På håll kanske. Den kostade typ 120:- plus frakt från Kina. Dynorna är typ i någon slags papper. Krasst, lådan är kass.Hmm ja det är väl det som är risken. Men snygg låda!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På håll kanske. Den kostade typ 120:- plus frakt från Kina. Dynorna är typ i någon slags papper. Krasst, lådan är kass.Hmm ja det är väl det som är risken. Men snygg låda!
Haha okejPå håll kanske. Den kostade typ 120:- plus frakt från Kina. Dynorna är typ i någon slags papper. Krasst, lådan är kass.
Nej! Say it ain't so! Det ju världens bästa klocka!
Den gick I bytt mot en Doxa for ett år senDen där är tuff! Säg till när du tröttnat på den
Inte exakt koll, men innan iaf 2014 har jag för mig. Eftersom det var efter ägarbytet så borde det finnas dokumenterat hos sinn.Sug efter Sinn igen börjar sakta men säkert komma. Tittar runt efter en 356:a. Har experterna här koll på när Valjoux 7750 ersattes med Sellita SW500?
Köpte min 358 2015 och spanade då in 356. Är rätt säker på att det då satt en SW500 i den modellen.Sug efter Sinn igen börjar sakta men säkert komma. Tittar runt efter en 356:a. Har experterna här koll på när Valjoux 7750 ersattes med Sellita SW500?
Hugger lite på den. Avslutas dessutom en bit in på nästa år. Bra för mitt köpstopp som gäller 2019En fin Ezm 13 ute på tradera just nu,
https://www.tradera.com/item/341996/378802665/sinn-ezm-13
...hoppas...? Du byter klocka flera ggr om dagen mot bakgrund av en slumpgenerators val?Startar också dagen med Sinn och hoppas att dagen fortsätter så.
Mat-o-sov-o-byta-klock-klockan?...hoppas...? Du byter klocka flera ggr om dagen mot bakgrund av en slumpgenerators val?
Inte exakt koll, men innan iaf 2014 har jag för mig. Eftersom det var efter ägarbytet så borde det finnas dokumenterat hos sinn.
Varför bytte man i 356 när 103 fortfarande har 7750? Jag menar, då beror det inte på Swatch Groups planerade inskränkningar? Och varför är 356 dyrare om 7750 är ”finare”?Köpte min 358 2015 och spanade då in 356. Är rätt säker på att det då satt en SW500 i den modellen.
Bra frågor, som jag tyvärr saknar svar på. Kan bara killgissaVarför bytte man i 356 när 103 fortfarande har 7750? Jag menar, då beror det inte på Swatch Groups planerade inskränkningar? Och varför är 356 dyrare om 7750 är ”finare”?
Tänker på detta inlägg, som gör en orolig för hur hållbar Selittan är.
Den har nog vandrat runt lite här på Köp och sälj på klocksnack om du vill se fler bilder.Hugger lite på den. Avslutas dessutom en bit in på nästa år. Bra för mitt köpstopp som gäller 2019
Tja jag tänker såhär... U1an gör sig i min värld verkligen inte som allround klocka då den är allt för grovhuggen för att ens funka till "casual business" kläder. Varför inte spara dig lite pengar och köpa en 556i? Den funkar faktiskt rätt fint till kavaj men är samtidigt rå nog för vilker äventyr som helst. Visserligen inte tegimenterad men jag tycker modellen blir snyggare ju mer den används. Egen stil, funkar till nästan allt o billigare.Hej, första posten på forumet måste givetvis bli i Sinn-tråden.
Frågan som jag brottas med är i korthet: U1 S eller U1 SE (eller möjligtvis annat alternativ). Jag var helst inne på en U1 SE, men efter att ha inspekterat hela U1-kollektionen på plats i Sumpan så undrar jag om SE-modellen kommer att åldras med samma värdighet som den mer traditionella S-versionen.
S-varianten kan kännas lite väl sportig tycker jag, medan SE blir lite mer nedtonad genom att bara ha en färg, en jordig sådan dessutom.
Jag vill ha en klocka som funkar till det mesta, till vardags med mer avslappnad klädsel, men den ska inte göra bort sig mer formella sammanhang. I förlängningen tänker jag att jag kompletterar med en mer dressad klocka. Prio här är dock en klocka som är bättre till de 90% av min tid då jag inte har kostym eller kavaj.
