• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Måndagssinn
20200302_101444.jpg

Hej alla kunnig Sinn ägare.
Jag har försökt att finna info/tidigare trådar, men finner inget.

Bezelringen på min Sinn 103 -92 saknar nästan helt motstånd, och roteras mycket lätt åt båda hållen.
Ibland har den rört sig bara med hjälp av kläderna.
Någon som vet om det sitter en packning/o-ring eller fjäder under som bör bytas?
Och är detta i sådana fall en enkel fix, eller kommer det kosta mig en skaplig slant?

Bezelringen på min Sinn 103 -92 saknar nästan helt motstånd, och roteras mycket lätt åt båda hållen.
Någon som vet om det sitter en packning/o-ring eller fjäder under som bör bytas?
Och är detta i sådana fall en enkel fix, eller kommer det kosta mig en skaplig slant?
Jag har en 103:a från maj -19 och den är likadan. När jag klämt på andra har de varit samma vad jag minns.

Är ringen inte skruvad med pyttesmå skruvar, som många andra av Sinns ringar är? Om så är det en smal sak att lätta på skruvarna, inte skruva ur dem helt, och ta en titt under.

Är ringen inte skruvad med pyttesmå skruvar, som många andra av Sinns ringar är? Om så är det en smal sak att lätta på skruvarna, inte skruva ur dem helt, och ta en titt under.
Nej, min 103 har en plastring utan skruvar.
Möjligt att detta har ändrats med tiden.
Jag får kolla om jag kan få loss den och ta en titt.

Om det är akrylvarianten med svart friktionsring så sitter det inga skruvar. Den går att knäppa loss med handkraft. Sitter ett stålband zick-zack runt om som svarar för friktionen.

Om det är akrylvarianten med svart friktionsring så sitter det inga skruvar. Den går att knäppa loss med handkraft. Sitter ett stålband zick-zack runt om som svarar för friktionen.
893605C7-F9D6-42F8-A52E-2A58571A70C2.jpeg

Precis som du säger sitter här ett stålband.
Har detta band gått av? Eller skall det inte vara runt hela?
Någon som vet om det går att justera det för att få mer friktion, eller bör det bytas?

893605C7-F9D6-42F8-A52E-2A58571A70C2.jpeg

Precis som du säger sitter här ett stålband.
Har detta band gått av? Eller skall det inte vara runt hela?
Någon som vet om det går att justera det för att få mer friktion, eller bör det bytas?
Min såg likadan ut och fungerade bra, så jag tror det är rätt, men bäst att få det kollat ändå om det är problem med den.

Kontakta Erikson Urhandel i Sundbyberg. De kan Sinn.
Bra råd! :) De är ju bäst.

• Like
Reactions: NRE
Har tydligen inte så mycket att göra idag så passar på att testa lite olika band. :bored:
PhotoCollage_1583329852723.jpg
PhotoCollage_1583329818451.jpg
PhotoCollage_1583329836308.jpg

Och det är vi glada och tacksamma för :) Ett riktigt stort grattis till nya klockan!

Jag tror min spaning om att 104 kommer sälja slut före 158 fortfarande känna rimlig. Eller hur är känslan gällande efterfrågan nu när båda har funnits ute ett tag @ERIKSON URHANDEL ?

Natobandet längst ner till vänster var ju förresten en osedvanligt lyckad färgmatchning :)

Och det är vi glada och tacksamma för :) Ett riktigt stort grattis till nya klockan!

Jag tror min spaning om att 104 kommer sälja slut före 158 fortfarande känna rimlig. Eller hur är känslan gällande efterfrågan nu när båda har funnits ute ett tag @ERIKSON URHANDEL ?

Natobandet längst ner till vänster var ju förresten en osedvanligt lyckad färgmatchning :)

Tack! Ingen nato kille men när jag såg det bandet hos @Royal Straps tänkte jag att det måste jag ha till den här klockan.:) @ERIKSON URHANDEL har sålt slut deras tilldelning av den här klockan fick jag höra.

Tillbaka
Topp