• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

TomGanks

Panerai
Ganska platt antar jag att jag har.. Som sagt inget jag stört mig på, blir mest att nu när man sett det kanske... hmm.
20191031_190422.jpg
20191031_190427.jpg

Beror på hur din handled är också. Platt eller rund?
Rund så kan du göra sådär. Platt blir inget vidare då spännet hamnar på "kanten" av din handled.
Poängen är att klockan inte ska vrida sig bort från dig.
Mitt är symmetriskt vilket jag trivs med.

Spännet på mitten av handleden är att föredra för min del. Skulle störa mig på att det ser off ut :)
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Nu när gummit är på väg och jag ska skära själv (fick hjälp i butik sist) så började jag kika på mitt eget och youtube:a lite. Det verkar som mitt band, av någon anledning blev klippt ganska osymmetriskt. Verkligen inget jag stört mig på men när jag kikar på bilder/filmer så verkar de flesta sträva efter så symmetriskt som möjligt men vid ojämnt antal åtminstone ta fler på samma sida som på mitt, dvs klockan 6. Syftet ska vara att klockan ska vrida sig mot istället ifrån mig antar jag..

Men jag tänker att jag inte klipper mitt nya på det här sättet utan att jag går på en mer symmetrisk approach låter inte det vettigare?
Ping @ERIKSON URHANDEL Om ni har tid att svara :)

73375544_330267257824934_4759337978927513600_n.jpg

Du märker direkt om claspen/låset hamnar fel. Mkt irriterande. Tror att du ska ha det som du hade på ditt gamla gummi.

Edit. När jag ser bilderna så är kl 6-bandet ganska mkt kortare. Jag hade nog lagt till lite på det. Låset hamnar lite mer cetrerat då. Vad man (jag iaf) inte vill är att det hamnar för mkt åt andra sidan för då hamnar klockan för långt bort på handleden.
 
Senast ändrad:

Dacke

Omega
4763D857-CBDF-4ECE-B4AC-0C99603C5CB3.jpeg
ACA75FCF-86CF-4454-BF7F-D134A257E00A.jpeg
Var in idag till Sundbyberg för att lämna in U1:an på service
Efter att ha jäst och päst i dagarna fyra (på kurs med Kurt) så kändes det som en bra idè att cykla från Sörentorp till Sundbyberg och få lite luft.
Jag upptäckte den hårda vägen att det nu har gått många år sedan jag lämnade den Kunglige Hufvudstad. Jesusbarnet i kortbyxor vad jag cyklade fel
När jag äntligen kom fram var jag genomsvettig, irriterad och....genomsvettig.
Nå, U1:an är nu på väg hem till Tysklandoch jag passade på att äntligen prova två Sinnmodeller som jag länge övervägt att köpa.
Den klassiska instegsmodellen 556. Men, storleken kan jag leva men vikten! Jisses vad lätt den är. U1 och UX var de modeller jag valde mellan när det begav sig, men hade aldrig provat någon av de
UX är ju stenball, med sin astrofantiskt häftiga läsbarhet, men i jämförelse med U1 tycker jag nog att den senare vinner knappt på poäng. Fast i ärlighetens namn fick klockorna inte riktigt chansen att tala till mig då jag mest skämdes över att jag stod och svettades ner hela disken
 
Fyller jämnt i början på nästa år och har tittat på alla möjliga skitdyra monster.
Rolex, Panerai, Jlc, Breguet, Iwc och säkert något annat som jag har glömt.
Börjar komma till det stadiet att jag börjat tröttna på hela skiten. Jag blir inte lyckligare för att jag köper en dyr klocka.
Jag kanske inte ens blir lyckligare och en bättre människa för att jag köper en billigare klocka?
Men iom att jag faktiskt fyller jämnt så ska det väl ändå köpas nytt, tänker jag. :rolleyes:
Så varför inte sluta cirkeln med en Sinn? En 556i med H-länk är för mig, en klassiker.


IMG_0638.JPG


Eller en för mig, ännu mer klassisk klocka vore U1 sdr. Den tröttnade jag egentligen aldrig på.
IMG_1414.JPG



Eller ska jag kanske slå till på den som jag suktade efter så länge?
Sinn 757 diapal


757_DIAPAL.jpg


Ovanstående finns inte längre att köpa ny så då är det tyvärr uteslutet.

