Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Säger samma som @ironcastle. Har själv för dålig erfarenhet av läderband för att ge tips då jag typ alltid kör länk eller nato. Så där får någon annan bistå.
Jag köpte min 556A på vanligt läderband med vanligt spänne. Jag har inte jääättemycket att jämföra med (mest läderband från Cheapest Nato och ja... de är ju cheap, så), men tycker att den känns riktigt bra, kvalitetsmässigt. Sen matchar inte hålen min handled riktigt. Antingen blir det för löst eller för tajt. Men det är en annan sak.Inväntar i dag leveransen av min första Sinn, valet föll på en 104 St Sa I. Känner dock redan nu att jag kommer vilja köra den på ett schysst läder och vänder mig därför till er i tråden för att förhoppningsvis få lite tips och råd.
Är det värt det att investera i ett originalband eller finns det bättre alternativ? Är Sinns viklås något att ha eller ska man skippa det?
Tack på förhand!
Nope, men tycker canvas och nato gör sig jäkligt bra på 104an.Tack för svar! Har ni någon erfarenhet av deras gummin?
Jag har beställt läder från @MickeJ till min 103:a och är mycket nöjd. Även @Dr Hochblume kan intyga kvalitén.Inväntar i dag leveransen av min första Sinn, valet föll på en 104 St Sa I. Känner dock redan nu att jag kommer vilja köra den på ett schysst läder och vänder mig därför till er i tråden för att förhoppningsvis få lite tips och råd.
Är det värt det att investera i ett originalband eller finns det bättre alternativ? Är Sinns viklås något att ha eller ska man skippa det?
Tack på förhand!
Inväntar i dag leveransen av min första Sinn, valet föll på en 104 St Sa I. Känner dock redan nu att jag kommer vilja köra den på ett schysst läder och vänder mig därför till er i tråden för att förhoppningsvis få lite tips och råd.
Tack på förhand!
Sinns gummin är fina. Har bara hanterat till UX/U2 men dessa är riktigt bra, så bra att man kan skriva en rad eller två hem om dem. Förhållandevis prisvärda trots att de betingar ett rel högt värde.Tack för svar! Har ni någon erfarenhet av deras gummin?
Gasmask i läder?Kan rekommendera @oddface
Han hjälpte mig med läder till min Bell&Ross. Är supernöjd med resultatet!
Han yxade även till detta band från en gammal gasmask.
Inte helt lätt material att jobba i. Det är nog det band jag använd mest.
Näää…. Äkta och svettigt gummi ska det vara!Gasmask i läder?
Ser riktigt fräscht ut!
Orbitas databas säger 650-800 för SW-200. Lite brett spann kan jag tycka men det kanske beror på vilka modifieringar som gjorts på verket.Tack för inspiration och tips, rolig tråd detta!
Någon som har koll på hur många TPD 104:an kräver i windern?
Ja, till den klockan passar verkligen @MickeJs läderband, och man kommer inte bli missnöjdJag har beställt läder från @MickeJ till min 103:a och är mycket nöjd. Även @Dr Hochblume kan intyga kvalitén.
Har själv haft en Sinn 104 på original gummi med vanligt lås. Personligen gillade jag det inte pga silikonsladdrig känsla. Jag körde på något läder från Hirsch... ochSinns gummin är fina. Har bara hanterat till UX/U2 men dessa är riktigt bra, så bra att man kan skriva en rad eller två hem om dem. Förhållandevis prisvärda trots att de betingar ett rel högt värde.
Enklaste är att leta efter om den är märkt med 25jewels (ETA) eller 26 (Sellita)Nu har jag gått med min 556i ett par dagar och det är en mycket angenäm bekantskap. Tycker verkligen om den stilrena tavlan och storleken passar mig perfekt! Så småningom så ska ett original läder på men för stunden så får länken hänga med.
En fråga till den samlade expertisen, vad är det för verk vi skymtar genom glaset? Har förstått att Sinn numer gått över till SW200, men är inte kunnig nog att avgöra vad jag har i uret.
Hittade ingen sån information, men...Enklaste är att leta efter om den är märkt med 25jewels (ETA) eller 26 (Sellita)
Jag hade ett Sinn-viklås på min 556’a och jag var inte imponerad. Är iofs sällan imponerad av viklås på läder så ta det för vad det är. Fritt från minnet var Sinn-loggan väldigt grund och lasergraverad, något som alltid störde mig.Inväntar i dag leveransen av min första Sinn, valet föll på en 104 St Sa I. Känner dock redan nu att jag kommer vilja köra den på ett schysst läder och vänder mig därför till er i tråden för att förhoppningsvis få lite tips och råd.
Tack på förhand!
börja bli en härligt patina på den där!Höstklockan; 857 UTC.
Men nu är du här? Blir det en 556 nu eller?Borde inte gått in här, saknar min 104 mer än vanligt nu!
Minns inte ens varför jag sålde den, säkert nån dålig anledning...
Pilen pekar ut den farliga änden? När används en sån tingest?
Par i tyskar här med
När grannen parkerar för nära din parkeringsrutaPilen pekar ut den farliga änden? När används en sån tingest?