• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Svärfar fick en timmes "intensivutbildning" aka crash course! i den ädla konsten att framföra en boeing 737. Han har högtflygande tankar om ett yrkesliv som kapten nu ;)
Således bara nöjestripp, men riktigt coolt. Man fick intrycket av att hela cockpit rörde sig (men det gjorde den ej).

Jag måste verkligen åka till Gävle och prova någon gång. De har tydligen G-kraftsdräkter också som simulerar exempelvis för man stiger eller girar. Plus att man kan köra dogfight mellan Viggen och Draken :)

Har försökt kika en del på Sinn.de under morgonen, dock blir hela webbläsaren (Chrome) helt bananas så fort man försöker gå in på en specifik klocka, text försvinner, blåa rutor osv, tvungen att stänga ner chrome och börja om, är bara på Sinn.de (engelsk text) så inget fel på min sida.
Samma för er?

Har försökt kika en del på Sinn.de under morgonen, dock blir hela webbläsaren (Chrome) helt bananas så fort man försöker gå in på en specifik klocka, text försvinner, blåa rutor osv, tvungen att stänga ner chrome och börja om, är bara på Sinn.de (engelsk text) så inget fel på min sida.
Samma för er?
Fungerar bra här på Chrome (iOS13).

Samma för er?
Testade nu, inga problem för mig. Kör Chrome på Android.

Mittåt! Nu verkar det funka för mig igen, Söndagen räddad

Jag vill passa på att slå ett slag för webbutiken hos @ERIKSON URHANDEL som håller exakt samma priser, (och i somliga fall till och med lägre), på klockorna som om man köper direkt från Sinn.

Med tanke på hur mycket de bidrar till forumet med events och tävlingar så får man gärna ha i åtanke att möjligheten finns att handla lokalt :)

Jag vill passa på att slå ett slag för webbutiken hos @ERIKSON URHANDEL som håller exakt samma priser, (och i somliga fall till och med lägre), på klockorna som om man köper direkt från Sinn.

Med tanke på hur mycket de bidrar till forumet med events och tävlingar så får man gärna ha i åtanke att möjligheten finns att handla lokalt :)
Jag kan inte annat än hålla med!
Superb service från Erikson Urhandel. Det man kan nyttja sinn.de till är att se mer information och bilder av modellerna för att sedan handla från Erikson! :)

UX på en baddag som denna!
20200301_123109.jpg
20200301_123130.jpg

Är det någon som har skickat ”sin Sinn” till Tyskland för service? Är det ens möjligt att som privatperson skicka en klocka försäkrad? De är ju väldigt prisvärda med tariffen på 330 euro.
Lägger in en bild för att pigga upp :)
283B2609-CA58-454C-9C17-357000800A0C.jpeg

Bilagor

• 0BF94793-E48E-4B2B-BC24-B333F5C7CE60.jpeg
    0BF94793-E48E-4B2B-BC24-B333F5C7CE60.jpeg
    149.5 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
Är det någon som har skickat ”sin Sinn” till Tyskland för service? Är det ens möjligt att som privatperson skicka en klocka försäkrad? De är ju väldigt prisvärda med tariffen på 330 euro.
Jag har skickat flera ggr.
Kontakta Sinn. De ordnar en fraktsedel genom UPS åt dig, sen kommer kostnaden på fakturan. Du behöver inte betala från början. 50€ i vardera riktningen, försäkrat.
Tricket är att ta emot klockan sen efter service. UPS är inte supersmidiga om du vill ha leverans på dina villkor, om man säger så.

Är det någon som har koll på flygplatser i Europa när det gäller Sinn?
Kommer resa en del under våren i bland annat Spanien, Polen och ev Kanarieöarna, är en del jobb/semester blandat så kan förhoppningsvis planera till viss del vilka flygplatser för att mellanlanda på etc.

Några att rekommendera för en Sinn-sugen resenär? Har inte letat aktivt innan men kan inte minnas att jag sett så mycket tidigare.

Är det någon som har koll på flygplatser i Europa när det gäller Sinn?
Kommer resa en del under våren i bland annat Spanien, Polen och ev Kanarieöarna, är en del jobb/semester blandat så kan förhoppningsvis planera till viss del vilka flygplatser för att mellanlanda på etc.

Några att rekommendera för en Sinn-sugen resenär? Har inte letat aktivt innan men kan inte minnas att jag sett så mycket tidigare.
Eftersom Sinn, såvitt jag vet, inte ger rabatter, är det nog ingen mer vits, än att ev få möjlighet att prova då, med att köpa på flygplats framför på nätet.
Om det inte går att trixa med skatt på något sätt få. Men utbudet på t ex Frankfurts flygplats var rätt skralt får man väl säga, när jag passerade i oktober förra året.

Jag vette sjutton om jag skulle skicka den där till Tyskland. 330€ plus frakt väl på 50€? Det blir ca 4´i sådana fall, och jag tycker att du åtminstone ska överväga att ta en sväng till Uppsala och Robert på Tidlösa Ur. Kommer kosta ca en tusenlapp extra om jag inte minns helt fel, men dels slipper du frakt x 2 med allt vad det innebär, och dels slipper du oroa dig för språkförbistringar och att den kommer tillbaka med utbytta delar som du inte ville byta.

Han har servat både min 101 och 103 och om man vill ha en kunnig och engagerad urmakare så kan jag inte tänka mig någon bättre. Jag fick tipset en gång i tiden av @Rozzy och sedan dess har jag lämnat in alla mina klockor där och fått hjälp med allt från småfix till fullservice.

Och nej, jag får ingen provision :)

Tillbaka
Topp