@Remofflan Här är ett försök till jämförelse mellan 356 och 103.
OBS! Plasten är kvar på plexi på 103 om du tycker att det ser lite märkligt ut ibland.
Min handled är 18,5cm och av platt karaktär. Båda klockorna ligger fint på armen och det är inte i närheten av att bandhornen sticker ut för långt.
103 delar bandhorn med din 104, medan 356 har avsmalnande vilket ger en helt annan karaktär.
Profil från båda hållen. Ingen av klockorna är manschettens bästa vän då båda mäter 15,5mm. Men i och med att en icke obetydlig del av höjden är plexit på båda klockorna, är ändå inte känslan att det är en hög stålkloss som man har på handleden.
Avsaknaden av vridring gör att det visuellt inte skiljer särskilt mycket mellan de båda modellerna när man har dem framför sig.
Jag har svårt att råda dig men personligen tycker jag att det är stor skillnad mellan klockorna inte så mycket i storlek som i utstrålning. 356 med sitt matta case och länk tillsammans med avsaknad av vridring plus borrade lugholes gör den mer lågmäld/toolaktig medan 103 är en mer högljudd klocka. Det tonas iofs ner om man byter från länk till läder, men den syns mer i ögonvrån. Med det sagt är jag inte helt säker på vilken jag skulle välja själv om båda låg på bordet. Det är möjligt att 356 vinner i längden just på grund av sin lägre profil som inte pockar på samma uppmärksamhet. Oavsett så är det ett angenämt problem då båda modellerna är riktigt bra klockor.
En avslutningsbild tillsammans med U1 och min vintage 104.