Vad är det för mått rakt över, l2l?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för mått rakt över, l2l?
Du kanske vet? Har tyvärr ingen aningAll info som finns om klockan Utom just L2L
Du kanske vet? Har tyvärr ingen aning
Då får jag göra så helt enkeltLetade igenom mina gamla poster men jag har inte skrivit ut måtten någongång.
Hittade ett inlägg efter en snabbgoogling som säger 45mm. Du får helt enkelt ta fram skjutmåttet
Kolla höjden samtidigt vetja. Tänker att den har liknande mått som min sub.Då får jag göra så helt enkelt
Kolla höjden samtidigt vetja. Tänker att den har liknande mått som min sub.
Är det där min Sub?
Tills jag ordnat måtten.
Du märkte inte att jag glömde den på min handled och lånade den några månader?Är det där min Sub?
Det skulle faktiskt kunna vara så! Men just nu sitter den faktiskt på min handled.Du märkte inte att jag glömde den på min handled och lånade den några månader?
Där sitter den bra!Det skulle faktiskt kunna vara så! Men just nu sitter den faktiskt på min handled.
Igår va det Sinn-premiär för min del! Mesh åkte på direkt. Känner mig väldigt nöjd!
Överväger fortf att byta ner min 757a... Har lite beslutsångest. Och frågan är om det isf ska vara till en U1 eller U2...En U1 är till salu nu
https://klocksnack.se/threads/sinn-u1.122463/
Jag har köpstopp tyvärr. Går det förresten att köpa lösa länkbitar till Sinns armband?
Jag köpte till en extra halvlänk till min 104 med finelänken för 300kr iaf. Bör väl vara liknande med denna kan jag tänkaEn U1 är till salu nu
Jag har köpstopp tyvärr. Går det förresten att köpa lösa länkbitar till Sinns armband?
Jäpp. Det går. Erikson kan fixa.En U1 är till salu nu
Lördagsnöje! (Efter express leverans ifrån Eriksons <24h) Jag tog hål efter hål och bestämde mig för att gå ifrån mitt andra band där jag har 4,1 pin kvar. Nu är det 3,2 här och jag känner ingen direkt skillnad mot det svarta. Meeen. Både på det svarta tidigare och det här röda nu så känns det som man skulle kunna ta en till. På den svarta var det enkelt då hade man tat så det blev 3,1. Men nu är fråga på den röda om man ska gå 2,2 eller 3,1. Kanske får ta en whiskey till innan det klipps mer.... hmm..
Lördagsnöje! (Efter express leverans ifrån Eriksons <24h) Jag tog hål efter hål och bestämde mig för att gå ifrån mitt andra band där jag har 4,1 pin kvar. Nu är det 3,2 här och jag känner ingen direkt skillnad mot det svarta. Meeen. Både på det svarta tidigare och det här röda nu så känns det som man skulle kunna ta en till. På den svarta var det enkelt då hade man tat så det blev 3,1. Men nu är fråga på den röda om man ska gå 2,2 eller 3,1. Kanske får ta en whiskey till innan det klipps mer.... hmm..
Snyggt jobbat! Med whiskey löser man nästan allt
Nej det gör det inte. Såg dock en youtube film på en snubbe som borrat 2 hål till, ett i varje ände av spännet. Som synes på min bild med så finns det utrymme för det. Så vips, hade han en liten micro-justerings-möjlighet. Men det är inget som jag kommer ge mig på. Jag ska iväg till varmare breddgrader i december så jag följer råden och avvaktar tills jag provat i värmen!Om det inte finns ngn justering i spännet så hade jag nog också väntat med att korta mer som @Clark Kent påpekar. Finns det verkligen ingen justeringsmån i claspen?
Nej det gör det inte. Såg dock en youtube film på en snubbe som borrat 2 hål till, ett i varje ände av spännet. Som synes på min bild med så finns det utrymme för det. Så vips, hade han en liten micro-justerings-möjlighet. Men det är inget som jag kommer ge mig på. Jag ska iväg till varmare breddgrader i december så jag följer råden och avvaktar tills jag provat i värmen!
Om du ska kapa, så skulle jag ha kapat symmmetriskt, för att minimera risken för ”nyp” från framänden på låset, som ju är rätt vass.Lördagsnöje! (Efter express leverans ifrån Eriksons <24h) Jag tog hål efter hål och bestämde mig för att gå ifrån mitt andra band där jag har 4,1 pin kvar. Nu är det 3,2 här och jag känner ingen direkt skillnad mot det svarta. Meeen. Både på det svarta tidigare och det här röda nu så känns det som man skulle kunna ta en till. På den svarta var det enkelt då hade man tat så det blev 3,1. Men nu är fråga på den röda om man ska gå 2,2 eller 3,1. Kanske får ta en whiskey till innan det klipps mer.... hmm..
Jag hade lätt lämnat in låset och få hjälp att borra några mikrojusteringar. För en med rätt utrustning borde det gå bra.Nej det gör det inte. Såg dock en youtube film på en snubbe som borrat 2 hål till, ett i varje ände av spännet. Som synes på min bild med så finns det utrymme för det. Så vips, hade han en liten micro-justerings-möjlighet. Men det är inget som jag kommer ge mig på. Jag ska iväg till varmare breddgrader i december så jag följer råden och avvaktar tills jag provat i värmen!
Jag hade lätt lämnat in låset och få hjälp att borra några mikrojusteringar. För en med rätt utrustning borde det gå bra.
Jag tänker att de markerar lätt med ett dorn sen kör man på.
@Clark Kent du får gräva fram en bild blev nyfiken då jag gått industriteknisk utbildning och tillverkat en hel del med bland annat svarv och fräs.