• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Moorflax

Patek
2-Faktor

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Nummer 1 är JLC, Breguet eller liknande. Sugen på Ap men det verkar vara nya Rolex med priser som stiger 100% när man lämnar butiken.
Förhoppningen är att köpet sker i början på nästa år.
I år ska INGENTING handlas. Jag lovar på heder och samvete. :angel:
AP är väl alltid AP så att säga. Men om man grämt sig över servicekostnaden för Sinn så lär man få en stroke av APs service :D JLC och Breguet vet jag inget om. Inte mer än att Reverson är poppis.
Jag håller kvar vid min U1 S än så länge. Gillar den, men den får mest tid när jag jobbar. Sällan när man är ledig.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Ja och det verkar som att de dessutom är ganska bräckliga. Drömmen vore trots detta, en RO 15300 med blå tavla.
Ja dessutom håller dom ju inte alltid sina verk under armen så länge. Det finns en väldigt avskräckande tråd någonstans där ägaren till en typ 25år gammal klockan fick beskedet att den där finns inte delar till längre så du måste byta verk! Säkert billigt o bra med tanke på vad vanlig service kostar....Dessutom som du säger verkar dom lite bräckliga. Faktiskt det absolut sista märke jag skulle köpa. JLC däremot :hungry:
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Tack! Ja den är riktigt bra. Tycker den gör sig bättre i verkligheten än på bild :)
Kul att det blev bra! Kom på att den faktiskt också är grym på tropic ifall man vill ha den med på lite äventyr. Kan rekommendera watch geckos som är riktigt skönt o bra.
IMG_20190417_062929.jpg
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kul att det blev bra! Kom på att den faktiskt också är grym på tropic ifall man vill ha den med på lite äventyr. Kan rekommendera watch geckos som är riktigt skönt o bra.
IMG_20190417_062929.jpg
Ja det ser också bra ut! Lär beställa några band snart, ombyte förnöjer. Ska även försöka jaga rätt på en länk, har läst att alpinistens länk kan funka så jag har beställt en faktiskt. Blir spännande att se om det går :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Ja det ser också bra ut! Lär beställa några band snart, ombyte förnöjer. Ska även försöka jaga rätt på en länk, har läst att alpinistens länk kan funka så jag har beställt en faktiskt. Blir spännande att se om det går :)
Blir säkert bra! Posta lite bilder när den sitter på! Sinn har ju annars ganska humana nypriser på länkar ifht andra märken. -H ligger på ca 2800 o Fine 5-600 till. Hade H själv men sålde den då jag tyckte den var bäst på skinn. Egentligen passar nog fine länken bättre ihop med formen på luggarna föv.
 
  • Like
Reactions: Npd

Johan1

Omega
2-Faktor
Snabb fråga, är 25.000:- ett sjysst pris för en 103 Klassik, fullset, utan länk dock, men i bra skick?

Tackar på förhand! /Kalle

Jag tror det beror på vart du försöker sälja klockan. Som referens så såldes min klocka (103 a sa b) för 28.000 om jag minns rätt på chrono24. Fick betala någon tusenlapp i avgift dock.

La ut klockan här på forumet och hade några intresserade men ingen som ville betala det jag begärde, runt 20.000kr.

Min slutsats är att du säkert kan få ett högre pris på c24 eller annan internationell sajt men stöter då på vissa andra risker kopplade till försäljningen. Jag hade många intresserade från Japan, ingen aning om Sinn är populära där men fick den känslan.
 
Jag tror det beror på vart du försöker sälja klockan. Som referens så såldes min klocka (103 a sa b) för 28.000 om jag minns rätt på chrono24. Fick betala någon tusenlapp i avgift dock.

La ut klockan här på forumet och hade några intresserade men ingen som ville betala det jag begärde, runt 20.000kr.

Min slutsats är att du säkert kan få ett högre pris på c24 eller annan internationell sajt men stöter då på vissa andra risker kopplade till försäljningen. Jag hade många intresserade från Japan, ingen aning om Sinn är populära där men fick den känslan.
Aha, är mer i faggorna att köpa, men låter som att det är dyrt då... :)
 
Topp