• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Stort grattis! Jäklar så bra!

Otroligt fin! Fint med loggan som är sådär stor också.

Drar b***en i gruset!
Jag gillar inte röriga tavlor men den där var störtskön! :woot:

Tackar, tycker själv att det är en riktig fullträff! Kul med Lemania-verk också.
Det som grämer mig lite är att det svarta Sinn-läderbandet jag hade från 103:an är för smalt, det är inget sinn-armband på nu...
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Alltså, sånt här mår man bra av :)

Hade tidigare nåt litet vitt som simmade i oljan på UX:en upptäckte jag. Kontakt med Sinn, och efter ett par dagars(!) väntan på en fraktsedel så for den ner till dem. Idag leverans igen.
Knappt två veckor tog hela affären. Det får man ju ändå ge dem fullt godkänt för.
Känns också som att Katja hos dem kanske kan bli vår nästa ASG. Jag har iaf hopp om saken.
Fick som sagt mitt paket idag, och inte blev jag besviken på innehållet! De skickade med ett reseetui, tack för det, och i övrigt enligt förväntan. Nu hoppas jag bara att den håller mitt förväntade mått.
20191104_173541.jpg
20191104_173749.jpg
20191104_173648.jpg


Som ni kanske noterade ligger där ett par gummin och väntar på att bli tillkapade. Sinn tar 50€ stycket. Frakt från DE kostar 25€. Just sayin'...
 
Senast ändrad:

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ett undantag måste i så fall vara ett par bilder med det vita gummit på för det vill jag gärna se! :)
@ironcastle
Jag lovar, det vita kommer.
Ska bara kapa det först. Har suktat efter det i flera år faktiskt, men inte fått tummen ur. När jag köpte UX:en så kom den på ett för mig alldeles för kort svart gummi, men med dykförlängningen ute kunde jag ändå ha den, dock förbaskat oskönt. Av detta kunde jag ändå konstatera att det svarta gummit var riktigt fint på den. Hade inte höjt på ögonbrynen åt det tidigare, men nu har jag ju tre friska färger; rött, vitt och svart. Blir en bra sommar-trio :)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ett undantag måste i så fall vara ett par bilder med det vita gummit på för det vill jag gärna se! :)
@ironcastle
Då så. På allmän begäran.
Vitt som snö.
20191104_204819.jpg
20191104_204822.jpg
20191104_204830.jpg
20191104_205128.jpg


Gifter sig fint med tavlan måste jag säga. T o m bättre än det röda.

Från madame bredvid i soffan hörs: Det var fint faktiskt!
Bättre erkännande kan man väl inte få :happyhappy:
 
Senast ändrad:

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Finns något bättre än den där första förälskelsen varje klocka får? Tror den kommer hålla i sig länge denna gången.
Den underbara färgen på index, skärpan på boetten, den fantastiskt intrikata urtavlan – underbar! Dessutom med en kittlade historia. Underbar pjäs! Nu ska det tränas så att jag kan utnyttja den logaritmiska skalan :bookworm:

cJQLSGq.jpg
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Finns något bättre än den där första förälskelsen varje klocka får? Tror den kommer hålla i sig länge denna gången.
Den underbara färgen på index, skärpan på boetten, den fantastiskt intrikata urtavlan – underbar! Dessutom med en kittlade historia. Underbar pjäs! Nu ska det tränas så att jag kan utnyttja den logaritmiska skalan :bookworm:

cJQLSGq.jpg
Bästa känslan, nykär!
Skrattar för mig själv här, har sagt att "denna blir kvar länge" så många gånger att jag slutat tro på mina egna ord, en del av denna galenskap förmodligen :)

Men, den där är otroligt läcker verkligen.
Håll hårt i den!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vilken dag i Sinn-tråden :) Här har man jobbat i sitt anletes svett så pass att jag inte har hunnit kolla KS en enda gång. Men vilken otroligt trevlig kvällsläsning det blev.

Nästan rätt @Moorflax, det blev faktiskt något ännu mer feminint :heart:
IMG_20191104_133742_369.jpg

Triss i Sinn
20191104_153633.jpg

Den där är helrätt både på din handled och som kompanjon till dina två tidigare Sinn. Jäkla bra trio det där!

