demondave
Silver
Är det där U1:an?
UX Iofs helt omöjligt att se skillnad utifrån dom bilderna. Måste ju ha iaf en kvartsare i samlingen, då passar ju den bra i beaterrollen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det där U1:an?
Ja, i och för sig, men jag har inte vägarna förbi varje dagDet tycker jag nog att Erikson kan byta åt dig om du går tillbaka Kommer fine-linken med halvlänkar?
Aha, den får du gärna ta med dig på nästa GTG!UX Iofs helt omöjligt att se skillnad utifrån dom bilderna. Måste ju ha iaf en kvartsare i samlingen, då passar ju den bra i beaterrollen.
Den ska vara rasslig på denna 144, allt för vintage känslan.Så den upplevs inte rasslig? Klämde på @demondave s Sinn 144 en den limiterade modellen som är PVD, och tyckte länken kändes lite rasslig men det kanske är jag som är helt ute och cyklar.
Det blev ett trevligt besök hos Eriksons idag
556 var den modell jag var intresserad av att se irl. Jag hade bestämt mig för en 556i med H-länk om det skulle bli affär. Kommer dit och det visar sig att de har fler än bara den inne. De hade även 556a och jubileumsmodellen med grå tavla. Och så hade de både H-länk och "fine link" som alternativ utöver olika läderband. Nu blev det helt plötsligt svårt
Beslutsångesten smög sig på och jag började fingra på jubileumsmodellen och tyckte att fine link såg väldigt bra ut på den. Klockan i sig var kanske lite för många nyanser av grått.
Efter lite mer pillande och provande så slutade det ändå med en kombination av klocka och band som passar mig
Det slutade alltså med en 556i på en fine link! Jag gillar den lite mer eleganta framtoningen som länken ger och är såklart väldigt nöjd
Ska jag nämna något som är lite negativt så är det att även den här länken glappar lite i ändlänkarna. Det var likadant även på de andra modellerna av 556 så det verkar vara ett genomgående problem. Som @Clark Kent skrev längre upp, det kanske kan lösas med lite grövre bandstift. Lite tråkigt är det ändå för det drar ner helhetsintrycket något.
Nog om det, vi avslutar i positiv anda med ett handledsskott från tidigare ikväll!
Det blev ett trevligt besök hos Eriksons idag
556 var den modell jag var intresserad av att se irl. Jag hade bestämt mig för en 556i med H-länk om det skulle bli affär. Kommer dit och det visar sig att de har fler än bara den inne. De hade även 556a och jubileumsmodellen med grå tavla. Och så hade de både H-länk och "fine link" som alternativ utöver olika läderband. Nu blev det helt plötsligt svårt
Beslutsångesten smög sig på och jag började fingra på jubileumsmodellen och tyckte att fine link såg väldigt bra ut på den. Klockan i sig var kanske lite för många nyanser av grått.
Efter lite mer pillande och provande så slutade det ändå med en kombination av klocka och band som passar mig
Det slutade alltså med en 556i på en fine link! Jag gillar den lite mer eleganta framtoningen som länken ger och är såklart väldigt nöjd
Ska jag nämna något som är lite negativt så är det att även den här länken glappar lite i ändlänkarna. Det var likadant även på de andra modellerna av 556 så det verkar vara ett genomgående problem. Som @Clark Kent skrev längre upp, det kanske kan lösas med lite grövre bandstift. Lite tråkigt är det ändå för det drar ner helhetsintrycket något.
Nog om det, vi avslutar i positiv anda med ett handledsskott från tidigare ikväll!
Tack! Jag är såld på den här kombinationen, känns helt rättGrymt och enligt mig ett helt rätt val av både länk och tavla!
H-länken är ju sportigare medan finelinken är dressigare.
Skoj att det kommit så många nya "Sinnister" i tråden. Vi är snart uppe i 2000 inlägg och vi växer fort.
Jag kanske hugger den själv Ju mer jag tittar på annonsen så undrar jag varför jag säljer den, och sen kommer jag ihåg att den helige graalen väntar runt hörnet när den här är såld. Så, hjälp mig gärna, på något vis.Vem hugger U1:an som @m8rt säljer just nu?
https://klocksnack.se/threads/sinn-u1-s-e-2017-oanvänd-bästa-sommarklockan-billigt.72352/
TackarGrattis!!
Min 556i på H-länk säger hej och välkommen!
Börjar synas att den är använd
Grattis!Det blev ett trevligt besök hos Eriksons idag
Snygg! Hade valt samma länk fast 556ATackar
Katalogen jag fick var inte heller fel, väcker ha-begär för fler Sinn!
Det har ju redan gjort! Jag visade ju annonsen här i trådenJag kanske hugger den själv Ju mer jag tittar på annonsen så undrar jag varför jag säljer den, och sen kommer jag ihåg att den helige graalen väntar runt hörnet när den här är såld. Så, hjälp mig gärna, på något vis.
Sant. Tack.Det har ju redan gjort! Jag visade ju annonsen här i tråden
Vilken modell av Sinn är helige graalen?
Kul att vi alla har olika smak Jag gillar det mer avskalade, därmed inte sagt att 556a inte är fin för det!Snygg! Hade valt samma länk fast 556A
Gör det till en minisemester och åk dit! Klockan ser bättre ut i verkligheten så du går säkert inte tomhänt därifrånGrattis!
Sen jag började bli intresserad av klockor så har denna hela tiden funnits i bakhuvudet, har redan nämnt det tidigare i tråden! Jag bor ju en bra bete från Eriksons så jag har ju fortfarande inte fått prova denna än, kan bli nästa köp detta. Tycker länken du tog var grymt snygg, tummen upp!
Moi?@Yoko snyggt fångat
Tack! Och i trådens tema så blir det 3Haha...1+1 blir ju 2 Grattis i alla fall
Å andra sidan så är @Clark Kent och du lite av ambassadörer för Sinn här på KS. Och det borde inte vara en tävling om vem som har flest. Jag uppskattar dina inlägg och hoppas att de fortsätter att trilla in.Suck! En till som har fler Sinn än mig
Så kan vi inte ha det!
Undrar om man får på en bezelring från Ezm1 på en Ezm3
Haha - där är ju en sån där Bape-ring som jag fascinerades av häromdagen. Kul. Hur kom Du över den rariteten?
Och innebär detta att det finns max 99 kompletta ex kvar i cirkulation?