• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Idag blev det Sinn på handleden för att delvis matcha kläder men också för att jag har saknat den så:)

IMG_2103.jpeg
 

TomGanks

Panerai

Moorflax

Patek
2-Faktor

Moorflax

Patek
2-Faktor
Skulle gissa att då klockan är 23.10 på bilden har den redan börjar byta datum när den stannade alternativt kronan drogs ut.
Erikson har inte Ti IFR i lager, men Sinn tar 2.785€ med länken plus 50€ i frakt.
Har nästan inga klockor med datum, men ska datumet börjar slå om så tidigt?
Btw så har jag köpstopp året ut :oops:
Köp den, ligg på den ett par månader, så köper jag den av dig efter jul :D
 
Jag pingar in @Echo Delta som kanske kan reda ut om det är normalt på ett Valjoux 7750.

Är tyvärr i ungefär samma sits även om jag halvt om halv funderar på en GS :)

7750 har inte direkt darumbyte, så dstumskivab trycks framåt för att slutligen slå över. Själva skiftningen ska ske vid midnatt +/- 3 minuter enligt de flesta toleranser, och dagskiftningen helst samtidigt men toleransen är +/- 5 minuter ifrån datumskiftningen.

Så att skivan börjar röra på sig vid 23.10 är nog inte något knasigt, kan kika imorgon när jag är på jobbet kring vilket klockslag som skivan ska börja röra på sig! :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
7750 har inte direkt darumbyte, så dstumskivab trycks framåt för att slutligen slå över. Själva skiftningen ska ske vid midnatt +/- 3 minuter enligt de flesta toleranser, och dagskiftningen helst samtidigt men toleransen är +/- 5 minuter ifrån datumskiftningen.

Så att skivan börjar röra på sig vid 23.10 är nog inte något knasigt, kan kika imorgon när jag är på jobbet kring vilket klockslag som skivan ska börja röra på sig! :)

Toppen, tack för info!

För eventuellt intresserade så har Sinn en 3 år garanti på Ti IFR.
 

n1tro

Panerai
Haha jag är så dålig på att byta band, vågar inte repa klockan så ber om ursäkt för det. Är sådär mysigt, härligt stressad - stickningar i vänster arm nivå - på jobbet så har inte hunnit. Men klockan överlag är riktigt grym. Gillar den mest av alla jag äger. Den är absolut inte stor, sitter mycket bra, krispig i kronografknapparna och mycket fin tavla. Jag är såld! :)
 

DrKlocka

Audemars
Haha jag är så dålig på att byta band, vågar inte repa klockan så ber om ursäkt för det. Är sådär mysigt, härligt stressad - stickningar i vänster arm nivå - på jobbet så har inte hunnit. Men klockan överlag är riktigt grym. Gillar den mest av alla jag äger. Den är absolut inte stor, sitter mycket bra, krispig i kronografknapparna och mycket fin tavla. Jag är såld! :)
Den ser riktigt nice ut!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Haha jag är så dålig på att byta band, vågar inte repa klockan så ber om ursäkt för det. Är sådär mysigt, härligt stressad - stickningar i vänster arm nivå - på jobbet så har inte hunnit. Men klockan överlag är riktigt grym. Gillar den mest av alla jag äger. Den är absolut inte stor, sitter mycket bra, krispig i kronografknapparna och mycket fin tavla. Jag är såld! :)

Kul att du är så nöjd :) Håller med om att boettformen gör att den sitter oerhört bekvämt på armen.

Har de här Japanerna kommit upp i tråden?
Kändes nya för mig
85B53E60-D35F-4CC0-B4D4-295B6F1F7273.jpeg

Military Type IV

12B02FE2-B506-4328-95DC-AFB901938C9A.jpeg

856.FLIEGER.Ⅱ

Den undre har jag postat tidigare och är en limiterad ref till 50 ex från en japansk juvelerare. De släppte två varianter av 856 samtidigt, båda 50ex, den andra 856 Blue. Men den övre har jag aldrig sett. Något ex som är till salu?

Skärmavbild 2019-10-23 kl. 21.34.25.png
 

Geparden

Audemars
Kul att du är så nöjd :) Håller med om att boettformen gör att den sitter oerhört bekvämt på armen.



Den undre har jag postat tidigare och är en limiterad ref till 50 ex från en japansk juvelerare. De släppte två varianter av 856 samtidigt, båda 50ex, den andra 856 Blue. Men den övre har jag aldrig sett. Något ex som är till salu?

Skärmavbild 2019-10-23 kl. 21.34.25.png
Ska vara ny för i år. Limiterad till 100st.

Sprang över en annan äldre i ”Military”-serien jag också missat, Military W.
1C1C939A-247D-4ABB-963C-CD8A3FC16861.jpeg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
För den som funderar över att skicka sin klocka till Sinn så är väntetiderna för närvarande 6v på garantiärenden och 10-14v för servicejobb.

Fick skicka ner min nyinköpta och tillika omtycka UX på garantijobb då det simmade runt nåt i oljan som inte hör dit :(

Vid 34 min...
20191015_181012.jpg


Trist.
Men jag hoppas att det följer med lite godis på hemvägen som gör väntan ändå värd nåt.
 

TomGanks

Panerai
För den som funderar över att skicka sin klocka till Sinn så är väntetiderna för närvarande 6v på garantiärenden och 10-14v för servicejobb.

Fick skicka ner min nyinköpta och tillika omtycka UX på garantijobb då det simmade runt nåt i oljan som inte hör dit :(

Vid 34 min...
20191015_181012.jpg


Trist.
Men jag hoppas att det följer med lite godis på hemvägen som gör väntan ändå värd nåt.
Tungt.. :(
 
Topp