• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vassego, det är dig väl unt!
Ja, ända sen jag skickade tillbaka UX:en förra gången har jag känt att det är den här man ska ha.
Så efter att ha samtalat med Sinn-Tim på Erikson-eventet där jag fick höra att bubbelproblemet nu är löst så har längtan tilltagit. Sinn har inget exakt serienummer när förbättringarna gick, men klockor sålda denna sommar, som denna är, har den nya konstruktionen :smug:
Ja, läsbarheten är outstanding. Grym, helt enkelt!

Nu fick jag lite GTG-feeling igen, nu när Sinn-husse är tillbaka!

Kul att de har löst problemet. Och viktigt om man ska bibehålla sitt rykte gällande grymma tool-watches.

Skrev med Tim på Instagram idag då jag fortfarande inte har fått länken till min 809, och frustrationen över uteblivna svar från kundtjänst maximerades idag då jag skrev ett tredje mail till Regina Pachner på Sales och det kom tillbaka med ”unknown recipient”. Gissar att hon har slutat, eller snudd på hoppas, och att det därmed har fallit mellan stolarna. Han var snäll nog att svara trots att han befann sig på semesterresa i Italien, och lovade att fråga kollegorna vad som har hänt.

tenor.gif

Guten Abend alla Sinn-vänner :heart: Nu är det dags att avsluta time-outen och smyga igång med KS igen.

Batterierna är någorlunda laddade och jag ser fram mot att hänga på forumet igen, men i en light-variant med mindre tid per dag bakom skärmen.

Jag vet inte om någon har uppmärksammat den nya varianten på 836. 836 WUH som står för Wild Und Hund, en tysk jakttidning. Inte min kopp kaffe, och jag gissar att de 125 exemplaren, (limiterad), inte kommer att flyga ut från hyllorna. Gillar iofs den gröna färgen i kombination med den orangea sekundvisaren, men eklövet tror jag gör väldigt få personer lyckliga.

https://www.sinn.de/en/Modell/836_WUH.htm

Wrist shot taget från Uhrforum. https://uhrforum.de/threads/sinn-836-wuh.408748/

836_WUH.jpg

1da5afdea2d95786b08bbe856a736dd3.jpg
Fan va kul att höra att du är tillbaka! Detta firas med en godnattbild på en klocka jag kan tacka dig för att den sitter på handleden :)
20191010_220850-01.jpeg

tenor.gif

Guten Abend alla Sinn-vänner :heart: Nu är det dags att avsluta time-outen och smyga igång med KS igen.

Batterierna är någorlunda laddade och jag ser fram mot att hänga på forumet igen, men i en light-variant med mindre tid per dag bakom skärmen.

Jag vet inte om någon har uppmärksammat den nya varianten på 836. 836 WUH som står för Wild Und Hund, en tysk jakttidning. Inte min kopp kaffe, och jag gissar att de 125 exemplaren, (limiterad), inte kommer att flyga ut från hyllorna. Gillar iofs den gröna färgen i kombination med den orangea sekundvisaren, men eklövet tror jag gör väldigt få personer lyckliga.

Wrist shot taget från Uhrforum. https://uhrforum.de/threads/sinn-836-wuh.408748/

836_WUH.jpg

Tjaba welcome back! Faen jag hade hoppats på det var ett Cammo mönster men tji fick jag....

Fan va kul att höra att du är tillbaka! Detta firas med en godnattbild på en klocka jag kan tacka dig för att den sitter på handleden :)
20191010_220850-01.jpeg

Kul att vara tillbaka :) Det var verkligen meningen att den där skönheten skulle leta sig över Atlanten och till Sverige. Riktigt bra story hur den kom hit :)

Tjaba welcome back! Faen jag hade hoppats på det var ett Cammo mönster men tji fick jag....

Tack :) Har tyvärr inte sett någon under 17-18´än så länge men håller utkik. Den håller sig bra i pris.

Sällar mig till kören, och önskar Dig varmt välkommen tillbaka, @Clark Kent ! Det är tomt utan Dig här!
För min del har det inte hänt jättemycket på Sinn-fronten. Var nära att köpa ett Sinn-armband i svartläder, men lät bli. Har även lekt med tanken att försöka byta en dykarbezel mot flygardito, men inte hunnit. Fast min ezm 13 får stabilt ca 80% handledstid, vilket är huvudsaken.
Nu vet Du vad du missat :p

tenor.gif

836_WUH.jpg

Funderade just vars du tagit vägen. :)
Den gröna var inte för mig.
Som vi har väntat! Tråden är inte sig lik utan din närvaro!
Bidrar med en bild på senaste nytillskottet.
Nuff said!
20191010_210514.jpg
Men det var den här! Sdr är grymt bra! Grattis!

Funderade just vars du tagit vägen. :)
Den gröna var inte för mig.

