• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

St C kommer ut med jämna mellanrum men på andra forum. Brukar ligga mellan 2.400-2.700€ men skulle tro att de säljs i den nedre skalan eller något under. De högre prissatta brukar ligga kvar ett bra tag.

Är rätt säker på att jag sitter på den enda i Sveriges, och den kommer inte bli till salu på ett bra tag :)
Tackar för infon.
Har sett din, och fastnat för urtavlan.
Var från början ute efter en äldre 103, då jag gillar utseendet. Men den är kanske för lik min Speedmaster som jag annars bär ganska ofta, och då skulle en St C vara ett bättre komplement.

Tackar för infon.
Var från början ute efter en äldre 103, då jag gillar utseendet. Men den är kanske för lik min Speedmaster som jag annars bär ganska ofta, och då skulle en St C vara ett bättre komplement.
Sök efter äldre så finns det lite roliga varianter. Även om jag iofs inte tycker 103 och speedy är för lika varandra. Gammal bild på min 103.
_DSC3031-01.jpeg

Tackar för infon.

Finns en riktig dröm-103 till salu hos en tysk handlare nu, 103 A Big Eyes. men du får du hosta upp +80´.

Skärmavbild 2019-10-15 kl. 22.15.52.png

Mycket vacker klocka.
Har dock varit väldigt dåligt med 103:eek:r till salu här på KS på sistone, kanske får vidga vyerna lite.

KS är en väldigt liten marknad för Sinn. WatchRecon och WatchPatrol samlar annonser från ett antal övriga säljsajter, bland annat Uhrforum, och sen har du ju eBay.

EDIT: Inte att förglömma Instagram där @Dennta ´s fantastiska 103 kommer från.

Tillbaka från Service. Kul att få lägga vantarna på detta japan set. Tritium, rätt storlek, japan, Länk, bund.. svårslaget.
IMG_20191016_082955_303.jpg
IMG_20191016_083014_326.jpg

Min gamla :) Grattis, den är verkligen bra men fick tyvärr lämna för att jag skulle kunna köpa 143:n. Såg den på Blocket för ett tag sedan men det blev inte av att jag köpte, dålig tajming när den kom ut helt enkelt. På med bund nu, världens skönaste klockband :)

Min gamla :) Grattis, den är verkligen bra men fick tyvärr lämna för att jag skulle kunna köpa 143:n. Såg den på Blocket för ett tag sedan men det blev inte av att jag köpte, dålig tajming när den kom ut helt enkelt. På med bund nu, världens skönaste klockband :)
Noterat att du haft den :) Har du sett andra likadana set? Gillar länken.

Får man vara nyfiken och fråga vad servicen gick på?
Absolut men har ingen aning då jag hade fler inne samtidigt.
Undrar du om Sinn generellt så finns deras serviceprislista på deras tyska hemsida. Osäker på vad AD i sverige tar men de reservdelar (länkbitar o länkar) jag tittat på har kostat nära det dubbla i Sverige.

Mycket vacker klocka.
Har dock varit väldigt dåligt med 103:eek:r till salu här på KS på sistone, kanske får vidga vyerna lite.
Ja just denna är inte så vanlig att se till salu tyvärr. Tror det kan vara en bra idé att vidga vyerna utanför KS om man ska hitta något liknande, annars får man nog vänta länge är jag rädd ;)

Ber om ursäkt ifall jag nu smittar ned tråden med en utböling men jag tänker att vi nog gillar tyska ur lite till mans här och inte bara Sinn. Fick idag hem denna skönhet från Stowa. 8700 med en liten rabatt. Top grade ETA verk, no date och en sagolik finish som ställer Sinn (och förmodligen allt annat i prisklassen) i skamvrån.
IMG_20191016_175150.jpg
IMG_20191016_174859.jpg
Dock bara 50 wr så ingen toolwatch direkt. (Även om jag iofs inte skulle vara rädd att simma med den ifall den inte satt på läder.) Sjukt trevlig klocka men väldigt svårt att fånga de blånerade visarna utan blänk i rutan...

Ber om ursäkt ifall jag nu smittar ned tråden med en utböling men jag tänker att vi nog gillar tyska ur lite till mans här och inte bara Sinn. Fick idag hem denna skönhet från Stowa. 8700 med en liten rabatt. Top grade ETA verk, no date och en sagolik finish som ställer Sinn (och förmodligen allt annat i prisklassen) i skamvrån.
IMG_20191016_175150.jpg
IMG_20191016_174859.jpg
Dock bara 50 wr så ingen toolwatch direkt. (Även om jag iofs inte skulle vara rädd att simma med den ifall den inte satt på läder.) Sjukt trevlig klocka men väldigt svårt att fånga de blånerade visarna utan blänk i rutan...
Ja du är ju Sinnist i själen så det är väl ok att posta annat tänker jag ;)

Tillbaka
Topp