• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Moorflax

Patek
2-Faktor
Här tror jag att till och med @Moorflax får erkänna att det inte alltid ser tiptop ut med bund :)

Har haft det suveränt sköna och snygga Alcantara-bandet på nu ett bra tag och kände att det var dags för förändring. Jag gillar kombon 103 St C och det bruna bandet med vita stygn som ger mig en Heuer Autavia-känsla, (den som kom för ett par år sedan). Iom att det bandet fanns i en bund-variant också för samma pris var det inte så mycket att fundera på.

Men vem vet, ögat kanske vänjer sig så småningom :)

IMG_20191103_002812-01.jpeg
Nej det där är för brett.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Här ser man hur det dels blev blankpolerat på vissa ställen och dels att hålen inte riktigt linjerar.

https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/page-464#post-2769860

Resultatet med 20mm dykarlås till länken istället för det vanliga 22mm-låset. Skulle jag skaffa en U-boett igen så skulle jag göra om samma operation, men med en annan utförare. Tycker att proportionerna mellan boett och lås blev suveränt.

https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/page-317#post-2246846
Hmm. Hade jag haft rätt utrustning hade jag gjort de där bättre själv. Att de inte minjerar 100% må så hända men blästringen på låset hur tusan tänkte han där?
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Random upptäckt. Kollar på 356-orna på Sinns hemsida. Den ena har ju saffirglas och andra akryl. Ville se hur de ser ut i profil, hur pass kantigare saffiren är. Men det visar sig att öppnar man bilderna på de olika versionerna så visar Sinn exakt samma bild på båda versioner. Now that's not right, izzit!? Filnamnen på bilderna är faktiskt olika dock. Mycket märkligt.

356-PILOT_R.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Random upptäckt. Kollar på 356-orna på Sinns hemsida. Den ena har ju saffirglas och andra akryl. Ville se hur de ser ut i profil, hur pass kantigare saffiren är. Men det visar sig att öppnar man bilderna på de olika versionerna så visar Sinn exakt samma bild på båda versioner. Now that's not right, izzit!? Filnamnen på bilderna är faktiskt olika dock. Mycket märkligt.

356-PILOT_R.jpg
Nä det där stämmer inte... Safirglaset måste ju vara mycket plattare
 
Topp