Tips, råd och förslag mottages. Det är ju inte era pengar så mosa på med allehanda dumma förslag! :D
Måste dock vara nytt.
Jag föreslår U2 SDR med rött silicon.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag blir lite lite ledsen på det här.
Jag tycker det urholkar märket med alla dessa limiterade specialvarianter i samarbete med Audi, Mazda, McDonalds, IS, Grön ungdom, fan och hans moster.
Sluta upp nu!

Nja, jag håller faktiskt inte helt med även om jag vet att du hellre skulle få mässlingen än se en ny U1 :)
Men de här små serierna som Sinn gör har ofta varit väldigt bra, undantaget när de ska kladda med det andra företagsnamnet på tavlan. Sen gillar jag att i princip vem som helst kan få skapa sin egen Sinn om man bara har cash och en bra idé. För mig hänger det ihop med Helmuts grundidé att klockorna skulle vara tillgängliga för alla till ett bra pris, så inga AD utan bara direktförsäljning. Jag tycker att tillgängligheten går igen i det och det är extremt få märken som ger samma möjlighet.

Spammar lite till på denna
IMG_20191031_162225_417.jpg

Det räknas inte som spam med en sådan grym klocka, utan som en kamratgärning :)
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Nu när gummit är på väg och jag ska skära själv (fick hjälp i butik sist) så började jag kika på mitt eget och youtube:a lite. Det verkar som mitt band, av någon anledning blev klippt ganska osymmetriskt. Verkligen inget jag stört mig på men när jag kikar på bilder/filmer så verkar de flesta sträva efter så symmetriskt som möjligt men vid ojämnt antal åtminstone ta fler på samma sida som på mitt, dvs klockan 6. Syftet ska vara att klockan ska vrida sig mot istället ifrån mig antar jag..

Men jag tänker att jag inte klipper mitt nya på det här sättet utan att jag går på en mer symmetrisk approach låter inte det vettigare?
Ping @ERIKSON URHANDEL Om ni har tid att svara :)

73375544_330267257824934_4759337978927513600_n.jpg
Bästa Sinnare,
När vi klipper banden eftersträvar vi att vi klipper lika mycket på båda sidorna. Men som några av er skriver så blir det ju inte alltid så, man måste klippa "ojämnt" för att få rätt diameter eller "väga" av bandet gentemot handleden, vilket är individuellt.
En kommande trevlig helg till er alla!
 

TomGanks

Panerai
Bästa Sinnare,
När vi klipper banden eftersträvar vi att vi klipper lika mycket på båda sidorna. Men som några av er skriver så blir det ju inte alltid så, man måste klippa "ojämnt" för att få rätt diameter eller "väga" av bandet gentemot handleden, vilket är individuellt.
En kommande trevlig helg till er alla!

Tack för svar, en trevlig helg till er med!
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Önskar er en trevlig helg även här i tråden, idag får 256 tjänstgöra.
Trivs väldigt bra med denna, storleken är perfekt, den är diskret men ändå inte, dom orangea visarna ger det där lilla extra utan att bli för mycket.
Nu ska jag bara försöka bestämma mig för vad nästa Sinn kommer att bli, U1 SDR är en stark kandidat, även den blå 104 börjar dra i mig.. men vintage är kul.. svårt detta :p
IMG_20191101_100721_972.jpg
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor

mofo

Audemars
2-Faktor
Håller på att buda på en ovanlig vintage-Sinn som jag inte har så nu är fokus på den :)

Sen i och med att det verkar vara en Boutique Edition som man enbart kan köpa över disk i Malaysia och Singapore så är min gissning att den kommer finnas tillgänglig ett bra tag framöver.
Ska bli kul att sen vad det är du budar på om den landar :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Ser riktigt trevlig ut! :)
Kanske blir ett köp i framtiden. Tycker den platsar lite i samma kategori som exempelvis SARB017, Hamilton Khaki Field, SARB033 etc. En relativt dressig klocka, men med WR som en sportklocka.
Jag har tittat på den också, tycker den tavlan är mycket trevlig, fine-link är också mumma!
Jag har dock börjat snegla på MOP-tavlor så får se hur det blir :)

Finns mycket man hade velat ha..
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Önskar er en trevlig helg även här i tråden, idag får 256 tjänstgöra.
Trivs väldigt bra med denna, storleken är perfekt, den är diskret men ändå inte, dom orangea visarna ger det där lilla extra utan att bli för mycket.
Nu ska jag bara försöka bestämma mig för vad nästa Sinn kommer att bli, U1 SDR är en stark kandidat, även den blå 104 börjar dra i mig.. men vintage är kul.. svårt detta :p
IMG_20191101_100721_972.jpg
Vad är det för mått rakt över, l2l?
 
Topp