• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Då var den upphämtad, ha överseende med fel tid/dag/datum :)
IMG_20191027_162533_050.jpg
Grattis till den! Som andra sagt, kul med fler vintage Sinn. Vänskapligt prissatt också. Vintage Sinn börjar ju närma sig Heuer i pris.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Grattis till den! Som andra sagt, kul med fler vintage Sinn. Vänskapligt prissatt också. Vintage Sinn börjar ju närma sig Heuer i pris.
Tack så mycket, det är en trevlig klocka.
Ärligt talat så här jag ingen koll på vad dessa brukar kosta, om det var ett rimligt pris eller ej.
Köpte den enbart för att den tilltalande mig mycket, skönt att höra att priset var rimligt också :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
När en tanke väl satt sig... dags för gummi inför sommaren! Ska dessutom på lite semester i dec så då kanske man kan kasta på det redan nu snart.. Jag tänker att rött och vitt passar bäst med tavlan. Då kanske rött är lite roligare? Åsikter? :)

Skärmavbild 2019-10-31 kl. 10.11.52.png
Skärmavbild 2019-10-31 kl. 10.11.40.png
Skärmavbild 2019-10-31 kl. 10.11.46.png
Skärmavbild 2019-10-31 kl. 10.11.56.png
Rött är snyggt och då kan du ju alltid hävda att det är en julklocka! Annars är det ju starkt att redan börja planera för sommaren!
 

TomGanks

Panerai
Nu när gummit är på väg och jag ska skära själv (fick hjälp i butik sist) så började jag kika på mitt eget och youtube:a lite. Det verkar som mitt band, av någon anledning blev klippt ganska osymmetriskt. Verkligen inget jag stört mig på men när jag kikar på bilder/filmer så verkar de flesta sträva efter så symmetriskt som möjligt men vid ojämnt antal åtminstone ta fler på samma sida som på mitt, dvs klockan 6. Syftet ska vara att klockan ska vrida sig mot istället ifrån mig antar jag..

Men jag tänker att jag inte klipper mitt nya på det här sättet utan att jag går på en mer symmetrisk approach låter inte det vettigare?
Ping @ERIKSON URHANDEL Om ni har tid att svara :)

73375544_330267257824934_4759337978927513600_n.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Beror på hur din handled är också. Platt eller rund?
Rund så kan du göra sådär. Platt blir inget vidare då spännet hamnar på "kanten" av din handled.
Poängen är att klockan inte ska vrida sig bort från dig.
Mitt är symmetriskt vilket jag trivs med.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Nu när gummit är på väg och jag ska skära själv (fick hjälp i butik sist) så började jag kika på mitt eget och youtube:a lite. Det verkar som mitt band, av någon anledning blev klippt ganska osymmetriskt. Verkligen inget jag stört mig på men när jag kikar på bilder/filmer så verkar de flesta sträva efter så symmetriskt som möjligt men vid ojämnt antal åtminstone ta fler på samma sida som på mitt, dvs klockan 6. Syftet ska vara att klockan ska vrida sig mot istället ifrån mig antar jag..

Men jag tänker att jag inte klipper mitt nya på det här sättet utan att jag går på en mer symmetrisk approach låter inte det vettigare?
Ping @ERIKSON URHANDEL Om ni har tid att svara :)

73375544_330267257824934_4759337978927513600_n.jpg

Spännet på mitten av handleden är att föredra för min del. Skulle störa mig på att det ser off ut :)
 
Topp