Men det var den här! Sdr är grymt bra! Grattis!
Tack! Ja, det är en fullträff med SDR! Riktigt snyggt.
Kände när du hade din U1:a och postade bilder på den samma sak, det är en riktigt lyckad kombination.
Sen med UX:en som är så tunn, så är det absolut en vinnare! Denna kom på svart gummi med viklåset till, men det är så kort att jag inte kan ha det utan att använda dykarförlängningen, och ska man säga nåt om den, så är den väl funkis, men skön att nyttja kan man inte beskylla den för att vara. Vassa kanter är bara förnamnet.
Fast det är fasiken så snyggt!
Får fixa nytt sådant.
Ingen som har vägarna förbi Sinns headquarters? Gummit hos Sinn själva är 50€, medan Sumpan tar 900 pix :blackeye:

Tack! Ja, det är en fullträff med SDR! Riktigt snyggt.
Kände när du hade din U1:a och postade bilder på den samma sak, det är en riktigt lyckad kombination.
Sen med UX:en som är så tunn, så är det absolut en vinnare! Denna kom på svart gummi med viklåset till, men det är så kort att jag inte kan ha det utan att använda dykarförlängningen, och ska man säga nåt om den, så är den väl funkis, men skön att nyttja kan man inte beskylla den för att vara. Vassa kanter är bara förnamnet.
Fast det är fasiken så snyggt!
Får fixa nytt sådant.
Ingen som har vägarna förbi Sinns headquarters? Gummit hos Sinn själva är 50€, medan Sumpan tar 900 pix :blackeye:
Det har ju pratats om att åka ner till Frankfurt på en gtg. :rolleyes:

tenor.gif

836_WUH.jpg

Nästan 4 månader var ingen dålig paus! Stämningen är som vanligt hetsk ibland och någon häxjakt här och där. Men tar man det bara piano är det trivsamt ändå :)

Kul att du är tillbaka. När du tar så lång paus från KS hur påverkar det dig? Använder du klockorna mindre, uppskattar de mindre eller fortsätter allt som vanligt fast utan KS?

Nästan 4 månader var ingen dålig paus! Stämningen är som vanligt hetsk ibland och någon häxjakt här och där. Men tar man det bara piano är det trivsamt ändå :)

Kul att du är tillbaka. När du tar så lång paus från KS hur påverkar det dig? Använder du klockorna mindre, uppskattar de mindre eller fortsätter allt som vanligt fast utan KS?
Det där är bara en chimär. Han har som vanligt förlagt dem någonstans! :D
Pingeling@stålis

Bra fråga det där. Jag har också haft ett ca 5 månaders uppehåll. För mig blev den största skillnaden att man bar klockorna längre perioder. Bytte kanske varannan vecka eller så. Jag sålde också av flera och fokuserade på dom som jag verkligen använde. Var inte inne i en enda klockbutik, C24 eller här på köp/sälj.
Väldigt skönt och jag rekommenderar det.

Bra fråga det där. Jag har också haft ett ca 5 månaders uppehåll. För mig blev den största skillnaden att man bar klockorna längre perioder. Bytte kanske varannan vecka eller så. Jag sålde också av flera och fokuserade på dom som jag verkligen använde. Var inte inne i en enda klockbutik, C24 eller här på köp/sälj.
Väldigt skönt och jag rekommenderar det.

Håller med om att det bli ett annat lugn utanför KS. Byter också mer sällan plus att det blir fler dagar helt utan klocka.

Håller iofs fortsatt daglig koll på eBay och andra köpkanaler, men oftast bara en gång per dag istället för flera gånger om dagen tidigare.

Framförallt har det varit skönt att komma bort från pengadiskussionerna som även om de är extremt sällsynta här i Sinn-tråden är snudd på omöjligt att undvika om man surfar runt på KS.

För en gångs skull har jag koll på precis varenda en :)

IMG_20191011_134416-01.jpeg

Tack @engst ☺️ Jag förstår att Ezm13 får mycket handledstid. Gillar verkligen både spec och look på den. Hur kommer det sig att du backade på läderbandet?
Men du saknar ju en rad i lådan! Inte en enda Einsatzzeitmesser så långt ögat kan nå :pompus:
Ingen av de där står ju pall för allt vad stålis kan råka ut för.

Håller med om att det bli ett annat lugn utanför KS. Byter också mer sällan plus att det blir fler dagar helt utan klocka.

Håller iofs fortsatt daglig koll på eBay och andra köpkanaler, men oftast bara en gång per dag istället för flera gånger om dagen tidigare.

