• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det tycker jag nog att Erikson kan byta åt dig om du går tillbaka :) Kommer fine-linken med halvlänkar?
Ja, i och för sig, men jag har inte vägarna förbi varje dag :)
Tror att det var två halvlänkar med till den. Fine-link saknar microjustering så man får laborera lite innan man hittar rätt.
För min del ska jag nog peta dit en halvlänk till då den kändes lite tajt igår.

Det blev ett trevligt besök hos Eriksons idag :)
DSC_1745.JPG

556 var den modell jag var intresserad av att se irl. Jag hade bestämt mig för en 556i med H-länk om det skulle bli affär. Kommer dit och det visar sig att de har fler än bara den inne. De hade även 556a och jubileumsmodellen med grå tavla. Och så hade de både H-länk och "fine link" som alternativ utöver olika läderband. Nu blev det helt plötsligt svårt :)
Beslutsångesten smög sig på och jag började fingra på jubileumsmodellen och tyckte att fine link såg väldigt bra ut på den. Klockan i sig var kanske lite för många nyanser av grått.
Efter lite mer pillande och provande så slutade det ändå med en kombination av klocka och band som passar mig :)
DSC_1748.JPG
DSC_1755.JPG

Det slutade alltså med en 556i på en fine link! Jag gillar den lite mer eleganta framtoningen som länken ger och är såklart väldigt nöjd :)
Ska jag nämna något som är lite negativt så är det att även den här länken glappar lite i ändlänkarna. Det var likadant även på de andra modellerna av 556 så det verkar vara ett genomgående problem. Som @Clark Kent skrev längre upp, det kanske kan lösas med lite grövre bandstift. Lite tråkigt är det ändå för det drar ner helhetsintrycket något.
Nog om det, vi avslutar i positiv anda med ett handledsskott från tidigare ikväll!
DSC_1743.JPG

Grymt och enligt mig ett helt rätt val av både länk och tavla!
H-länken är ju sportigare medan finelinken är dressigare.
Skoj att det kommit så många nya "Sinnister" i tråden. Vi är snart uppe i 2000 inlägg och vi växer fort. :)

DSC_1745.JPG

556 var den modell jag var intresserad av att se irl. Jag hade bestämt mig för en 556i med H-länk om det skulle bli affär. Kommer dit och det visar sig att de har fler än bara den inne. De hade även 556a och jubileumsmodellen med grå tavla. Och så hade de både H-länk och "fine link" som alternativ utöver olika läderband. Nu blev det helt plötsligt svårt :)
Beslutsångesten smög sig på och jag började fingra på jubileumsmodellen och tyckte att fine link såg väldigt bra ut på den. Klockan i sig var kanske lite för många nyanser av grått.
Efter lite mer pillande och provande så slutade det ändå med en kombination av klocka och band som passar mig :)
DSC_1748.JPG
DSC_1755.JPG

Det slutade alltså med en 556i på en fine link! Jag gillar den lite mer eleganta framtoningen som länken ger och är såklart väldigt nöjd :)
Ska jag nämna något som är lite negativt så är det att även den här länken glappar lite i ändlänkarna. Det var likadant även på de andra modellerna av 556 så det verkar vara ett genomgående problem. Som @Clark Kent skrev längre upp, det kanske kan lösas med lite grövre bandstift. Lite tråkigt är det ändå för det drar ner helhetsintrycket något.
Nog om det, vi avslutar i positiv anda med ett handledsskott från tidigare ikväll!
DSC_1743.JPG

Grattis!! :)
Min 556i på H-länk säger hej och välkommen!
IMG_0490.JPG

Börjar synas att den är använd :cigar:

DSC_1745.JPG

DSC_1748.JPG
DSC_1755.JPG

DSC_1743.JPG
Grattis!

Sen jag började bli intresserad av klockor så har denna hela tiden funnits i bakhuvudet, har redan nämnt det tidigare i tråden! Jag bor ju en bra bete från Eriksons så jag har ju fortfarande inte fått prova denna än, kan bli nästa köp detta. Tycker länken du tog var grymt snygg, tummen upp!

Jag kanske hugger den själv :) Ju mer jag tittar på annonsen så undrar jag varför jag säljer den, och sen kommer jag ihåg att den helige graalen väntar runt hörnet när den här är såld. Så, hjälp mig gärna, på något vis.
Det har ju redan gjort! Jag visade ju annonsen här i tråden ;)
Vilken modell av Sinn är helige graalen?

Grattis!

Sen jag började bli intresserad av klockor så har denna hela tiden funnits i bakhuvudet, har redan nämnt det tidigare i tråden! Jag bor ju en bra bete från Eriksons så jag har ju fortfarande inte fått prova denna än, kan bli nästa köp detta. Tycker länken du tog var grymt snygg, tummen upp!
Gör det till en minisemester och åk dit! Klockan ser bättre ut i verkligheten så du går säkert inte tomhänt därifrån ;)

Suck! En till som har fler Sinn än mig :(
Så kan vi inte ha det!
Å andra sidan så är @Clark Kent och du lite av ambassadörer för Sinn här på KS. Och det borde inte vara en tävling om vem som har flest. Jag uppskattar dina inlägg och hoppas att de fortsätter att trilla in.
Fast det är självklart att du ska ha fler Sinn :D

Senast ändrad:
Ja, det borde vara läge för spons snart ;) Jag känner mig annars hyfsat klar i nuläget efter att en 556 I har införskaffats. Sen är det vintage som jag skulle vilja fylla på med, exempelvis Ezm1 och framförallt 101, men det är tyvärr bortom mina ekonomiska resurser så där är det upp till Svenska Spels samarbetsvilja om jag ska lyckas :) Ezm3 säger trevlig valborg så länge.

IMG_20170430_180342.jpg

Cool bild på en EZM10 Testaf. Det känns som om Sinn är relativt ensamma om att tillverka klockor som inte bara kallas tool watches, utan även används som det av professionella. Doxa har väl sina dykare men utöver det kommer jag inte på någon...eller är det någon tillverkare som jag har missat?

IMG_20170430_205400.jpg

Tillbaka
Topp