• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Instämmer med kören- fantastisk mormor och grym klocka!
God jul allihopa!
Min mormor överraskade med en helt otrolig present, en 556 :) Hon vet sedan innan att jag tycker om klockor och jag har väl nämnt att jag gillar Sinn och har funderat på denna modellen. Hade aldrig någonsin förväntat mig att få något sånt här!
C1D28697-C624-46FB-AB2D-EB75A0113F65.jpeg

Dessutom är det en helt fantastisk klocka som förhoppningsvis får hänga med måånga år framöver!

Håller med! Helrätt med helrött på bezel :)
Eftersom det handlar om mindre ändringar så kan man kan fråga Sinn direkt om att få köpa en sån. Men de kommer antagligen kosta ett par tusen extra.
Säkerligen. Lös SDR är dyr redan i grundutförande, vill minnas att jag gav närmare 3 lax(!). Allt limiterat hos Sinn brukar ju dessutom ge sig iväg ytterligare. Jag tippar således på svindyr.

Grattis, vilken mormor du har!
Wow, det kallar jag present! Stort grattis till en finfin klocka och en uppmärksam och omtänksam mormor :)
Härlig mormor! Grattis!
Wow, ska vi byta mormor? :D Grym present, stort grattis!
Vilken present! Härligt :)
Underbart!
Klockan har redan nu en jättefin historia. ❤️
Instämmer med kören- fantastisk mormor och grym klocka!

Tack så mycket allihopa! Både klockan och mormor är grymma :D

Extra utöver klockans pris?

Utöver klockans pris. Dvs ungefär lika mycket som en hel U1 för att låta bli att stansa ut ett datumfönster. Galet :(

Fy fan, jag som bara skulle skoja till det lite och så var det faktiskt €2000 för bara tavlan. Både galet och dyrt. :eek:

Jag var lite nyfiken på en UX med U1-visare. Det kanske man kan få gjort för mindre, säg €1800? :rolleyes:

Jag mailade och frågade om de hade råkat med en nolla för mycket faktiskt :) Men tyvärr inte, så över 20' enbart för tavlan vilket var en aning för svettigt.

Krispig bild på Sinn's Instagram igår på Ezm10.

Screenshot_20191225_112400.jpg

Ja, komplettera med en fine-link, det kommer att bli toppen. Även 556 är ju riktigt bra på den länken och jag är 95% säker på att du kan ha samma länk till båda casen. Eventuellt måste man köpa till separata ändlänkar. Värt att kolla upp oavsett :)

556_I_B.jpg
Fine-link heter det ja! Tack :D Det stämmer att länkarna passar båda modeller. Jag köpte en ”556” H-länk till min 356. Det får nog bli en sån!

Det är liksom ett annat sätt för försäljare att säga Nej utan att faktiskt säga nej.

Sätt ett orimligt pris på någonting och ingen är villig att betala :)

Jag tror det också är ett sätt att säga nej, av en anledning.
Om Sinn öppnar upp för att man kan få med/utan en massa saker så ökar man antalet "modeller" till långt utöver bristningsgränsen. Vad det sedan gör med andrahandsvärde, omskrivning av manualer osv vill jag inte ens tänka på.

Själv tycker jag redan nu de frestar på gränsen med t ex flera utgåvor som ändå säljs till "kreti o pleti" (103 die Zeitung t ex). Meningen med specialutgåvor är väl att de skall vara special, alltså Speciella....

Jag tror det också är ett sätt att säga nej, av en anledning.
Om Sinn öppnar upp för att man kan få med/utan en massa saker så ökar man antalet "modeller" till långt utöver bristningsgränsen. Vad det sedan gör med andrahandsvärde, omskrivning av manualer osv vill jag inte ens tänka på.

Själv tycker jag redan nu de frestar på gränsen med t ex flera utgåvor som ändå säljs till "kreti o pleti" (103 die Zeitung t ex). Meningen med specialutgåvor är väl att de skall vara special, alltså Speciella....
Jag förstår också att det är tanken men är inte helt med på resonemanget. Att sälja reservdelar som redan finns i ordinarie sortiment kan inte vara några problem och vill de inte specialtillverka något är det väl bara att säga nej.

Problemet ligger främst i att det bara är Sinn själva som är kapabla att utföra modifieringar av denna typ p.g.a. deras oljefyllda boetter osv. då jag antar att ingen annan vill ta i dem?

Har fastnat för en 856 utc. Men jag kan inte mycket om Sinn förutom att de är snygga klockor. Vad kan ni experter säga om den, är det ett bra köp? Hur ser värdeminskning ut på Sinn?

Tillbaka
Topp