Framförallt har det varit skönt att komma bort från pengadiskussionerna som även om de är extremt sällsynta här i Sinn-tråden är snudd på omöjligt att undvika om man surfar runt på KS.
Det slår mig ofta att KS är betydligt mer yta och juveler än andra klockforum WIS o liknande. Där diskuteras urverk o grejer men här är det mycket mer pengar, vilka refnummer som är "heta" osv. Skulle önska lite mer initierad dialog kring urverk, material, tillverkningsmetoder, trender, historia och liknande. Försökte till exempel dra igång en tråd om urverk vid ett tillfälle men det var typ fem som hade något att skriva om där. Samtidigt skriver flera hundra om Rolex troliga prisutveckling. Hängde mycket på Ducati klubben under några år och dom är verkligen entusiaster. Där pratades kolfiber, däck, luft/bränsle och vilka banor som är roligast. Dock pratades det väldigt lite om vilka modeller som hade bra andrahandsvärde....

Det slår mig ofta att KS är betydligt mer yta och juveler än andra klockforum WIS o liknande. Där diskuteras urverk o grejer men här är det mycket mer pengar, vilka refnummer som är "heta" osv. Skulle önska lite mer initierad dialog kring urverk, material, tillverkningsmetoder, trender, historia och liknande. Försökte till exempel dra igång en tråd om urverk vid ett tillfälle men det var typ fem som hade något att skriva om där. Samtidigt skriver flera hundra om Rolex troliga prisutveckling. Hängde mycket på Ducati klubben under några år och dom är verkligen entusiaster. Där pratades kolfiber, däck, luft/bränsle och vilka banor som är roligast. Dock pratades det väldigt lite om vilka modeller som hade bra andrahandsvärde....
...och det beror på att det är många som säger sig vara, men egentligen inte är, så klockintresserade utan är mer ute efter statusen. Eller? Skulle jag tro iaf.
Fast samtidigt. Många i tråden här är ju återkommande och är intresserade av klockor. Vi känner igen varandras nicks. Sinn är inget statusmärke och det talas inte så mycket pengar heller. Intresset styr.
Andra trådar, de du indirekt talar om, styrs delvis av nytillkomna, icke klockintresserade, utan statusintresserade medlemmar. Det är dock blandat intresse, ska tilläggas. Men dock. Status och därmed pengar, styr.
Vi som inte gillar det får hålla oss i andra trådar, som t ex denna.

Håller med till viss del. Har kört Ducati och även varit med i flera utländska Harleyforum. Där är det som du säger, mer nörderi, kolfiber, mekande och annat.
Det var en vokabulär som jag behärskade och förstod.
I den här världen är jag inte lika intresserad av det tekniska med urverk och historia etc. Jag är inte heller intresserad av lära mig. Klockan går inte bättre för att byter visare liksom ;)
När någon börjar prata kiselspiraler, bezelers böjlighet i universum och annat, brukar jag tröttna ur och bläddra vidare. Jag kan gilla en historia bakom men i lagoma mängder. När någon börjar med att beskriva sin Seiko SKX med hur det japanska riket uppstod, blir jag lika trött som på tekniksnacket.
Jag är nog en mer ytlig människa :)

...och det beror på att det är många som säger sig vara, men egentligen inte är, så klockintresserade utan är mer ute efter statusen. Eller? Skulle jag tro iaf.
Fast samtidigt. Många i tråden här är ju återkommande och är intresserade av klockor. Vi känner igen varandras nicks. Sinn är inget statusmärke och det talas inte så mycket pengar heller. Intresset styr.
Andra trådar, de du indirekt talar om, styrs delvis av nytillkomna, icke klockintresserade, utan statusintresserade medlemmar. Det är dock blandat intresse, ska tilläggas. Men dock. Status och därmed pengar, styr.
Vi som inte gillar det får hålla oss i andra trådar, som t ex denna.
Absolut! Denna och affordable tråden är klart trevligast!

Håller med till viss del. Har kört Ducati och även varit med i flera utländska Harleyforum. Där är det som du säger, mer nörderi, kolfiber, mekande och annat.
Det var en vokabulär som jag behärskade och förstod.
I den här världen är jag inte lika intresserad av det tekniska med urverk och historia etc. Jag är inte heller intresserad av lära mig. Klockan går inte bättre för att byter visare liksom ;)
När någon börjar prata kiselspiraler, bezelers böjlighet i universum och annat, brukar jag tröttna ur och bläddra vidare. Jag kan gilla en historia bakom men i lagoma mängder. När någon börjar med att beskriva sin Seiko SKX med hur det japanska riket uppstod, blir jag lika trött som på tekniksnacket.
Jag är nog en mer ytlig människa :)
Haha ja, jag menar inte att allt måste handla om nördiga detaljer heller. Jag gillar som sagt denna tråden o affordable tråden bra och det är väl sällan så djuplodande men ändå initierat och trevligt. Och nej.... med tanke på var du står i Bund frågan kan du inte vara ytlig! Det krävs en riktigt insnöad klock nörd för att gilla det! :D

tenor.gif

836_WUH.jpg

Välkommen tillbaka, ser fram mot att få ta del av dina inlägg och kunskaper igen:)

Tillbaka
Topp