• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Gillar den span du har!
Och att köpa från Japan imponerar även det. Känns avlägset tycker jag. Fast å andra sidan har jag köpt fr Nordamerika flera ggr. Bl a en viss EZM3 fr Louis Black, som turnerar runt på forumet, trots att den tog en sväng via Blocket innan den hittade hit igen.

Blir kul att se vad du snokat reda på denna gång.

Det var jag som räddade den från Blocket :) Vet att @Moorflax inte är superförtjust i den modell som förhoppningsvis flyger mot Sverige snart :D
Men jag ropar inte hej än förrän jag får en bekräftelse, känns lite osäkert då den fortfarande står som tillgänglig.
 

Kajjan

Cartier
2-Faktor
Väldigt bra drag i Sinntråden senaste tiden! Har en Sinn nere på verkstan i Tyskland och saknar den väldigt mycket nu när man kikar in i denna tråd titt som tätt. Kanske hinner plocka upp en till innan den hunnit tillbaka är ju ganska långa väntetider där, på gott och ont...:D
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Det var jag som räddade den från Blocket :) Vet att @Moorflax inte är superförtjust i den modell som förhoppningsvis flyger mot Sverige snart :D
Men jag ropar inte hej än förrän jag får en bekräftelse, känns lite osäkert då den fortfarande står som tillgänglig.
Vi får hoppas att fiskelyckan står dig bi.
Inte så bra koll på vilka modeller vår gode vän @Moorflax inte gillar. Må du ha lycka med din fångst så vi snart får se vad det bidde för nåt!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hade en känsla att det inte skulle gå vägen.

Screenshot_20191106_085326.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det var en 556 Isetan. Limiterat japansläpp i 50 ex. Surt, har haft en framför näsan en gång tidigare men det är bara att jaga vidare.

Screenshot_20191106_090710.jpg
Den där var ju rätt trevlig!
Synd att det tjorvade. :(

Kankse den U1B med svart vridring? Annars vore det coolt med den första 103 Ti UTC IFR.
Jag är inte riktigt överens med boetten på 103 och 104. Det är lite långa luggar.
Känner jag mig själv rätt så blir det nog en U1 sdr.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Här är det väl dags för en dubbelpostning från passraround-tråden:

https://klocksnack.se/threads/passaround-sinn-104.121661/

Och DÄR har passaraounden startat på riktigt. Råkade vara hemma när det trillade ned en REK-avi i brevinkastet och 27 minuter senare hade jag duckat tre elavtalsförsäljare och två röda korset-penningtiggare på min väg mot postombudet. Ytterligare några minuter senare var jag hemma med ett väl igentejpat kuvert. Fram med kiridashin för att forcera tejpen, och fanns hon där i en skyddande plastlåda. Sinnen.

watchpic_6.jpg
watchpic_7.jpg
watchpic_8.jpg
watchpic_9.jpg


Jag brukar svära över att jag är dålig på att torka damm innan jag tar bilder. Det är jag fortfarande. Jag ställde klockan på tio över tio-ish som brukligt är... men noterar först nu när jag tittar på bilderna att vridringen står ett snäpp fel... :banghead::banghead::banghead::banghead::(

Men klockan då. Känslan av en ny, kvalitativ klocka är naturligtvis svårslagen. Distinkt ny snygg boett med fin polerad finish. Underbar sunburst på urtavlan som ändrar utseende helt när jag håller upp den mot det bleka molnfiltrerade vinterljuset från mitt söderfönster. Vridringen med sina distinkta 60 lägen, precis lagom hård att vrida och inte en antydan till spel bakåt. Mjukt och fint grått läder i armbandet. Hmm. Är det nubuck eller mocka? Trevligt hur som haver.

I'd rather be a sinner than a saint. :angel:

:sinn:
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hörni stammisar i denna tråd.
Vad tror ni om att ses över en Schweinshaxe och kanske en kall därtill någon kväll framöver? Kan det vara intressant? Då jag gissar att man inte kan få en Schweinshaxe serverad i Norberg så tänkte jag något i stil med den Kungliga Huvudstaden. Tala klockor, Sinns stor- och tekniska överlägsenhet, Angela Merkels klockval och tja nåt annat också kanske?
Kanske rent av skissa på ett potentiellt upplägg för en tänkbar gruppresa till Högkvarteret?

Någon som är intresserad?
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Hörni stammisar i denna tråd.
Vad tror ni om att ses över en Schweinshaxe och kanske en kall därtill någon kväll framöver? Kan det vara intressant? Då jag gissar att man inte kan få en Schweinshaxe serverad i Norberg så tänkte jag något i stil med den Kungliga Huvudstaden. Tala klockor, Sinns stor- och tekniska överlägsenhet, Angela Merkels klockval och tja nåt annat också kanske?
Kanske rent av skissa på ett potentiellt upplägg för en tänkbar gruppresa till Högkvarteret?

Någon som är intresserad?

Jag är absolut intresserad! Bra initiativ
Även om jag knappast kan räknas som stammis här...
 
Topp