Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
H-länken var helborstad sist jag var intresserad av en dylik, har det ändrats eller minns jag dåligt?Jag hade tänkt att köpa H-länk till min 104. Finns det olika alternativ eller är det bara den i stål med polerade mittlänkar?
Jag hade tänkt att köpa H-länk till min 104. Finns det olika alternativ eller är det bara den i stål med polerade mittlänkar?
H-länken var helborstad sist jag var intresserad av en dylik, har det ändrats eller minns jag dåligt?
Dock är ju ett mesh vansinnigt snyggt till 104. Den delar ju en liknande case-design som Breitling superocean heritage. Och den kommer ju med milanese mesh.Jag hade tänkt att köpa H-länk till min 104. Finns det olika alternativ eller är det bara den i stål med polerade mittlänkar?
Bra förslag då H-länkens ändlänkar inte passar särskilt bra till boetten ändå. Ser lite ut som dom var tänkta till en annan modell.Dock är ju ett mesh vansinnigt snyggt till 104. Den delar ju en liknande case-design som Breitling superocean heritage. Och den kommer ju med milanese mesh.
Dock är ju ett mesh vansinnigt snyggt till 104. Den delar ju en liknande case-design som Breitling superocean heritage. Och den kommer ju med milanese mesh.
Är det inte Staib som alltid framhålls som "bäst"? Tunga tror jag. Har ingen egen erfa av mesh alls så bara en tanke...Tack för tips! Har du ngt förslag på bra mesh?
Tack för tips! Har du ngt förslag på bra mesh?
Geckota har också bra mesh och erbjuder väldigt bra kvalitet per krona. Har iofs inte testat deras milanese men de vanliga Shark mesh-länkarna de har är grymma!Är det inte Staib som alltid framhålls som "bäst"? Tunga tror jag. Har ingen egen erfa av mesh alls så bara en tanke...
Deras vanliga läderband är kanon också! Även gummi o sailcloth. Bra grejer helt enkelt!Geckota har också bra mesh och erbjuder väldigt bra kvalitet per krona. Har iofs inte testat deras milanese men de vanliga Shark mesh-länkarna de har är grymma!
H-länken var helborstad sist jag var intresserad av en dylik, har det ändrats eller minns jag dåligt?
Tyvärr bara PCL. Annars finns bara fine-länken.
Just till 104 så finns bara PCL. Och det är andra ändlänkar för den helborstade varianten tyvärr.
Dock är ju ett mesh vansinnigt snyggt till 104. Den delar ju en liknande case-design som Breitling superocean heritage. Och den kommer ju med milanese mesh.
Bra förslag då H-länkens ändlänkar inte passar särskilt bra till boetten ändå. Ser lite ut som dom var tänkta till en annan modell.
Är det inte Staib som alltid framhålls som "bäst"? Tunga tror jag. Har ingen egen erfa av mesh alls så bara en tanke...
Geckota har också bra mesh och erbjuder väldigt bra kvalitet per krona. Har iofs inte testat deras milanese men de vanliga Shark mesh-länkarna de har är grymma!
Deras vanliga läderband är kanon också! Även gummi o sailcloth. Bra grejer helt enkelt!
Om klockan är polerad så passar väl polerad mesh och vice versa.Borstad mesh eller polerad mesh till min Sinn (104 med grön tavla)? Kan inte riktigt se dem framför mig. Meshet funderar jag på: https://www.geckota.com/gallox-milanese-mesh-stainless-steel-watch-strap
Tack. Nix. köpte av forummedlem. Nu in på service
Som tidigare nämnts så är ju staib ett av de finaste man kan hitta på marknaden, men jag tror att det som geckota säljer, som heter german mesh, är en väldigt bra variant. De ser iaf likadana ut. Priset är det inte alltför stor skillnad på.Stort tack för alla grymma tips. Jag beställde precis ett original men kommer absolut att titta på mesh mm också.
Ny månad, ny bild!
Denna månad rockar vi 104
september
oktober
Jajamen!Snyggt. Ser ut som den har sunbursttavla. Finns den i det?
Snygg klocka och bra bilder.U1an fick va modell
Sådärja!U1an fick va modell
Will do! start stop pusher fungerade på denna men kör service då den har några år på nacken. Grym klockaHej, den var på blocket i somras, men försvann. Behövde service av start/stopp pushern. Kul köp. Posta gärna några bilder när den är tillbaka från service!
najsDethär får bli mitt bidrag för kvällen
Läge för dubbelpipigt? @TigerrrrBästa Sinnister,
För er information får vi en till 104 grön, den absolut sista. Så hör av dig om du önskar komma över denna gobit.
Trevlig helg till er Alla!
Läge för dubbelpipigt? @Tigerrrr
Mysig!Länge sen jag hade min Sinn, men idag var den med.