!
IMG_20190413_105741.jpg
Sugen på en 104’a och har 5k innestående på Erikson. Frågan är då vilken färg på tavlan man ska klippa.
Blå är fräscht men jag har en SMP och en Squale 1521, är väldigt blåa båda två.
Svart är ju schysst liksom. Men jag har svarta tavlor att gödsla med.
Grå? Är den nice? Har inte sett så många välja den.
Grön? Tjena. Är väl om någon här vill byta till sig presentkortet + deg.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ser fram emot min första Sinn! :)

Har ni några tips kring val av serviceställe samt serviceintervall?

Eriksons all the way!

Jag skulle först stämma av om de servar själva eller skickar till Sinn, och i det sistnämnda hur lång servicetiden är. De verkar ha en hel del att göra i Frankfurt och om jag har uppfattat det rätt så är de kort på urmakare. I och med att 556 inte har någon kopparsulfatkapsel eller kväve i boetten så kan de flesta urmakare serva.

Den har kommit!
Hur nöjd som helst!!!
Känns gott att vara del av Sinn-familjen!

Tjo!
2019-06-18 13.13.53.jpg
2019-06-18 13.14.20.jpg

Stort grattis! Den där tavlan skulle inte göra bort sig i en långt mycket dyrare klocka :) Jäklar vad mycket man får för pengarna.

Ni får helt enkelt bara tro mig, it’s a Sinn.
5EEE4E8C-2128-4FD9-8A1E-42D38E965B65.jpeg

I trust you :) Hur är det lilla fjärilslåset? Gärna fler bilder tack :)

Sugen på en 104’a och har 5k innestående på Erikson. Frågan är då vilken färg på tavlan man ska klippa.
Blå är fräscht men jag har en SMP och en Squale 1521, är väldigt blåa båda två.
Svart är ju schysst liksom. Men jag har svarta tavlor att gödsla med.
Grå? Är den nice? Har inte sett så många välja den.
Grön? Tjena. Är väl om någon här vill byta till sig presentkortet + deg.

Varför inte vit? :) Jag gillar iofs den grå, och om du redan har SMP och 1521 som är rejält sportiga kanske den grå 104 kan passa in bra som en mer elegant allroundklocka? Här är mina korta reflektioner av den blå och grå 104 samt bilder.

https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/page-394#post-2569491
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Sant att en vit 104:a är ett bra alternativ om man känner att man redan har klockor med svart och blå urtavla.
Jag skulle först stämma av om de servar själva eller skickar till Sinn, och i det sistnämnda hur lång servicetiden är. De verkar ha en hel del att göra i Frankfurt och om jag har uppfattat det rätt så är de kort på urmakare. I och med att 556 inte har någon kopparsulfatkapsel eller kväve i boetten så kan de flesta urmakare serva.



Stort grattis! Den där tavlan skulle inte göra bort sig i en långt mycket dyrare klocka :) Jäklar vad mycket man får för pengarna.



I trust you :) Hur är det lilla fjärilslåset? Gärna fler bilder tack :)



Varför inte vit? :) Jag gillar iofs den grå, och om du redan har SMP och 1521 som är rejält sportiga kanske den grå 104 kan passa in bra som en mer elegant allroundklocka? Här är mina korta reflektioner av den blå och grå 104 samt bilder.

https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/page-394#post-2569491
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Topp