• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Moorflax

Patek
2-Faktor
Helt livsfarligt att fastna här. Nu blev jag också sugen på en U1 SDR. Eller en U2 SDR. Eller kanske en UX...

En fråga ang gummit till dem. Är det jämnbrett 22mm eller smalnar av det till 20mm? Länken verkar göra det men gummit ser jämnbrett ut (om man tittar på bilder på Sinns hemsida).
Jag vill minnas att det är jämnbrett men jag kan inte gift på det.
 

TomGanks

Panerai
Helt livsfarligt att fastna här. Nu blev jag också sugen på en U1 SDR. Eller en U2 SDR. Eller kanske en UX...

En fråga ang gummit till dem. Är det jämnbrett 22mm eller smalnar av det till 20mm? Länken verkar göra det men gummit ser jämnbrett ut (om man tittar på bilder på Sinns hemsida).
UX är jämnbrett iaf. Gissningsvis övriga med då.
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Helt livsfarligt att fastna här. Nu blev jag också sugen på en U1 SDR. Eller en U2 SDR. Eller kanske en UX

En fråga ang gummit till dem. Är det jämnbrett 22mm eller smalnar av det till 20mm? Länken verkar göra det men gummit ser jämnbrett ut (om man tittar på bilder på Sinns hemsida).

Jämnbrett på både U1 och UX. 22mm. Bästa gummit jag testat! :)
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
5DF5546B-AFBB-450B-84F8-83CD7E1C53B8.jpeg

D8576DC2-D0E0-4107-99E1-563AA9E1B448.jpeg

Gamla bilder, men som du ser så är det helt jämnbrett. Och dessutom ”för-böjt” pga av claspen.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Undrar om jag är ensam att tycka nya DuoFlex ser lite coolt ut. Påminner om en annan ouppskattad klocka, Tudor P01, (som majoriteten har fel om...det Är en rolig klocka)

U2-SDR_DUOFLEX.jpg
Njae ensam är du inte. Ni är nog minst två eller möjligen tre som tycker P01 är snygg. Sannolikt måste man räkna med att gifta sig med den klockan vid ev köp så DET kan ju vara den perfekta exiten @Moorflax :D.... Detta bandarrangemang är ju föv i samma klass men enklare att bli av med! :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Njae ensam är du inte. Ni är nog minst två eller möjligen tre som tycker P01 är snygg. Sannolikt måste man räkna med att gifta sig med den klockan vid ev köp så DET kan ju vara den perfekta exiten @Moorflax :D.... Detta bandarrangemang är ju föv i samma klass men enklare att bli av med! :)
Jag tror du har rätt! Det är jag, @Clark Kent och @micke_s i Tudortråden som gillar den. :D
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-tudortråden.17265/page-612#post-3060558
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Haha, klockren analys av @Bezelman att det är tre personer som gillar P01 :D

Om någon är sugen på en 809 kommer samma säljare som sålde @Dennta 's magnifika 103 eventuellt sälja sin. Möjligt att den redan är borta men här är säljaren i alla fall.

https://instagram.com/modestwrist?igshid=ceeglg5fbyce
 

Moorflax

Patek
2-Faktor

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Rött fick det bli idag! Älskar hur böjjen på gummit fint kramar om handleden. Claspen är i stora laget. Kanske ska testa butterfly nån gång men det är nåt mäktigt med den stora!
38B3B986-CC8A-49EB-B808-9F6F35CF6154.jpeg

B6E4466E-097F-4A25-84F0-5D9C510E213C.jpeg

ACCABCAA-D4BF-4FA5-A05D-3DE5BABFB49E.jpeg

C7931051-AF54-4B59-B639-99ED0BC8D1B3.jpeg

DD38BD29-097C-422A-B589-30C647C7A4D3.jpeg

A2239E60-0AF6-4643-8128-5C8A66533B1E.jpeg
Hur justerar man gummit? Blir den kapad till dina exakta mått och sen kan bara någon med ditt omfång använda det (om du skulle vilja sälja t ex)?
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Hur justerar man gummit? Blir den kapad till dina exakta mått och sen kan bara någon med ditt omfång använda det (om du skulle vilja sälja t ex)?
Ja, den har ett gäng ”hack” som avgränsas av en pinne (den sista pinnen syns på bilderna där man ser bandet från sidan), man kapar i ”hacken” och pillar sen ut pinnen och ersätter med springbar. Således är den gjord endast för mig och nån med liknande handled.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Rött fick det bli idag! Älskar hur böjjen på gummit fint kramar om handleden. Claspen är i stora laget. Kanske ska testa butterfly nån gång men det är nåt mäktigt med den stora!
38B3B986-CC8A-49EB-B808-9F6F35CF6154.jpeg

