• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nissenutz

Patek
2-Faktor
2-0 till svart tavla just nu. Har märkligt nog ingen klocka med svart tavla just nu så den skulle absolut passa in.
Denna klocka är ju tänkt att stanna ett tag så vill gärna köpa "rätt" direkt. :)
Jag har ägt vit och klämt på en svart. Jag tyckte den svarta var dötråkig faktiskt. Vita har härligare kontrast. Men av svart eller grå vinner ju den gråa
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag har ägt vit och klämt på en svart. Jag tyckte den svarta var dötråkig faktiskt. Vita har härligare kontrast. Men av svart eller grå vinner ju den gråa
Haha, så den grå är snäppet över den dötråkiga svarta. Vilket lysande betyg! :hilarious:

Jag har haft den svarta och var mycket nöjd tillsammans med den finelink den hade, ända tills känslorna svalnat för den. Nu har den lämnat.
Det negativa att säga om modellen som sådan är enligt min mening, dels att den kunnat vara något mindre, dels att boettlocket är väldigt vasst på sin yttre kant. Det senare en miss i mina ögon.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Haha, så den grå är snäppet över den dötråkiga svarta. Vilket lysande betyg! :hilarious:

Jag har haft den svarta och var mycket nöjd tillsammans med den finelink den hade, ända tills känslorna svalnat för den. Nu har den lämnat.
Det negativa att säga om modellen som sådan är enligt min mening, dels att den kunnat vara något mindre, dels att boettlocket är väldigt vasst på sin yttre kant. Det senare en miss i mina ögon.

På bilder känns den svarta lite tråkig men har tänkt att den gör sig bättre IRL. Blev du less på den vita?
Modellen som sådan är lite för tråkig i längden. Funkar till allt ja men sällan såna klockor blir långlivade, jag gillar mer nischade klockor tror jag.

Har bara sett grå på bild men utav vit, svart eller grå tror jag mer på grå
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Tjena! Jag har blivit frälst av Sinn...
För några månader sen tyckte jag nästan dom var fula, men det har vänt till att jag nu bara måste ha en.o_O
Varit nära att slå till på 104an men kan ej bestämma mig för om det är svart eller grå tavla jag vill ha. Tycker den gråa är riktigt läcker men är rädd att jag kommer bli less på den. Vad hade ni gjort? Någon som haft den gråa och kan ge lite input? :)

Svart. Men jag älskar minimalistiskt svart-vitt liksom. Allt kokar ner till olika smak bara. Så tror inte du ska lyssna på vad någon annan här tycker på utan ta den du gillar själv mest :).
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Skulle också kört på svart. Den är jättefin. Tycker inte alls att urtavlan upplevs som livlös.
Tjena! Jag har blivit frälst av Sinn...
För några månader sen tyckte jag nästan dom var fula, men det har vänt till att jag nu bara måste ha en.o_O
Varit nära att slå till på 104an men kan ej bestämma mig för om det är svart eller grå tavla jag vill ha. Tycker den gråa är riktigt läcker men är rädd att jag kommer bli less på den. Vad hade ni gjort? Någon som haft den gråa och kan ge lite input? :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag hade gått på svart av samma anledning som du skrev, men jag är feg.
Jag tycker den svarta tavlan ger mycket känsla av både vintage och flieger. Det försvinner lite med dom färgade. Mattsvart passar klockans tooliga själ tycker jag. Sedan tycker jag också att tavlan med siffror är både lugnare o ger lite av samma känsla som 103an som ju är jäkligt snygg om man gillar Chrono. Bifogar ett par bilder där banden betonar flieger stuket vilket jag tycker är rätt coolt.
IMG_20190508_073822.jpg
IMG_20190413_105741.jpg
 

TomGanks

Panerai
Jag tycker den svarta tavlan ger mycket känsla av både vintage och flieger. Det försvinner lite med dom färgade. Mattsvart passar klockans tooliga själ tycker jag. Sedan tycker jag också att tavlan med siffror är både lugnare o ger lite av samma känsla som 103an som ju är jäkligt snygg om man gillar Chrono. Bifogar ett par bilder där banden betonar flieger stuket vilket jag tycker är rätt coolt.
IMG_20190508_073822.jpg
IMG_20190413_105741.jpg

Alltså svar är alltid cool. Gäller alla klockor i mina ögon. Safe, tråkigt, men nästan alltid snyggt!
 

lulebon

Omega
Modellen som sådan är lite för tråkig i längden. Funkar till allt ja men sällan såna klockor blir långlivade, jag gillar mer nischade klockor tror jag.

