• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Välkommen tillbaka :)
618DC5A0-65CD-4DA1-A591-ABB52B0F2E32.jpeg

Tackar :) Såg att du hade fått hjälp av Eriksson med vridringen. Hade den kärvat fast helt eller?

Knappt man vågar kommentera nu när det är en "Håll Käften-klocka”. Nej, jag är inte från Göteborg :D
Men en supervass klocka som jag även kan rekommendera bärs utmärkt på ett mocka eller tjockare läderband så här under vintertider.
Tackar!
Haha, vet inte vad jag menar själv...;)
Bara att den tar plats av sig själv!
Har aldrig funderat på mocka eller läder, men posta gärna inspirationsbilder!
Vill köpa ett rött silikonband med viklås till sommaren!

Tackar!
Haha, vet inte vad jag menar själv...;)
Bara att den tar plats av sig själv!
Har aldrig funderat på mocka eller läder, men posta gärna inspirationsbilder!
Vill köpa ett rött silikonband med viklås till sommaren!

Det jag hade på min var ett Hirsch Terra. Det var nästan det band som U1 bars mest bekvämt tillsammans med.

Så...nu är hösten officiellt här. Richard på Erikson fixade sista halvan på bandbytet och bytte spännet till ett Sinn.

IMG_20171014_130439.jpg
IMG_20171014_125835.jpg
IMG_20171014_130356.jpg
IMG_20171014_130423.jpg
IMG_20171014_130324.jpg

Tackar :) Såg att du hade fått hjälp av Eriksson med vridringen. Hade den kärvat fast helt eller?

Tack, det stämmer! Vridringen slirade något, och gick att forcera några snäpp även medsols, vilket tvingade mig att avstå från djuphavsdykningen under hela vintersäsongen :p

Egentligen skulle jag ju faktiskt föredra om klockan hade en riktig flygarvariant, men inte en halvvariant för att något gått sönder... Nu blev det ändå en trevlig ursäkt att ta sig till Erikson och titta på utbudet av Sinn. (Ångrar nu litet att jag inte köpte den U2 som låg här på K&S)

Svärfar fick en timmes "intensivutbildning" aka crash course! i den ädla konsten att framföra en boeing 737. Han har högtflygande tankar om ett yrkesliv som kapten nu ;)
Således bara nöjestripp, men riktigt coolt. Man fick intrycket av att hela cockpit rörde sig (men det gjorde den ej).
Jäklar vad coolt! Är det utbildning eller nöje? Såg att det finns en där man kan ”flyga" Viggen och Draken i Gävletrakten.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp