• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Hörni stammisar i denna tråd.
Vad tror ni om att ses över en Schweinshaxe och kanske en kall därtill någon kväll framöver? Kan det vara intressant? Då jag gissar att man inte kan få en Schweinshaxe serverad i Norberg så tänkte jag något i stil med den Kungliga Huvudstaden. Tala klockor, Sinns stor- och tekniska överlägsenhet, Angela Merkels klockval och tja nåt annat också kanske?
Kanske rent av skissa på ett potentiellt upplägg för en tänkbar gruppresa till Högkvarteret?

Någon som är intresserad?
Känner mig klart direkt tillfrågad, och ännu mer direkt tilltalad – men det låter sig inte göras. 40 mil enkel väg och tre små barn i huset omöjliggör alla former av halvspontana utsvävningar som inte är cementerade i kalendern minst ett halvår i förväg.
 
Senast ändrad:

-RI-

Patek
2-Faktor
Då flyger vi hem från huvudstaden, jag och 103 IFR :)
Lätt och bekväm!
20191106_204819.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kör EZM 2 GSG 9 på tok för sällan.
CAACBF53-51F4-4D72-8AA0-20E2F5E7C167.jpeg

De där visarna är riktigt häftiga. Finns det något namn? I annat fall döper jag dem till spatel-visare från och med nu :)

Vad synd :( En favorit bland 556: or.

Hade klockan/annonsen precis kommit eller du hade bara oflyt att den bokades samtidigt?

Ja, det var otroligt irriterande och en tråkig erfarenhet med första försöker på C24. Jag såg den relativt tidig och det är omöjligt att veta om jag var först eller om de bara tyckte att det var bökigt att skicka till Sverige. Tyvärr plockas inte klockan bort efter att man har accepterat pris och vill handla.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Här är det väl dags för en dubbelpostning från passraround-tråden:

https://klocksnack.se/threads/passaround-sinn-104.121661/

Och DÄR har passaraounden startat på riktigt. Råkade vara hemma när det trillade ned en REK-avi i brevinkastet och 27 minuter senare hade jag duckat tre elavtalsförsäljare och två röda korset-penningtiggare på min väg mot postombudet. Ytterligare några minuter senare var jag hemma med ett väl igentejpat kuvert. Fram med kiridashin för att forcera tejpen, och fanns hon där i en skyddande plastlåda. Sinnen.

watchpic_6.jpg
watchpic_7.jpg
watchpic_8.jpg
watchpic_9.jpg


Jag brukar svära över att jag är dålig på att torka damm innan jag tar bilder. Det är jag fortfarande. Jag ställde klockan på tio över tio-ish som brukligt är... men noterar först nu när jag tittar på bilderna att vridringen står ett snäpp fel... :banghead::banghead::banghead::banghead::(

Men klockan då. Känslan av en ny, kvalitativ klocka är naturligtvis svårslagen. Distinkt ny snygg boett med fin polerad finish. Underbar sunburst på urtavlan som ändrar utseende helt när jag håller upp den mot det bleka molnfiltrerade vinterljuset från mitt söderfönster. Vridringen med sina distinkta 60 lägen, precis lagom hård att vrida och inte en antydan till spel bakåt. Mjukt och fint grått läder i armbandet. Hmm. Är det nubuck eller mocka? Trevligt hur som haver.

I'd rather be a sinner than a saint. :angel:

:sinn:

Jag är inget superfan av sunburst, men på den grå 104 har Sinn verkligen fått till det med en subtil mönstring och i många vinklar så syns det inte alls. Håll med om att bandet är superskönt och som en kram på handleden. Det är Alcantara, så varken eller :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har kvar denna efter beslutsångest dragit tillbaka försäljningen av klockan i somras.
Kan bli aktuellt med försäljning igen...
D5904729-CA25-4E2F-A7EB-27DF8B609AA3.jpeg

8F04D4B2-46D6-4F68-917F-3C308450415C.jpeg


14 tkr är väl rimligt och billigt i förhållande till
Chrono24: https://www.chrono24.se/sinn/6000--mod1512.htm?dosearch=true&query=Sinn+6000&goal_suggest=1

Inte bestämt mig ännu men skicka pm om intresse finnes...

Finns absolut inget att klaga på priset. Det finns förresten en väldigt speciell 6000 till salu nu på en tysk sida. 1 av 10 i platina som tillverkades 2009 till 10-årsjubileumet av modellen. Kostar ca 100´så 14´för en som ser nästan identisk ut är ju ett superfynd :)
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Superbra :) Är det den som låg på Bloket ett tag? Jag känner flåset i nacken :D
Du milde, vilket kap! Stort grattis på den! Ascool!
Tack ska ni ha!

@Clark Kent Det vet jag faktiskt inte om det är, mycket möjligt. Dom växer ju inte på träd.
Haha, även om jag hade suttit på 20 Sinn så är min kunskap lång lång sämre än din :)

Nu blir det Donken, det är obligatoriskt efter resa till huvudstaden..
20191106_220546.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Tack ska ni ha!

@Clark Kent Det vet jag faktiskt inte om det är, mycket möjligt. Dom växer ju inte på träd.
Haha, även om jag hade suttit på 20 Sinn så är min kunskap lång lång sämre än din :)

Nu blir det Donken, det är obligatoriskt efter resa till huvudstaden..
20191106_220546.jpg
Grattis om du lyckades få tag i den i Solna av en "Erik". Jag ryckte mååånga ggr i en UX som låg ute på Blocket av denna säljare men det var som att tala med en vägg.
Hur som helst riktigt fin klocka! Funktioner är som hos andra 103: or men utan timräknare?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Tack ska ni ha!

@Clark Kent Det vet jag faktiskt inte om det är, mycket möjligt. Dom växer ju inte på träd.
Haha, även om jag hade suttit på 20 Sinn så är min kunskap lång lång sämre än din :)

Nu blir det Donken, det är obligatoriskt efter resa till huvudstaden..
20191106_220546.jpg
Shiit alltså, vad du pumpar på med Sinn... och sen avslut på Donken... Det går bra nu ;)
Får även gratulera.. såg riktigt trevlig ut :)
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Satan va du ligger i! :) Jäkligt snyggt fångat! Nu får du snarast ta med hela sinngänget in till stan för en bärs och klämmande ;)
Tack! Det börjar bli dags för Gollum att ta sig ut ur grottan och in till stan snart :)
Fan va grym! Bra val!
Tack ska du ha!
Shiit alltså, vad du pumpar på med Sinn... och sen avslut på Donken... Det går bra nu ;)
Får även gratulera.. såg riktigt trevlig ut :)
Donken & Sinn nästan som Rolex & Grand Hotel :cool:
Tack tack!
 
Topp