Bakgrunden är den att jag precis blivit av med en 356 (fullset) i ett inbrott. När jag köpte den 2009 valde jag redan då mellan Fliegern och U1:an, men eftersom jag redan hade en dykare så valde jag den förstnämnda, och jag tycker fortfarande att Fliegern är en av de snyggaste klockorna på marknaden, men att den för mina behov ofta blev för “stilig”. Den är dessutom lite väl lättrepad. Det gjorde att jag använde den på tok för sällan.
Jag tänker att jag primärt kommer att ha U1:an på Nato-band, men att jag köper den med länk och eventuellt även med ett läderarmband. Sen började jag snegla på en EZM 13 också, men den är lite utanför budgetramarna och lutar kanske också till att vara lite åt det stiligare hållet.
Det bästa hade ju varit en U1 Professional, klassiskt svart och vit och betydligt mer nedtonad en den med rödvita visare och markeringar, men den finns ju inte längre (och skulle sannolikt hamna utanför budget).
Så vad gör jag? Tacksam för all input i denna synnerligen svåra och allvarliga fråga. Tack för en grymt inspirerande tråd förresten!
Äsch, min hänger med på allt. Skjorta som tshirt.Spara pengar? Tanken svindlar! Skämt åsido, så har du en poäng. Men jag tänker att det blir en U1 förr eller senare ändå, så varför dra ut på pinan? En 556 skulle kunna vara det mer dressade alternativet då kanske?
Först och främst: Välkommen hit!Hej, första posten på forumet måste givetvis bli i Sinn-tråden.
Frågan som jag brottas med är i korthet: U1 S eller U1 SE (eller möjligtvis annat alternativ). Jag var helst inne på en U1 SE, men efter att ha inspekterat hela U1-kollektionen på plats i Sumpan så undrar jag om SE-modellen kommer att åldras med samma värdighet som den mer traditionella S-versionen.
S-varianten kan kännas lite väl sportig tycker jag, medan SE blir lite mer nedtonad genom att bara ha en färg, en jordig sådan dessutom.
Jag vill ha en klocka som funkar till det mesta, till vardags med mer avslappnad klädsel, men den ska inte göra bort sig mer formella sammanhang. I förlängningen tänker jag att jag kompletterar med en mer dressad klocka. Prio här är dock en klocka som är bättre till de 90% av min tid då jag inte har kostym eller kavaj.
Bakgrunden är den att jag precis blivit av med en 356 (fullset) i ett inbrott. När jag köpte den 2009 valde jag redan då mellan Fliegern och U1:an, men eftersom jag redan hade en dykare så valde jag den förstnämnda, och jag tycker fortfarande att Fliegern är en av de snyggaste klockorna på marknaden, men att den för mina behov ofta blev för “stilig”. Den är dessutom lite väl lättrepad. Det gjorde att jag använde den på tok för sällan.
Jag tänker att jag primärt kommer att ha U1:an på Nato-band, men att jag köper den med länk och eventuellt även med ett läderarmband. Sen började jag snegla på en EZM 13 också, men den är lite utanför budgetramarna och lutar kanske också till att vara lite åt det stiligare hållet.
Det bästa hade ju varit en U1 Professional, klassiskt svart och vit och betydligt mer nedtonad en den med rödvita visare och markeringar, men den finns ju inte längre (och skulle sannolikt hamna utanför budget).
Så vad gör jag? Tacksam för all input i denna synnerligen svåra och allvarliga fråga. Tack för en grymt inspirerande tråd förresten!
Vi får väl starta en tråd för ex-Sinnister.God Jul alla Sinnister i trevligaste tråden!
Är ju utan Sinn sen jag sålde min UX S.
Men har kvar några band och vad passar bättre än ett rött eller grönt zulu till din svarta UX/U1/U2/mfl i dessa juletider? Alla tre banden är 22mm och har svarta spännen, de två zulu är oanvända, det svarta Natot i bra skick.
Om någon vill ha en julklapp så PMa så skickar jag dem. Sorry för delvis OT, admin får ta bort om jag bryter mot någon regel