• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nummer 9 förhoppningsvis på väg :)

EDIT:

Jag har aldrig handlat från C24 tidigare. Betyder det här att klockan är ”min” nu?

Skärmavbild 2019-11-05 kl. 15.11.57.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Lite konstigt ändå, tycker det är en riktigt lyckad modell men det kanske bara är jag.

Såg nu att den listar 3270€ på länk, kanske är det som avskräcker.

Föredrar nästan den i stål med skruvade pushers. Med så mycket teknik i klockan tycker jag att det blir en mer passande kombo. Det är synd att Sinn inte skriver ut rekommenderad serviceintervall med tanke på att tekniken borde förlänga verkstadsbesöken. Det verkar i alla fall som att det är samma pris för service som de vanliga 103 med AR, €385.

Jag skulle också vilja syna tavlan live innan jag slog till. På vissa bilder, de jag gillar mest, är det som att det grå är skimrande när solen ligger på, medan det på andra bilder ser ut som en mer solid grå färg.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Fick upp denna i flödet, så jädra bra.
103 Ti DIAPAL
Finns det någon på forumet?
Screenshot_20191105-155933_Instagram.jpg
Nä tror inte någon här har rockat Diapal. Som stålis säger så testade jag en 757 Diapal på mini Basel för 3 år sedan. Skitsnygg och fullsmetad med teknik men priset avskräckte lite.
Stor, grov och skitfrän som sagt! Ångrar lite :oops:

Om jag skulle köpa 103:a skulle jag vilja ha
103 Ti UTC IFR
E16C64AE-A328-4897-9856-28007D0029F9.jpeg


948E185E-4C56-47B6-AEAB-595DBC246A0F.jpeg
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jag har varit sugen på en diapalmodell av rent teknikintresse. Just 103:an med den extra tidszonen är läcker, men också ganska plottrig. Men man håller den väl gömd tills den behövs. 17mm tjock är ganska kraftigt, men min 103 classic med samma mått tycker jag inte känns så farligt tjock, så det borde funka.

Fick man drömma skulle jag önska mig en 104 St Sa I med diapaltekniken, AR och tegimented titan. En riktigt tålig slitvarg som sitter lätt på armen.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Har, som jag skrev, jobbat sju månader detta år. Tyvärr har jag inte haft tid eller ork för att börja med klockor igen. Tänkte köpa en, men det uppstod en situation så nu åker jag iväg på intensivkurs för körkort nästa vecka - och den var inte gratis!


Sorry för OT
Jag vet, du sade det. Roligt att höra från dig ändå :)
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Nä tror inte någon här har rockat Diapal. Som stålis säger så testade jag en 757 Diapal på mini Basel för 3 år sedan. Skitsnygg och fullsmetad med teknik men priset avskräckte lite.
Stor, grov och skitfrän som sagt! Ångrar lite :oops:

Om jag skulle köpa 103:a skulle jag vilja ha
103 Ti UTC IFR
E16C64AE-A328-4897-9856-28007D0029F9.jpeg


948E185E-4C56-47B6-AEAB-595DBC246A0F.jpeg

Den är grymt cool, men en riktig tjockis. 17mm är fett
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har, som jag skrev, jobbat sju månader detta år. Tyvärr har jag inte haft tid eller ork för att börja med klockor igen. Tänkte köpa en, men det uppstod en situation så nu åker jag iväg på intensivkurs för körkort nästa vecka - och den var inte gratis!


Sorry för OT
Lycka till med körkortet!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Topp