Även jag fick en gammal låda idag!
IMG_20191104_120724.jpg


F8E3qoz.jpg

Strålande bra! Jag fick samma känsla som du när jag fick hem min 903. Det var oväntat, men romansen har hålla i sig och det är en riktig favorit. Här är manualen, instruktioner till räknestickan börjar på sida 30.

https://www.sinn.de/en/Download/Bedienungsanleitung/engl/Sinn_B_903.pdf

Alltså, sånt här mår man bra av :)

Hade tidigare nåt litet vitt som simmade i oljan på UX:en upptäckte jag. Kontakt med Sinn, och efter ett par dagars(!) väntan på en fraktsedel så for den ner till dem. Idag leverans igen.
Knappt två veckor tog hela affären. Det får man ju ändå ge dem fullt godkänt för.
Känns också som att Katja hos dem kanske kan bli vår nästa ASG. Jag har iaf hopp om saken.
Fick som sagt mitt paket idag, och inte blev jag besviken på innehållet! De skickade med ett reseetui, tack för det, och i övrigt enligt förväntan. Nu hoppas jag bara att den håller mitt förväntade mått.
20191104_173541.jpg
20191104_173749.jpg
20191104_173648.jpg


Som ni kanske noterade ligger där ett par gummin och väntar på att bli tillkapade. Sinn tar 50€ stycket. Frakt från DE kostar 25€. Just sayin'...

Skönt med ett kärt återseende :) Vi får hålla tummarna för Katja. Jag var allt annat än imponerad hur de hanterade mitt länkköp till 809.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Vilken dag i Sinn-tråden :) Här har man jobbat i sitt anletes svett så pass att jag inte har hunnit kolla KS en enda gång. Men vilken otroligt trevlig kvällsläsning det blev.



Den där är helrätt både på din handled och som kompanjon till dina två tidigare Sinn. Jäkla bra trio det där!



Strålande bra! Jag fick samma känsla som du när jag fick hem min 903. Det var oväntat, men romansen har hålla i sig och det är en riktig favorit. Här är manualen, instruktioner till räknestickan börjar på sida 30.

https://www.sinn.de/en/Download/Bedienungsanleitung/engl/Sinn_B_903.pdf



Skönt med ett kärt återseende :) Vi får hålla tummarna för Katja. Jag var allt annat än imponerad hur de hanterade mitt länkköp till 809.
Stort tack stålmannen, känns som en trevlig trio.
Inget KS på hela dagen?? Den abstinensen kan inte vara lätt att tackla. Skönt att få sig en dos Sinn till kvällen då kan jag tänka mig :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Stort tack stålmannen, känns som en trevlig trio.
Inget KS på hela dagen?? Den abstinensen kan inte vara lätt att tackla. Skönt att få sig en dos Sinn till kvällen då kan jag tänka mig :)

Ingenting, och dessvärre missade jag även den auktionen som jag bevakade. 9 dagar åt pipan och nu blev det ingen Sinn 102 som jag hade hoppats på. Känns rejält surt i och med att de kommer att till salu så extremt sällan. Hade kolla vid lunch men glömde att ställa larmet och när jag kom på det var det en kvart för sent.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Ingenting, och dessvärre missade jag även den auktionen som jag bevakade. 9 dagar åt pipan och nu blev det ingen Sinn 102 som jag hade hoppats på. Känns rejält surt i och med att de kommer att till salu så extremt sällan. Hade kolla vid lunch men glömde att ställa larmet och när jag kom på det var det en kvart för sent.
Låter bli "gilla" på den.. attans så trist. :(
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Låter bli "gilla" på den.. attans så trist. :(

Det var i och för sig en chansning, men det är ju alltid lite spännande. Tysk farbror som hade köpt den ny, men nu hade den stannat. Skickade bara inom Tyskland men jag mailade och frågade om han kunde tänka sig att skicka till Sverige och om han kunde ta några fler bilder utan blixt då de i annonsen lämnade en del övrigt att önska. Fick svar efter två dagar: -Ja, ich schicke nach Schweden. Men inga bilder :D
 
Topp