• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

JoelD

Rolex
2-Faktor
En fråga! Hur är det med bastu-temperaturer och tillhörande fukt osv? Klarar 556:an sånt? Eller snabba temperaturskiftningar som bastu och sen kallbad :D?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
När ska vi anordna ”Sinn trådens fabriksbesök 2020” ?
Alltså, om någon orkar rodda så är det väl bara att bestämma endera vecka som inte sammanfaller med några lovveckor i Sv och helst inte heller med några stora mässor i Frankfurtområdet. Så får väl de som är intresserade hänga på? Max deltagarantal är väl kanske 6-8 st föreställer jag mig för att det ska bli lagom stort om man ska få till ett fabriksbesök?

Sa jag att jag är intresserad?
 
Senast ändrad:

-RI-

Patek
2-Faktor
Då var den upphämtad, ha överseende med fel tid/dag/datum :)
IMG_20191027_162533_050.jpg
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hallå Sinn - vad är detta för B-konstruktion? Dykförlängning som sitter ihop genom friktion mellan titanytor - inte lyckat och går upp hela tiden... 200m, pilotcertifierad och fuktfri men går knappt att ha på sig. Suck.
6D865811-283B-44CC-9F01-4DDAB4CE2B70.jpeg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hallå Sinn - vad är detta för B-konstruktion? Dykförlängning som sitter ihop genom friktion mellan titanytor - inte lyckat och går upp hela tiden... 200m, pilotcertifierad och fuktfri men går knappt att ha på sig. Suck.
6D865811-283B-44CC-9F01-4DDAB4CE2B70.jpeg
Tråkigt. En titansjuka. Alla titanare jag haft har fått det där problemet med den typen av konstruktion. Tyvärr finns ingen annan utväg än att stuka den ytterliggare, så att den nyper lite igen. Åtmistone har de urisar jag talat med sagt så. Men problemet kommer tillbaka med tiden.
Ett lite tråkigt alternativ skulle kunna vara att ersätta delen med en liknande i stål.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Fyller jämnt i början på nästa år och har tittat på alla möjliga skitdyra monster.
Rolex, Panerai, Jlc, Breguet, Iwc och säkert något annat som jag har glömt.
Börjar komma till det stadiet att jag börjat tröttna på hela skiten. Jag blir inte lyckligare för att jag köper en dyr klocka.
Jag kanske inte ens blir lyckligare och en bättre människa för att jag köper en billigare klocka?
Men iom att jag faktiskt fyller jämnt så ska det väl ändå köpas nytt, tänker jag. :rolleyes:
Så varför inte sluta cirkeln med en Sinn? En 556i med H-länk är för mig, en klassiker.


IMG_0638.JPG


Eller en för mig, ännu mer klassisk klocka vore U1 sdr. Den tröttnade jag egentligen aldrig på.
IMG_1414.JPG



Eller ska jag kanske slå till på den som jag suktade efter så länge?
Sinn 757 diapal


757_DIAPAL.jpg


Ovanstående finns inte längre att köpa ny så då är det tyvärr uteslutet.

Tips, råd och förslag mottages. Det är ju inte era pengar så mosa på med allehanda dumma förslag! :D
Måste dock vara nytt.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Skall det vara en Sinn så tycker jag 556an är det mest användbara och klassiska valet. Den klockan hittar ofta en anledning att bäras, den är trots det väldigt oöm o enda perfekt beater och den blir enkel att se tiden på när du blir gammal på riktigt! :) Annars om du riskerar att tröttna på klockor.... Köp en GS quartz och lev med risken att du nu har den enda klocka du egentligen behöver och som du sannolikt kan överlämna service problematiken på till dina barn! :cool:
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Skall det vara en Sinn så tycker jag 556an är det mest användbara och klassiska valet. Den klockan hittar ofta en anledning att bäras, den är trots det väldigt oöm o enda perfekt beater och den blir enkel att se tiden på när du blir gammal på riktigt! :) Annars om du riskerar att tröttna på klockor.... Köp en GS quartz och lev med risken att du nu har den enda klocka du egentligen behöver och som du sannolikt kan överlämna service problematiken på till dina barn! :cool:
Plus 1 på den. Just så som du tänkte angående quartz och en klocka som har allt ifall man tröttnar gjorde att jag köpte en GS quartz när jag fyllde 30.

@Moorflax
Ska man välja Sinn så gå på den som faller inom ramen för ovanstående likaså. Lessnar du totalt lär kanske inte en fet U1 vara valet för dagen?

Kör en 556A isåfall. Ännu mer bruksig än I modellen
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Skall det vara en Sinn så tycker jag 556an är det mest användbara och klassiska valet. Den klockan hittar ofta en anledning att bäras, den är trots det väldigt oöm o enda perfekt beater och den blir enkel att se tiden på när du blir gammal på riktigt! :) Annars om du riskerar att tröttna på klockor.... Köp en GS quartz och lev med risken att du nu har den enda klocka du egentligen behöver och som du sannolikt kan överlämna service problematiken på till dina barn! :cool:

Plus 1 på den. Just så som du tänkte angående quartz och en klocka som har allt ifall man tröttnar gjorde att jag köpte en GS quartz när jag fyllde 30.

@Moorflax
Ska man välja Sinn så gå på den som faller inom ramen för ovanstående likaså. Lessnar du totalt lär kanske inte en fet U1 vara valet för dagen?

Kör en 556A isåfall. Ännu mer bruksig än I modellen

Jag har haft både 556i och U1 och jag måste säga att U1:an är en ballare klocka.
Visst 556 är det vettigare valet men det där med att vara förståndig är väl inget vi pysslar med i den här branschen? ;)
 
Topp