Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är inte dum den! Saknar min gamla. Trevlig storlek på en chronograph.Dubbelpost... kom på att jag ju var inne och klämde på en sån här idag också. Kanske blir nästa
Jaa, jag tycker inte att jag sett så många här i tråden som har en heller? Jag gillar den verkligen. Med mina handleder så har jag inte så mycket chans på det mesta andra i Sinns katalog heller, haha.Den där är inte dum den! Saknar min gamla. Trevlig storlek på en chronograph.
Såklart subjektivt men borde jag byta ut min SARB033 mot en 556. Eller min SKX007 mot en 104. Jag gillar X-faktorn i 556an lite mer men samtidigt ändrar jag mig varje gång jag ser 104an för att sen ändra mig igen när jag ser 556an.
Ganska olika klockor men jag tycker 556an, särskilt "i" är mest speciell av dom.Såklart subjektivt men borde jag byta ut min SARB033 mot en 556. Eller min SKX007 mot en 104. Jag gillar X-faktorn i 556an lite mer men samtidigt ändrar jag mig varje gång jag ser 104an för att sen ändra mig igen när jag ser 556an.
Dom är riktigt snygga men lite väl "kort o tjocka" i proportionerna tyvärr.Dubbelpost... kom på att jag ju var inne och klämde på en sån här idag också. Kanske blir nästa
Sant... den är jäkla tjock. Skulle inte kunna ha den på nato. Eller... KAN kan man väl...Dom är riktigt snygga men lite väl "kort o tjocka" i proportionerna tyvärr.
Ja tjock men snygg! Varianten med koppartavla är grym.Sant... den är jäkla tjock. Skulle inte kunna ha den på nato. Eller... KAN kan man väl...
Meget bra!
Snygg i vitt! Blir perfekt med ett ljust brunt läder till sommaren!Har haft den här i en vecka nu, mycket nöjd!
Jag råkar faktiskt ha alla fyra och tycker att både 104 och 556 är en bra bit bättre än japanerna gällande kvalitetskänsla och prestanda. Sen är ju SKX helt grym för sin prisklass, Sarben är definitivt den jag skulle släppa ifrån mig först av dessa fyra.Såklart subjektivt men borde jag byta ut min SARB033 mot en 556. Eller min SKX007 mot en 104. Jag gillar X-faktorn i 556an lite mer men samtidigt ändrar jag mig varje gång jag ser 104an för att sen ändra mig igen när jag ser 556an.
Bra svar! Så 556an upplevs mindre dressad alltså. Det hade jag inte gissat. Just denna sekund så funderar jag på att behålla Sarb'en för att känna sida vid sida.Jag råkar faktiskt ha alla fyra och tycker att både 104 och 556 är en bra bit bättre än japanerna gällande kvalitetskänsla och prestanda. Sen är ju SKX helt grym för sin prisklass, Sarben är definitivt den jag skulle släppa ifrån mig först av dessa fyra.
Men det hela beror ju liksom på vad du går igång på. 556 är mycket tooligare än sarben. Mellan SKX och 104 är det mer jämt skägg gällande toolighet/dressighet. Om prestanda är viktigt så är Sinn vinnare, om du vill ha ett mer dressat komplement till dykare så är sarben kanske bättre.
Hur det än blir så lär det ju bli bra i slutändan, lycka till med valet!
Håller med om att 556an är mindre dressad men väljer man "I" kan den definitivt tjänstgöra som "kontorsdressad" såväl som fjälljägare. A är lite ytterligare toolig. Sedan är väl den stora kvalitétsskillnaden urverken. Sinn kör ju top grade o du får ett verk som används för cosc certade klockor av betydligt dyrare sort som lätt håller sig runt 4-5 sekunders avvikelse mellan positioner och tidpunkter vilket inga av dom Seiko verk jag haft klarat. Båda mina Sinn presterade väl inom Cosc oavsett vad jag gjorde eller hur dom användes. Vad gäller ren finish så är inte Sinn bättre än Seikos "Sarb/Alpinist nivå" tycker jag. Boett bra, länk OK, tavla o visare inte så värst.Bra svar! Så 556an upplevs mindre dressad alltså. Det hade jag inte gissat. Just denna sekund så funderar jag på att behålla Sarb'en för att känna sida vid sida.
Jo visst är det väl det!
Välkommen tillbaka, vi har saknat din närvaro här! Lagom är bäst så att säga
Guten Abend alla Sinn-vänner Nu är det dags att avsluta time-outen och smyga igång med KS igen.
Batterierna är någorlunda laddade och jag ser fram mot att hänga på forumet igen, men i en light-variant med mindre tid per dag bakom skärmen.
Jag vet inte om någon har uppmärksammat den nya varianten på 836. 836 WUH som står för Wild Und Hund, en tysk jakttidning. Inte min kopp kaffe, och jag gissar att de 125 exemplaren, (limiterad), inte kommer att flyga ut från hyllorna. Gillar iofs den gröna färgen i kombination med den orangea sekundvisaren, men eklövet tror jag gör väldigt få personer lyckliga.
https://www.sinn.de/en/Modell/836_WUH.htm
Wrist shot taget från Uhrforum. https://uhrforum.de/threads/sinn-836-wuh.408748/
Guten Abend alla Sinn-vänner Nu är det dags att avsluta time-outen och smyga igång med KS igen.
Batterierna är någorlunda laddade och jag ser fram mot att hänga på forumet igen, men i en light-variant med mindre tid per dag bakom skärmen.
Jag vet inte om någon har uppmärksammat den nya varianten på 836. 836 WUH som står för Wild Und Hund, en tysk jakttidning. Inte min kopp kaffe, och jag gissar att de 125 exemplaren, (limiterad), inte kommer att flyga ut från hyllorna. Gillar iofs den gröna färgen i kombination med den orangea sekundvisaren, men eklövet tror jag gör väldigt få personer lyckliga.
Wrist shot taget från Uhrforum. https://uhrforum.de/threads/sinn-836-wuh.408748/
Som vi har väntat! Tråden är inte sig lik utan din närvaro!
Som vi har väntat! Tråden är inte sig lik utan din närvaro!
Bidrar med en bild på senaste nytillskottet.
Nuff said!
Fin den där! Kul att du är tillbaka!En får tacka för de snälla orden Så jäkla bra läsbarhet på den där tavlan!
Bytte precis till kvällsklockan. Gillar den lätta aluminium-boetten som gör den extra bekväm på armen.
Vassego, det är dig väl unt!En får tacka för de snälla orden Så jäkla bra läsbarhet på den där tavlan!
Bytte precis till kvällsklockan. Gillar den lätta aluminium-boetten som gör den extra bekväm på armen.