• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag hade tänkt att köpa H-länk till min 104. Finns det olika alternativ eller är det bara den i stål med polerade mittlänkar?

Jag hade tänkt att köpa H-länk till min 104. Finns det olika alternativ eller är det bara den i stål med polerade mittlänkar?

Tyvärr bara PCL. Annars finns bara fine-länken.

H-länken var helborstad sist jag var intresserad av en dylik, har det ändrats eller minns jag dåligt?

Just till 104 så finns bara PCL. Och det är andra ändlänkar för den helborstade varianten tyvärr.

H-länken var helborstad sist jag var intresserad av en dylik, har det ändrats eller minns jag dåligt?

Tyvärr bara PCL. Annars finns bara fine-länken.

Just till 104 så finns bara PCL. Och det är andra ändlänkar för den helborstade varianten tyvärr.

Dock är ju ett mesh vansinnigt snyggt till 104. Den delar ju en liknande case-design som Breitling superocean heritage. Och den kommer ju med milanese mesh. :)

Bra förslag då H-länkens ändlänkar inte passar särskilt bra till boetten ändå. Ser lite ut som dom var tänkta till en annan modell.

Är det inte Staib som alltid framhålls som "bäst"? Tunga tror jag. Har ingen egen erfa av mesh alls så bara en tanke...

Geckota har också bra mesh och erbjuder väldigt bra kvalitet per krona. Har iofs inte testat deras milanese men de vanliga Shark mesh-länkarna de har är grymma!

Deras vanliga läderband är kanon också! Även gummi o sailcloth. Bra grejer helt enkelt!

Stort tack för alla grymma tips. Jag beställde precis ett original men kommer absolut att titta på mesh mm också.

Stort tack för alla grymma tips. Jag beställde precis ett original men kommer absolut att titta på mesh mm också.
Som tidigare nämnts så är ju staib ett av de finaste man kan hitta på marknaden, men jag tror att det som geckota säljer, som heter german mesh, är en väldigt bra variant. De ser iaf likadana ut. Priset är det inte alltför stor skillnad på.
Jag hade kört på polerat och med den lilla butterfly-claspen.

Ny månad, ny bild!
Denna månad rockar vi 104 :)

september
59B6812B-1ABB-48A1-A146-310DFA860708.jpeg

oktober
D00EE4EB-2891-4A29-AD82-C5B08EE8424E.jpeg

Tillbaka
Topp