• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Haha helt rätt! Ingen mening att fega ;)
Många om och men senare har jag fått hem en elastisk nato från Georgestraps. Min första beställning kom aldrig fram pga Postnord (och inte tänker de ersätta mig heller).
Här är i alla fall beställning nr2. Känns som de flesta elastiska band jag provat. Känns bra. Bekväm och så. Den är lite bökig att sätta på sig dock. För de små hållarna som man ska peta in extrasnutten band under är typ lite lite för trånga. Eller så är de bara för grova på undersidan kanske, så att bandet inte glider lätt. Hur som helst, det är bökigt att peta in och ur. Hålen ser mycket riktigt ut att kunna slitas relativt fort, i och med elastisiteten. Men time will tell.
SinnStrap.jpg

Rätt många här inne som har erfarenhet av ezm3. Av samma klocka dessutom :)
Det är en riktigt trevlig klocka med många tekniska kvalitéer. Bra storleksmässigt (handled på 18,5cm) och höjdmässigt. Arbetshäst till urverk. Kanske något mindre robust i jämförelse med t.ex vissa andra Sinn-modeller.
Något speciellt du funderar över?
https://www.sinn.de/en/Modell/EZM_3.htm
Är sugen på en EZM 3. Några erfarenheter av den modellen?

Är sugen på en EZM 3. Några erfarenheter av den modellen?

Citerar mig själv, sorry:

@Kajjan, såklart du skall ha en dykare från Sinn - och också jag vill gärna passa på att lägga ett gott ord för ezm 3!

Men för säkerhets skull: ezm 3 har ju två nära släktingar som du kanske vill testa och väga in, om du inte redan gjort det. Ezm 3f är en pilotversion av 3. Nån halv mm tunnare, en pilotklockas vridring, och vattentät till ”bara” 200 m. Ezm 13 är 3:an plus kronograf och något tjockare. Jag älskar dem alla, men har bara den ena. Än så länge :)
Lycka till med valet!

0F0A8F0A-7291-49C6-815D-1281ED293FA7.jpeg
0CDB782D-183B-45D4-9F5B-E538D3A09DC6.jpeg

[nedre fotot snott från internet]

Ezm 3 är kanske ändå den mest genuint Sinn-aktiga av de tre. Lycka till, och berätta hur det går!

Alright! Nej inte provat den, får passa på nästa gång jag svänger förbi Sumpan :)
Länken är bra. Inget som sticker ut, men som är robust och passar klockan bra såklart. Många har åsikter om spännet. Jag tyckte inte det var nåt att anmärka på när jag var färskare i hobbyn. Men nu med lite perspektiv kan jag instämma i att det hade inte gjort nåt om det var lite mer klass på det. Ett enkelt friktionslås utan finesser. Varken mer eller mindre. Har man t ex testat Tudor så är det nåt helt annat. Men det gör jobbet. Insexskruvar är rock´n roll och funkar för det de är till för. Risken att sabba skallarna när man ställer in länken är nära nog obefintlig skulle jag säga. Om man inte är osedvanligt klantig.

103 får mer välförtjänt tid på armen nu när U1 är på semester nere i Tyskland.

Det här är annars en favorit hos mig, bra storlek och sådär lagom toolig. Det buktande plexiglaset som vrider på siffror och visare är underbart.

F96521D5-196F-49C1-B14D-22DE702CE06B.jpeg

Länken är verkligen ett med klockan, ibland får jag känslan av att klocka och armband är två olika delar av ett ur men här matchar det verkligen.
Enkelt att korta av länken med verktyg som följer med vid köp.
D1EC0A54-19DD-40AB-8ACB-2A612ADDB625.jpeg

Det talas om keepers och det här är en sådan för mig.

Tillbaka
Topp