• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Lite olika beroende på tjocklek och utseende. Var skeptisk till den tunnare som ska sitta på min 356. Men jag tycker de e så snyggt med matt länk. Den känns bättre när den är tjockare, som till U1.

Ännu bättre när den blir sidenmatt-halvblank med tiden :) Ändå blekt kvällsljus ute nu, nytagna bilder.

IMG_5902.JPG

IMG_5903.JPG

Det enda jag har reagerat på som har varit en smula negativt var när jag provade 556 I med H-länk hos Erikson. Då var det ett markant glapp i sidled uppe vid ändlänkarna men löstes med att byta till något grövre bandstift och efter bytet kändes den 100% igen.
Så den upplevs inte rasslig? Klämde på @demondave s Sinn 144 en den limiterade modellen som är PVD, och tyckte länken kändes lite rasslig men det kanske är jag som är helt ute och cyklar. :)

Det här är förresten en skaplig drömtrio på de olika generationerna Ezm1....tyvärr en lånad bild :)

EZM1trio.jpg

Härligt foto! Minns när jag någon gång runt sekelskiftet googlade runt efter en ny klocka, och för första gången hamnade hos Sinn som då frontade ezm 1. Alla bitar föll på plats.

Med den ingången blev jag för alltid extra fäst vid just ezm 1, och senare även ezm 3/3f/13, som jag alla tycker förvaltat formspråket väldigt väl.

Någon i tråden som kan stoltsera med en ezm 1, förresten?

Härligt foto! Minns när jag någon gång runt sekelskiftet googlade runt efter en ny klocka, och för första gången hamnade hos Sinn som då frontade ezm 1. Alla bitar föll på plats.

Med den ingången blev jag för alltid extra fäst vid just ezm 1, och senare även ezm 3/3f/13, som jag alla tycker förvaltat formspråket väldigt väl.

Någon i tråden som kan stoltsera med en ezm 1, förresten?

Det hade ju varit riktigt trevligt om det fanns någon på forumet, men risken är nog minimal. Jag hade i alla fall aldrig kunnat hålla mig från att posta bilder om jag hade en hemma :) För min del har tåget att köpa gått. Ska man få tag på en bra i dagsläget så är det väl minst 40-50´som gäller.

Sant. Hade någon haft en ezm 1 så hade det framgått :)

Möjliga undantaget är djärva modellen från Bathing Ape, för den hade jag - trots allt - kunnat tänka mig att äga i smyg ;)

(Erkänner villigt att fotot är till 100% snott)
75491CC1-BCC7-4359-B3E5-40FEA8E92B68-1863-000001D77EAEB536.jpeg

Det blev ett trevligt besök hos Eriksons idag :)
DSC_1745.JPG

556 var den modell jag var intresserad av att se irl. Jag hade bestämt mig för en 556i med H-länk om det skulle bli affär. Kommer dit och det visar sig att de har fler än bara den inne. De hade även 556a och jubileumsmodellen med grå tavla. Och så hade de både H-länk och "fine link" som alternativ utöver olika läderband. Nu blev det helt plötsligt svårt :)
Beslutsångesten smög sig på och jag började fingra på jubileumsmodellen och tyckte att fine link såg väldigt bra ut på den. Klockan i sig var kanske lite för många nyanser av grått.
Efter lite mer pillande och provande så slutade det ändå med en kombination av klocka och band som passar mig :)
DSC_1748.JPG
DSC_1755.JPG

Det slutade alltså med en 556i på en fine link! Jag gillar den lite mer eleganta framtoningen som länken ger och är såklart väldigt nöjd :)
Ska jag nämna något som är lite negativt så är det att även den här länken glappar lite i ändlänkarna. Det var likadant även på de andra modellerna av 556 så det verkar vara ett genomgående problem. Som @Clark Kent skrev längre upp, det kanske kan lösas med lite grövre bandstift. Lite tråkigt är det ändå för det drar ner helhetsintrycket något.
Nog om det, vi avslutar i positiv anda med ett handledsskott från tidigare ikväll!
DSC_1743.JPG

DSC_1745.JPG

556 var den modell jag var intresserad av att se irl. Jag hade bestämt mig för en 556i med H-länk om det skulle bli affär. Kommer dit och det visar sig att de har fler än bara den inne. De hade även 556a och jubileumsmodellen med grå tavla. Och så hade de både H-länk och "fine link" som alternativ utöver olika läderband. Nu blev det helt plötsligt svårt :)
Beslutsångesten smög sig på och jag började fingra på jubileumsmodellen och tyckte att fine link såg väldigt bra ut på den. Klockan i sig var kanske lite för många nyanser av grått.
Efter lite mer pillande och provande så slutade det ändå med en kombination av klocka och band som passar mig :)
DSC_1748.JPG
DSC_1755.JPG

Det slutade alltså med en 556i på en fine link! Jag gillar den lite mer eleganta framtoningen som länken ger och är såklart väldigt nöjd :)
Ska jag nämna något som är lite negativt så är det att även den här länken glappar lite i ändlänkarna. Det var likadant även på de andra modellerna av 556 så det verkar vara ett genomgående problem. Som @Clark Kent skrev längre upp, det kanske kan lösas med lite grövre bandstift. Lite tråkigt är det ändå för det drar ner helhetsintrycket något.
Nog om det, vi avslutar i positiv anda med ett handledsskott från tidigare ikväll!
DSC_1743.JPG

Stort grattis! Jag tycker att du valde helt rätt tavla...den "vanliga" helsvarta är ruskigt bra. Har själv velat mellan vilken länk jag ska välja och det skiftar lite från dag till dag. Jag har ju redan tre stycken H-länkar så det gör att fine-linken lockar lite extra.

Jag hade min Ezm3 när jag var och provade, och det var de bandstiften som Filip bytte till...efter det var den lika stabil som Ezm3 och U1 så det är verkligen en quick-fix.

DSC_1745.JPG

DSC_1748.JPG
DSC_1755.JPG

DSC_1743.JPG
Snyggt! Nu blir jag lite avis, stort grattis. :)

Stort grattis! Jag tycker att du valde helt rätt tavla...den "vanliga" helsvarta är ruskigt bra. Har själv velat mellan vilken länk jag ska välja och det skiftar lite från dag till dag. Jag har ju redan tre stycken H-länkar så det gör att fine-linken lockar lite extra.

Jag hade min Ezm3 när jag var och provade, och det var de bandstiften som Filip bytte till...efter det var den lika stabil som Ezm3 och U1 så det är verkligen en quick-fix.
Får leta rätt på ett par stift och prova!
Angående länken så tycker jag att den är väldigt bekväm och följsam. Även en snygg lösning med spännet :)

Det hade ju varit riktigt trevligt om det fanns någon på forumet, men risken är nog minimal. Jag hade i alla fall aldrig kunnat hålla mig från att posta bilder om jag hade en hemma :) För min del har tåget att köpa gått. Ska man få tag på en bra i dagsläget så är det väl minst 40-50´som gäller.
De har nog aldrig varit särskilt billiga. Redan när jag upptäckte Sinn för åtta nio år sedan gick de för 35 och uppåt. Det innebär att de stigit betydligt mindre än en vanlig sportrolle.

Tillbaka
Topp