Har bara sett grå på bild men utav vit, svart eller grå tror jag mer på grå
Det som gör att jag tror den kan bli långlivad för mig är att den funkar till många straps plus att vi kan få ett bra band om jag är första ägaren.
 

lulebon

Omega
Jag tycker den svarta tavlan ger mycket känsla av både vintage och flieger. Det försvinner lite med dom färgade. Mattsvart passar klockans tooliga själ tycker jag. Sedan tycker jag också att tavlan med siffror är både lugnare o ger lite av samma känsla som 103an som ju är jäkligt snygg om man gillar Chrono. Bifogar ett par bilder där banden betonar flieger stuket vilket jag tycker är rätt coolt.
IMG_20190508_073822.jpg
IMG_20190413_105741.jpg
Svart tavla var det jag kollade på från början. Blev bara svag för bilderna på den gråa från Sinns Instagram.
Börjar närma mig ett beslut!
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Det som gör att jag tror den kan bli långlivad för mig är att den funkar till många straps plus att vi kan få ett bra band om jag är första ägaren.
Ja alltså man ska ju köpa det man själv gillar, det tycker jag känns rätt självklart :) men nu frågade du om åsikter och det är min.

Hade min vita 104 i typ ett år innan jag lessna.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Alltså svar är alltid cool. Gäller alla klockor i mina ögon. Safe, tråkigt, men nästan alltid snyggt!
Tyvärr får det ju också effekten att man bara har svarta klockor! Så blir det för mig iaf. Har haft någon blå och vit men nästan alla klockor ÄR snyggast i svart o man kan liksom inte välja en "fulare" färg bara för att man redan har ett antal svart.... :D
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Svart tavla var det jag kollade på från början. Blev bara svag för bilderna på den gråa från Sinns Instagram.
Börjar närma mig ett beslut!
Sedan tycker jag återigen att det är nästan större skillnad på siffror eller stickindex än färg. Jag tycker att den känns mycket "genuinare" och lugnare med siffror. Varianten med stickindex blir lite rörig med alla "femtedelssekunder". Framförallt om man vill ha den på läder tycker jag A tavlan är det givna valet.
 

lulebon

Omega
B9624701-C0BE-42FB-B274-CAB114580252.jpeg
Klart du ska ta en blå! :)
Blå är galet snygg på länk!

Sedan tycker jag återigen att det är nästan större skillnad på siffror eller stickindex än färg. Jag tycker att den känns mycket "genuinare" och lugnare med siffror. Varianten med stickindex blir lite rörig med alla "femtedelssekunder". Framförallt om man vill ha den på läder tycker jag A tavlan är det givna valet.
Där är väl mitt nästa dilemma... Om det blir A-tavla eller med vanliga index. Tycker siffrorna ger den en skön fliegerkänsla samtidigt som index känns väldigt cleant och lite mer modernt. Men riktigt fin är den! :)
 

mega

Rolex
Tjena! Jag har blivit frälst av Sinn...
För några månader sen tyckte jag nästan dom var fula, men det har vänt till att jag nu bara måste ha en.o_O
Varit nära att slå till på 104an men kan ej bestämma mig för om det är svart eller grå tavla jag vill ha. Tycker den gråa är riktigt läcker men är rädd att jag kommer bli less på den. Vad hade ni gjort? Någon som haft den gråa och kan ge lite input? :)
Du har sett att det finns en svart 104 på köp och sälj?
https://klocksnack.se/threads/sinn-104-st-sa-a.116433/
Köp den, känn efter och sälj den med minimal förlust om du inte trivs.
 

mega

Rolex
Sinn skall alltid gå lite längre än konkurrenterna, inte bara fakepatina (som jag tycker passar bra i det här fallet) utan även fejkblekning av vridringen :D
"The bezel has similarly been given a subtle “ghost” effect to give it the appearance of having been faded by time and the sun."
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tjena! Jag har blivit frälst av Sinn...
För några månader sen tyckte jag nästan dom var fula, men det har vänt till att jag nu bara måste ha en.o_O
Varit nära att slå till på 104an men kan ej bestämma mig för om det är svart eller grå tavla jag vill ha. Tycker den gråa är riktigt läcker men är rädd att jag kommer bli less på den. Vad hade ni gjort? Någon som haft den gråa och kan ge lite input? :)
Jag skulle titta i klocklådan. Är det svart som natten skulle jag välja något annat, omväxling förnöjer etc.
 

lulebon

Omega
Du har sett att det finns en svart 104 på köp och sälj?
https://klocksnack.se/threads/sinn-104-st-sa-a.116433/
Köp den, känn efter och sälj den med minimal förlust om du inte trivs.
Tänkte från början köpa nytt, främst för att jag aldrig gjort det tidigare. Men den är ett bra alternativ och som du säger behöver jag inte tänka på att förlora några pengar om det skulle visa sig att jag vill ha grå tavla och/eller index. Ska nog sluta vela :)
 

Zipp0n

Omega
Tjena! Jag har blivit frälst av Sinn...
För några månader sen tyckte jag nästan dom var fula, men det har vänt till att jag nu bara måste ha en.o_O
Varit nära att slå till på 104an men kan ej bestämma mig för om det är svart eller grå tavla jag vill ha. Tycker den gråa är riktigt läcker men är rädd att jag kommer bli less på den. Vad hade ni gjort? Någon som haft den gråa och kan ge lite input? :)
Svart kör jag, 100 % nöjd, bra val på sikt tror jag. Svart är alltid ett bra val.
 
Topp