• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Uthämtad. Känns rent spontant som sjukt mkt klocka för pengen. Väldigt nöjd hittills!

8D892888-A9B4-435D-92CF-244881B796E5.jpeg

Inväntar i dag leveransen av min första Sinn, valet föll på en 104 St Sa I. Känner dock redan nu att jag kommer vilja köra den på ett schysst läder och vänder mig därför till er i tråden för att förhoppningsvis få lite tips och råd.

Är det värt det att investera i ett originalband eller finns det bättre alternativ? Är Sinns viklås något att ha eller ska man skippa det?

Tack på förhand!
Jag köpte min 556A på vanligt läderband med vanligt spänne. Jag har inte jääättemycket att jämföra med (mest läderband från Cheapest Nato och ja... de är ju cheap, så), men tycker att den känns riktigt bra, kvalitetsmässigt. Sen matchar inte hålen min handled riktigt. Antingen blir det för löst eller för tajt. Men det är en annan sak.

• Like
Reactions: S.N
Inväntar i dag leveransen av min första Sinn, valet föll på en 104 St Sa I. Känner dock redan nu att jag kommer vilja köra den på ett schysst läder och vänder mig därför till er i tråden för att förhoppningsvis få lite tips och råd.

Är det värt det att investera i ett originalband eller finns det bättre alternativ? Är Sinns viklås något att ha eller ska man skippa det?

Tack på förhand!
Jag har beställt läder från @MickeJ till min 103:a och är mycket nöjd. Även @Dr Hochblume kan intyga kvalitén.

Tack på förhand!
Kan rekommendera @oddface
Han hjälpte mig med läder till min Bell&Ross. Är supernöjd med resultatet!
IMG_4515.JPG

Han yxade även till detta band från en gammal gasmask.
Inte helt lätt material att jobba i. Det är nog det band jag använd mest.
IMG_1634.JPG

Tack för inspiration och tips, rolig tråd detta!

Någon som har koll på hur många TPD 104:an kräver i windern?

Sinns gummin är fina. Har bara hanterat till UX/U2 men dessa är riktigt bra, så bra att man kan skriva en rad eller två hem om dem. Förhållandevis prisvärda trots att de betingar ett rel högt värde.
Har själv haft en Sinn 104 på original gummi med vanligt lås. Personligen gillade jag det inte pga silikonsladdrig känsla. Jag körde på något läder från Hirsch... och

Nu har jag gått med min 556i ett par dagar och det är en mycket angenäm bekantskap. Tycker verkligen om den stilrena tavlan och storleken passar mig perfekt! Så småningom så ska ett original läder på men för stunden så får länken hänga med.
En fråga till den samlade expertisen, vad är det för verk vi skymtar genom glaset? Har förstått att Sinn numer gått över till SW200, men är inte kunnig nog att avgöra vad jag har i uret.
IMG_20190924_214525.jpg
IMG_20190924_213749__01.jpg

Nu har jag gått med min 556i ett par dagar och det är en mycket angenäm bekantskap. Tycker verkligen om den stilrena tavlan och storleken passar mig perfekt! Så småningom så ska ett original läder på men för stunden så får länken hänga med.
En fråga till den samlade expertisen, vad är det för verk vi skymtar genom glaset? Har förstått att Sinn numer gått över till SW200, men är inte kunnig nog att avgöra vad jag har i uret.
IMG_20190924_214525.jpg
IMG_20190924_213749__01.jpg
Enklaste är att leta efter om den är märkt med 25jewels (ETA) eller 26 (Sellita)

Tack på förhand!
Jag hade ett Sinn-viklås på min 556’a och jag var inte imponerad. Är iofs sällan imponerad av viklås på läder så ta det för vad det är. Fritt från minnet var Sinn-loggan väldigt grund och lasergraverad, något som alltid störde mig.

• Like
Reactions: S.N
Tillbaka
Topp