Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är inget fan av modellen, men jag gillar tipsandet för att öka Sinns på forumetBra pris på en riktigt cool 103 från 2017. Titan, full set och med DIN8330-certifiering. Nypris med länk på nära 30´och brukar ligga begagnat mellan 20-25´.
@Moorflax du gillade väl den där modellen?
https://www.chrono24.se/sinn/103-ti-ifr-pilot-chronograph--id12697600.htm
https://www.sinn.de/en/DIN_8330.htm
Modellbeteckning? Sjukt najs.Sinnen följer med på bio. Höga förväntningar på Joker!
Bra pris på en riktigt cool 103 från 2017. Titan, full set och med DIN8330-certifiering. Nypris med länk på nära 30´och brukar ligga begagnat mellan 20-25´.
@Moorflax du gillade väl den där modellen?
https://www.chrono24.se/sinn/103-ti-ifr-pilot-chronograph--id12697600.htm
https://www.sinn.de/en/DIN_8330.htm
Gillar modellen skarpt och priset är ju helrätt!
Men vad är det med datumet?
Har nästan inga klockor med datum, men ska datumet börjar slå om så tidigt?Skulle gissa att då klockan är 23.10 på bilden har den redan börjar byta datum när den stannade alternativt kronan drogs ut.
Erikson har inte Ti IFR i lager, men Sinn tar 2.785€ med länken plus 50€ i frakt.
Har nästan inga klockor med datum, men ska datumet börjar slå om så tidigt?
Btw så har jag köpstopp året ut
Köp den, ligg på den ett par månader, så köper jag den av dig efter jul
Jag pingar in @Echo Delta som kanske kan reda ut om det är normalt på ett Valjoux 7750.
Är tyvärr i ungefär samma sits även om jag halvt om halv funderar på en GS
7750 har inte direkt darumbyte, så dstumskivab trycks framåt för att slutligen slå över. Själva skiftningen ska ske vid midnatt +/- 3 minuter enligt de flesta toleranser, och dagskiftningen helst samtidigt men toleransen är +/- 5 minuter ifrån datumskiftningen.
Så att skivan börjar röra på sig vid 23.10 är nog inte något knasigt, kan kika imorgon när jag är på jobbet kring vilket klockslag som skivan ska börja röra på sig!
Det är en Sinn 103, men den är från sent 80/tidigt 90tal. Tyvärr inte helt lätt att få tag påModellbeteckning? Sjukt najs.
Aha, såg lite ut som en limited edition som kom för något år sedan. Riktigt fin.Det är en Sinn 103, men den är från sent 80/tidigt 90tal. Tyvärr inte helt lätt att få tag på
Är med sinn igen!
Är mycket nöjd än så länge! Absolut kommer jag att prova den på bundet framöver!Mycket fin...bra smak att välja den 256n Hoppas du provar den på bundbandet så småningom.
Den ser riktigt nice ut!Haha jag är så dålig på att byta band, vågar inte repa klockan så ber om ursäkt för det. Är sådär mysigt, härligt stressad - stickningar i vänster arm nivå - på jobbet så har inte hunnit. Men klockan överlag är riktigt grym. Gillar den mest av alla jag äger. Den är absolut inte stor, sitter mycket bra, krispig i kronografknapparna och mycket fin tavla. Jag är såld!
Haha jag är så dålig på att byta band, vågar inte repa klockan så ber om ursäkt för det. Är sådär mysigt, härligt stressad - stickningar i vänster arm nivå - på jobbet så har inte hunnit. Men klockan överlag är riktigt grym. Gillar den mest av alla jag äger. Den är absolut inte stor, sitter mycket bra, krispig i kronografknapparna och mycket fin tavla. Jag är såld!
Har de här Japanerna kommit upp i tråden?
Kändes nya för mig
Military Type IV
856.FLIEGER.Ⅱ
Ska vara ny för i år. Limiterad till 100st.Kul att du är så nöjd Håller med om att boettformen gör att den sitter oerhört bekvämt på armen.
Den undre har jag postat tidigare och är en limiterad ref till 50 ex från en japansk juvelerare. De släppte två varianter av 856 samtidigt, båda 50ex, den andra 856 Blue. Men den övre har jag aldrig sett. Något ex som är till salu?
Tungt..För den som funderar över att skicka sin klocka till Sinn så är väntetiderna för närvarande 6v på garantiärenden och 10-14v för servicejobb.
Fick skicka ner min nyinköpta och tillika omtycka UX på garantijobb då det simmade runt nåt i oljan som inte hör dit
Vid 34 min...
Trist.
Men jag hoppas att det följer med lite godis på hemvägen som gör väntan ändå värd nåt.
Jag skyndade mig att få det åtgärdat, för att sen förtränga det snarast möjligt.Tungt..
Mötte henne till slut!
Är det där bundlädret men utan den stora biten? Tycker det är svårt att se på bilderna, men hur är "slitningen" på vridringen? Är den mycket mattad?