Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känner mig klart direkt tillfrågad, och ännu mer direkt tilltalad – men det låter sig inte göras. 40 mil enkel väg och tre små barn i huset omöjliggör alla former av halvspontana utsvävningar som inte är cementerade i kalendern minst ett halvår i förväg.Hörni stammisar i denna tråd.
Vad tror ni om att ses över en Schweinshaxe och kanske en kall därtill någon kväll framöver? Kan det vara intressant? Då jag gissar att man inte kan få en Schweinshaxe serverad i Norberg så tänkte jag något i stil med den Kungliga Huvudstaden. Tala klockor, Sinns stor- och tekniska överlägsenhet, Angela Merkels klockval och tja nåt annat också kanske?
Kanske rent av skissa på ett potentiellt upplägg för en tänkbar gruppresa till Högkvarteret?
Någon som är intresserad?
Då flyger vi hem från huvudstaden, jag och 103 IFR
Lätt och bekväm!
Kör EZM 2 GSG 9 på tok för sällan.
Vad synd En favorit bland 556: or.
Hade klockan/annonsen precis kommit eller du hade bara oflyt att den bokades samtidigt?
Här är det väl dags för en dubbelpostning från passraround-tråden:
https://klocksnack.se/threads/passaround-sinn-104.121661/
Och DÄR har passaraounden startat på riktigt. Råkade vara hemma när det trillade ned en REK-avi i brevinkastet och 27 minuter senare hade jag duckat tre elavtalsförsäljare och två röda korset-penningtiggare på min väg mot postombudet. Ytterligare några minuter senare var jag hemma med ett väl igentejpat kuvert. Fram med kiridashin för att forcera tejpen, och fanns hon där i en skyddande plastlåda. Sinnen.
Jag brukar svära över att jag är dålig på att torka damm innan jag tar bilder. Det är jag fortfarande. Jag ställde klockan på tio över tio-ish som brukligt är... men noterar först nu när jag tittar på bilderna att vridringen står ett snäpp fel...
Men klockan då. Känslan av en ny, kvalitativ klocka är naturligtvis svårslagen. Distinkt ny snygg boett med fin polerad finish. Underbar sunburst på urtavlan som ändrar utseende helt när jag håller upp den mot det bleka molnfiltrerade vinterljuset från mitt söderfönster. Vridringen med sina distinkta 60 lägen, precis lagom hård att vrida och inte en antydan till spel bakåt. Mjukt och fint grått läder i armbandet. Hmm. Är det nubuck eller mocka? Trevligt hur som haver.
I'd rather be a sinner than a saint.
Men men...Då flyger vi hem från huvudstaden, jag och 103 IFR
Lätt och bekväm!
Du milde, vilket kap! Stort grattis på den! Ascool!Då flyger vi hem från huvudstaden, jag och 103 IFR
Lätt och bekväm!
Har kvar denna efter beslutsångest dragit tillbaka försäljningen av klockan i somras.
Kan bli aktuellt med försäljning igen...
14 tkr är väl rimligt och billigt i förhållande till
Chrono24: https://www.chrono24.se/sinn/6000--mod1512.htm?dosearch=true&query=Sinn+6000&goal_suggest=1
Inte bestämt mig ännu men skicka pm om intresse finnes...
Så väldigt väldigt ball.Då flyger vi hem från huvudstaden, jag och 103 IFR
Lätt och bekväm!
Superbra Är det den som låg på Bloket ett tag? Jag känner flåset i nacken
Men men...
Tack ska ni ha!Du milde, vilket kap! Stort grattis på den! Ascool!
Gillar dina roadtripsTack ska ni ha!
@Clark Kent Det vet jag faktiskt inte om det är, mycket möjligt. Dom växer ju inte på träd.
Haha, även om jag hade suttit på 20 Sinn så är min kunskap lång lång sämre än din
Nu blir det Donken, det är obligatoriskt efter resa till huvudstaden..
Tack! Det kommer, lovar digSå väldigt väldigt ball.
Mer bilder för guds skull!
Nästa gång får du göra mig sällskap, donken is on me!Gillar dina roadtrips
Grattis om du lyckades få tag i den i Solna av en "Erik". Jag ryckte mååånga ggr i en UX som låg ute på Blocket av denna säljare men det var som att tala med en vägg.Tack ska ni ha!
@Clark Kent Det vet jag faktiskt inte om det är, mycket möjligt. Dom växer ju inte på träd.
Haha, även om jag hade suttit på 20 Sinn så är min kunskap lång lång sämre än din
Satan va du ligger i! Jäkligt snyggt fångat! Nu får du snarast ta med hela sinngänget in till stan för en bärs och klämmandeDå flyger vi hem från huvudstaden, jag och 103 IFR
Lätt och bekväm!
Fan va grym! Bra val!Då flyger vi hem från huvudstaden, jag och 103 IFR
Lätt och bekväm!
Shiit alltså, vad du pumpar på med Sinn... och sen avslut på Donken... Det går bra nuTack ska ni ha!
Tack! Det börjar bli dags för Gollum att ta sig ut ur grottan och in till stan snartSatan va du ligger i! Jäkligt snyggt fångat! Nu får du snarast ta med hela sinngänget in till stan för en bärs och klämmande
Tack ska du ha!Fan va grym! Bra val!
Donken & Sinn nästan som Rolex & Grand HotelShiit alltså, vad du pumpar på med Sinn... och sen avslut på Donken... Det går bra nu
Får även gratulera.. såg riktigt trevlig ut
Ah, köpte du den här på KS? Jag missade den.. Grattis!Blev med Sinn idag.
9 ggr av 10 brukar 44mm vara stort för mig men denna känns riktigt bra.
Känslan är fantastisk.
Japp det stämmer.Ah, köpte du den här på KS? Jag missade den.. Grattis!
Blev med Sinn idag.
Känslan är fantastisk.
Vacker, funktionell, seriös. Sinn!
Grattis, visst är den bra. Tung men bekväm, stenhård beater!Blev med Sinn idag.
Känslan är fantastisk.
Avis men glad att den landade hos dig isf!Japp det stämmer.
Första intrycket är att jag är grymt imponerad. Grymt gedigen och tung men sitter ändå riktigt bekvämt på handleden.
Brukar föredra lättare dinkor men den här blir ett perfekt komplement med lite tyngd.