B6E4466E-097F-4A25-84F0-5D9C510E213C.jpeg

ACCABCAA-D4BF-4FA5-A05D-3DE5BABFB49E.jpeg

C7931051-AF54-4B59-B639-99ED0BC8D1B3.jpeg

DD38BD29-097C-422A-B589-30C647C7A4D3.jpeg

A2239E60-0AF6-4643-8128-5C8A66533B1E.jpeg
Jag kan varmt rekommendera LadyFade laser ;)
Ja, den har ett gäng ”hack” som avgränsas av en pinne (den sista pinnen syns på bilderna där man ser bandet från sidan), man kapar i ”hacken” och pillar sen ut pinnen och ersätter med springbar. Således är den gjord endast för mig och nån med liknande handled.
När jag köpte min U1:a följde det med ett lite för kort armband. Tror det var klippt för 16,5 cm och jag har ca 17,5. Trots det så funkade det rätt så bra. Det satt hårt men inte för hårt.
Tror det är viktigt att det inte sitter för löst.
 

TomGanks

Panerai

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Är sjukt sugen på en U1 eller UX men nojar över att den ska bli för stor på min 16,5cm handled.
Jag tror inte det! Själva boetten är rätt smidig och bandhornen rätt korta. Tror den mäter ca 50 L2L. Alltså som en standard tudor black bay. Den bärs inte särskilt tjockt på höjden heller.
Med det sagt, det är absolut inte en liten klocka, men jag är övertygad om att man kan bära den på 16 cm handled också.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror inte det! Själva boetten är rätt smidig och bandhornen rätt korta. Tror den mäter ca 50 L2L. Alltså som en standard tudor black bay. Den bärs inte särskilt tjockt på höjden heller.
Med det sagt, det är absolut inte en liten klocka, men jag är övertygad om att man kan bära den på 16 cm handled också.
Hmm, får kanske bli en sån som min första Sinn då... :cool:
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
5DF5546B-AFBB-450B-84F8-83CD7E1C53B8.jpeg

D8576DC2-D0E0-4107-99E1-563AA9E1B448.jpeg

Gamla bilder, men som du ser så är det helt jämnbrett. Och dessutom ”för-böjt” pga av claspen.

Bra bilder!
Håller dock inte riktigt med om bandets förträfflighet.
Alla handleder är olika och på mig sitter det inte optimalt. Kanske att det är lite för tjockt?
Ser dock grymt bra ut med svart klocka och grönt band :hungry:

Tack alla för svaren ang gummit. Jag har ganska breda handleder och är lite orolig för den där "för-böjen". Rolex har det också på sitt oysterflex och likaså RubberB och de passar inte min handled alls tyvärr. Blir lite som måsvingar om ni förstår vad jag menar. Men Sinns dykare är större så kanske passar det perfekt på mig. Måste ta en tur till Sthlm och Eriksson Ur snart:) Har de ett bra sortiment av Sinns klockor (generellt sett)?
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Tack alla för svaren ang gummit. Jag har ganska breda handleder och är lite orolig för den där "för-böjen". Rolex har det också på sitt oysterflex och likaså RubberB och de passar inte min handled alls tyvärr. Blir lite som måsvingar om ni förstår vad jag menar. Men Sinns dykare är större så kanske passar det perfekt på mig. Måste ta en tur till Sthlm och Eriksson Ur snart:) Har de ett bra sortiment av Sinns klockor (generellt sett)?
Rolexcase är som du säger kortare. Kanske kan U1/UX casen ge dig mer utrymme för en skönare passform?
Eriksons har vanligtvis ett bra sortiment och försöker alltid ha nån modell av varje genre inne.
 
Topp