• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Sitter och tänker på att man skulle ha en bättre kamera att ta bilder på sin klocka med, än mobilkameran. Det är väl någon form av skada!
qi9qNZnkYkEsWom2OHG4MtpRw1W-T6U2Li_Q1OPlpb3UrYaiJ5MrlLX7E3esHHUytksb2xG1UuqJUAy-VMpuODfC2D0sdBlhq80Gc2hq15xeLbKdsSk1MecBaf2B3FBP9AcAeS2XZQjFn3vkhuMiMsjShvvTIYWufHPXLSqRNuth6DgCLEe_VKaq0N5u3S5zHog1ohlt72X8K-JVcpa4FBTXK_CdiYtN3KW6s_Cq1mfiBHAcf5WKFgogsJZpQcUmVdcSz068lFq1U6V1bdaEIHdtUqL94o5_vYVt2Hdk9AVkdV9knABIZ81_S1X9l4pgL2_N6l-GyTEoGU81U5gs3UPEXt3WsUEakABBCEX3iRczjt_D3EmevvyczA8_9JkmON--VJ78hXVRNtxQ4mm3ED762jK18kuAm0FFkphntq9TgNktlOwvcStvijQkbnGxtyYYFjtFErb1_7rCKtRxSi268Dd8OdgJw04pWKwDwV0wbBpZ8PQoBlN3d7FzkKu8LF4hOs-EyZDM_5BitGRFspdjX384jZA-fxOhcOa0CCZJJFXSrHSAcGp8BeZ9ANYraBbyatiT072WvfrLX72W74VseFNf96d3JVRzobCV6UhOs4dzO5pLJarOBZFIpkuLrDRJfjWuxvtjtR_jQ1fT5ZmBKYg05bl1ir2GlC3s7ybHADSIYtJeySE=w1288-h966-no
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker inte det. Tror nog bilderna luras lite. Den är ju blankpolerad på sidorna vilket ger nästan spegling av pappersmönstret som den ligger på. Vid en annan bild ser det mer ut som fingeravtryck på luggarna.
Kan säkert vara så, det såg ut som att den var sliten på insidan av två av luggarna men det kan säkert vara speglingar och fingervtryck.

sinn1.JPG

sinn2.JPG


@phille87 kan kanske bekräfta?
 

phille87

Cartier
Precis köpt en ezm3 från 2013. Någon som vet ifall den ska servas var 5 år som en vanlig automatare eller om argon gasen gör att den håller längre?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Sant!

41 mm funkar fint för mig, även 40mm submariner. Men 41 mm från sinn känns mycket mindre, förmodligen pga att den inte bygger nånting runtom bezeln och luggarna är små.
Så känner jag med. 104 bär väldigt smått för sina 41mm. Mer som en 38-39:a av någon annan sportklocka. När det inte ens ser för stort ut på handledsbilder så är det smått. :)
6DC7564B-7193-4C6C-A072-840BE454FC86.jpg
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Nån som vet hur många U2-ägare som finns på KS? Är av och till i valet o kvalet om 757utc skulle få utgå till fördel för en sådan...
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jäklars fin! Är du trött på den? :) Är visar rätt alignade? (vilket var skälet till att "min" U2 ist blev 757)
Jag tycker visarna är ok. Det finns ett visst spel i verket, det får man vara medveten om. Samma sak gäller när verket ska ställas. Har talat med Sinn om detta och det är en egenskap man får leva med.
20190922_214621.jpg

Har funderat om den ska få lämna eller inte. Helst skulle jag vilja komplettera med en UX av senaste designen. Utseendet, visarna och modellen gillar jag.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag tycker visarna är ok. Det finns ett visst spel i verket, det får man vara medveten om. Samma sak gäller när verket ska ställas. Har talat med Sinn om detta och det är en egenskap man får leva med.
20190922_214621.jpg

Har funderat om den ska få lämna eller inte. Helst skulle jag vilja komplettera med en UX av senaste designen. Utseendet, visarna och modellen gillar jag.
U2 är bra skit! :)
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Jag tycker visarna är ok. Det finns ett visst spel i verket, det får man vara medveten om. Samma sak gäller när verket ska ställas. Har talat med Sinn om detta och det är en egenskap man får leva med.
20190922_214621.jpg

Har funderat om den ska få lämna eller inte. Helst skulle jag vilja komplettera med en UX av senaste designen. Utseendet, visarna och modellen gillar jag.
Du får hojta om det blir skarpt läge så får jag ta mig en funderare :) Spel i verket är ok, det har ju ex is 757 också. Men jag fick ett par ex med visare som stod rätt off. Konstant :) Älskar dock U2-designen och älskar 2000m :) (har djupt badkar!)
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Inväntar i dag leveransen av min första Sinn, valet föll på en 104 St Sa I. Känner dock redan nu att jag kommer vilja köra den på ett schysst läder och vänder mig därför till er i tråden för att förhoppningsvis få lite tips och råd.

Är det värt det att investera i ett originalband eller finns det bättre alternativ? Är Sinns viklås något att ha eller ska man skippa det?

Tack på förhand!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Inväntar i dag leveransen av min första Sinn, valet föll på en 104 St Sa I. Känner dock redan nu att jag kommer vilja köra den på ett schysst läder och vänder mig därför till er i tråden för att förhoppningsvis få lite tips och råd.

Är det värt det att investera i ett originalband eller finns det bättre alternativ? Är Sinns viklås något att ha eller ska man skippa det?

Tack på förhand!
Original viklås är ju skoj att ha.
Men deras läder tror jag inte får så mycket uppskattning generellt sett. Skulle gå på nåt annat.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Inväntar i dag leveransen av min första Sinn, valet föll på en 104 St Sa I. Känner dock redan nu att jag kommer vilja köra den på ett schysst läder och vänder mig därför till er i tråden för att förhoppningsvis få lite tips och råd.

Är det värt det att investera i ett originalband eller finns det bättre alternativ? Är Sinns viklås något att ha eller ska man skippa det?

Tack på förhand!
Säger samma som @ironcastle. Köp typ två trevliga läderband och sen komplettera med ett Sinn viklås så har du en bra komplett kombo :)

Har själv för dålig erfarenhet av läderband för att ge tips då jag typ alltid kör länk eller nato. Så där får någon annan bistå.
 
  • Like
Reactions: S.N

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Original viklås är ju skoj att ha.
Men deras läder tror jag inte får så mycket uppskattning generellt sett. Skulle gå på nåt annat.
Säger samma som @ironcastle. Köp typ två trevliga läderband och sen komplettera med ett Sinn viklås så har du en bra komplett kombo :)

Har själv för dålig erfarenhet av läderband för att ge tips då jag typ alltid kör länk eller nato. Så där får någon annan bistå.
Tack för svar! Har ni någon erfarenhet av deras gummin?
 
Topp