• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sinn gjorde mycket, om inte (allt?) @Clark Kent till Bell & Ross fram till 2002 då dom fick möjlighet att producera sina ur själv.
Exempel nedan
Early-Bell-Ross-by-Sinn-Chronograph.jpg

Här finns en liten sammanfattning :)

https://monochrome-watches.com/unde...nds-for-by-looking-at-the-horoblack-nightlum/
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Tack för påminnelsen @TomGanks :)

Årets sista månad ger oss en "Classic timepiece" i form av 1746 Heimat.

IMG_7209.jpg


En rätt snygg sak som skulle passa som ett dressur om detinte vore för storleken på 42 mm.


upload_2019-12-2_10-51-11.png


Nästa år får någon annan ta över det oerhört betungande uppdraget som månadsklocksredovisningsansvarig. :)
 
Senast ändrad:

Johanstrand

Breitling
Rätt nöjd med denna cleana Sinn klockan. Köpte den utan länk och band.
Vad tycker ni alla KSare? Ska jag ha kvar länken eller tror ni att den passar bättre med någon form av läderband?
Tacksam för alla svar.
 

Bilagor

  • sinnen.jpg
    sinnen.jpg
    124.3 KB · Visningar: 2

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Rätt nöjd med denna cleana Sinn klockan. Köpte den utan länk och band.
Vad tycker ni alla KSare? Ska jag ha kvar länken eller tror ni att den passar bättre med någon form av läderband?
Tacksam för alla svar.

556A är en kameleont och bra på de flesta varianter av länk/band. Men varför inte testa ett sailcloth? Bild lånad av @NiklasF från 104-passarounden. Har köpt två stycken sailcloth från @Royal Straps med gott resultat och använder dem frekvent på en rad olika klockor.

3B44AB13-D20C-4737-8C67-19F81D4CF188.jpg
 

Johanstrand

Breitling
556A är en kameleont och bra på de flesta varianter av länk/band. Men varför inte testa ett sailcloth? Bild lånad av @NiklasF från 104-passarounden. Har köpt två stycken sailcloth från @Royal Straps med gott resultat och använder dem frekvent på en rad olika klockor.

3B44AB13-D20C-4737-8C67-19F81D4CF188.jpg

Ska absolut spana in det, tack för tips!

Den är snygg både på länk och läder men länk är alltid bäst enligt mig. Varför inte variera så slipper du välja?
Har ju ett läderband till den också men funderar som sagt på testa ett tygband eller liknande, därav min fråga.
Trevlig dag till er alla!
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Ska absolut spana in det, tack för tips!


Har ju ett läderband till den också men funderar som sagt på testa ett tygband eller liknande, därav min fråga.
Trevlig dag till er alla!
Köp det du personligen tror blir bra och faller dig i smaken, då blir det sällan fel. Finns mycket att välja mellan till överkomliga priser på nätet, lycka till och detsamma till dig.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
556A är en kameleont och bra på de flesta varianter av länk/band. Men varför inte testa ett sailcloth? Bild lånad av @NiklasF från 104-passarounden. Har köpt två stycken sailcloth från @Royal Straps med gott resultat och använder dem frekvent på en rad olika klockor.

3B44AB13-D20C-4737-8C67-19F81D4CF188.jpg
På bilden använder jag ett äkta sailcloth från strapped.se. Det blev riktigt bra tycker jag. Strapped.se är för övrigt det enda stället som säljer äkta sailcloth-band som jag har lyckats hitta. Helt klart mitt skönaste band!
 
Inte riktigt med på noterna nu.
Vad skiljer denna från @Wydestream s?
Det är en limiterad upplaga av 250 st U1:eek:r den sk Temnpus, i samarbete med The hour Glass 2007. Det som skiljer är orangea visare, samt Sinn i rött på tavlan, och så klart de 250 exen tillverkade. Sen är hela boetten samt bakboett tegmienterad...
Fyll på om jag missat något @Clark Kent :)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
[
Det är en limiterad upplaga av 250 st U1:eek:r den sk Temnpus, i samarbete med The hour Glass 2007. Det som skiljer är orangea visare, samt Sinn i rött på tavlan, och så klart de 250 exen tillverkade. Sen är hela boetten samt bakboett tegmienterad...
Fyll på om jag missat något @Clark Kent :)
Åh, ser man på! Coolt! Och grattis!
Klantigt att missa så uppenbara tells! My bad.
Fräck hur som helst och den gör sig nog bra på såväl vitt som rött band skulle jag tro. Den svarta länken är ju ett måste till.
 
Topp