Very crisp!Tack! Tycker lädret verkligen lyfter den blåa tavlan!
Ser fram emot att åka till Erikson och testa en 104 (igen). Men jag funderar på A-versionen pga gillar siffror.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Very crisp!Tack! Tycker lädret verkligen lyfter den blåa tavlan!
Ja, gör du rätt i! 104an är grym!Very crisp!
Ser fram emot att åka till Erikson och testa en 104 (igen). Men jag funderar på A-versionen pga gillar siffror.
Dåligt agerat! Bra att de fixade till det iallafall. Har du fått klockan nu?Hej KS!
Inte så aktiv här längre men känner att jag måste skriva av mig i detta ärende för att göra er andra varse om detta potentiella problem och höra om det är någon som upplevt något liknande.
I augusti i fjol så köpte jag en Sinn 556 från en urhandel i Sumpan, alla vet vilken, bra service som vanligt osv. Efter cirka två-tre månader började jag märka problem med reserven, den kunde ligga i 20 timmar och sedan dö. Skickades på service via urhandeln till Sinn. Fick den tillbaka, samma fel kvarstod och skickade den tillbaks igen i slutet på februari till Sinn, nu från mig istället för via urhandeln. Detta är dock inte den stora röran.
I samband med att jag skulle skicka tillbaka klockan till Sinn så fick jag retursedlar med fel adress på, där jag inte bott på över 3 år. Adressen är i en helt annan stad dessutom, dit jag inte har möjlighet att ta mig. Jag påtalade detta fel men fick till svar att det inte var några problem och att de skulle korrigera detta i samband med återleverans.
4 veckor senare så skickas klockan tillbaka till mig utan någon notis, får bara ett standardmail (på tyska) om att klockan skickats med tillhörande spårningslänk. Ser då att adressen är fel, no surprise tyvärr, kände på mig att det skulle bli fel. Kontaktar dem direkt genom att svara på mejlet och här drar soppan igång på riktigt.
De lovar att ordna detta inom det närmaste dygnet. Inget händer. De hör inte av sig på flera dagar. UPS ringer mig och kan inte leverera. Jag påtalar felet för dem. Kontaktar Sinn igen. Inget svar. De ringer mig och säger att de ska lösa felet och lovar att klockan ska leveras veckan efter. Här har det gått 1,5-2 veckor. Inget händer igen, jag kontaktar dem igen. Inget svar. Klockan ligger på Arlanda i ett paket. Härifrån har det tagit över 3 veckor från den dag de skickade klockan och jag står fortfarande utan leverans.
Till slut så tar mitt tålamod slut och jag skriver ett väldigt argt mejl och påtalar att nu får de minsann ta och lösa detta varpå de ändrar adressen via UPS inom 24 timmar och återkommer med riktigt dåliga svepskäl varför det gått fel. Jag är bara så jävla förbannad över att de inte lyckats lösa detta när det förefaller vara så enkelt rent ut sagt: bara att ringa UPS och hälsa att adressen blivit fel.
Jag har hört att Sinn-support kan vara långsam och lite god-dag yxskaft, men detta är på en helt ny nivå. Jag ställer mig frågande till att köpa en klocka från dem igen om man ska behöva bli behandlad på detta vis.
Hej KS!
Inte så aktiv här längre men känner att jag måste skriva av mig i detta ärende för att göra er andra varse om detta potentiella problem och höra om det är någon som upplevt något liknande.
I augusti i fjol så köpte jag en Sinn 556 från en urhandel i Sumpan, alla vet vilken, bra service som vanligt osv. Efter cirka två-tre månader började jag märka problem med reserven, den kunde ligga i 20 timmar och sedan dö. Skickades på service via urhandeln till Sinn. Fick den tillbaka, samma fel kvarstod och skickade den tillbaks igen i slutet på februari till Sinn, nu från mig istället för via urhandeln. Detta är dock inte den stora röran.
I samband med att jag skulle skicka tillbaka klockan till Sinn så fick jag retursedlar med fel adress på, där jag inte bott på över 3 år. Adressen är i en helt annan stad dessutom, dit jag inte har möjlighet att ta mig. Jag påtalade detta fel men fick till svar att det inte var några problem och att de skulle korrigera detta i samband med återleverans.
4 veckor senare så skickas klockan tillbaka till mig utan någon notis, får bara ett standardmail (på tyska) om att klockan skickats med tillhörande spårningslänk. Ser då att adressen är fel, no surprise tyvärr, kände på mig att det skulle bli fel. Kontaktar dem direkt genom att svara på mejlet och här drar soppan igång på riktigt.
De lovar att ordna detta inom det närmaste dygnet. Inget händer. De hör inte av sig på flera dagar. UPS ringer mig och kan inte leverera. Jag påtalar felet för dem. Kontaktar Sinn igen. Inget svar. De ringer mig och säger att de ska lösa felet och lovar att klockan ska leveras veckan efter. Här har det gått 1,5-2 veckor. Inget händer igen, jag kontaktar dem igen. Inget svar. Klockan ligger på Arlanda i ett paket. Härifrån har det tagit över 3 veckor från den dag de skickade klockan och jag står fortfarande utan leverans.
Till slut så tar mitt tålamod slut och jag skriver ett väldigt argt mejl och påtalar att nu får de minsann ta och lösa detta varpå de ändrar adressen via UPS inom 24 timmar och återkommer med riktigt dåliga svepskäl varför det gått fel. Jag är bara så jävla förbannad över att de inte lyckats lösa detta när det förefaller vara så enkelt rent ut sagt: bara att ringa UPS och hälsa att adressen blivit fel.
Jag har hört att Sinn-support kan vara långsam och lite god-dag yxskaft, men detta är på en helt ny nivå. Jag ställer mig frågande till att köpa en klocka från dem igen om man ska behöva bli behandlad på detta vis.
Verkligen, någon helt enormt. Jag betalar gärna premium när jag handlar om jag vet att servicen är bra som t.ex med Apple eller Inet som är två aktörer som jag tycker alltid levererar. Man tänker ju dock att om man köper en relativt dyr klocka från Sinn, att deras service borde vara mycket bättre.Har ingen erfarenhet av deras support men sånt här är det värsta jag vet också. Dålig service drar ner så mycket (och motsatt, kan verkligen öka mitt förtroende nästan mer än produkten i sig egentligen är värd).
Klockan är på väg till mig nu och bör levereras innan dagens slut. Ska bli skönt att få slut på denna soppa. Fortfarande helt förbryllad över att de satt på händerna i flera veckor innan de äntligen fick tummen ur och bytte adressen på UPS. UPS har uppenbarligen inte varit problemet i och med att klockan kommer levereras inom 24h efter adressbytet.Dåligt agerat! Bra att de fixade till det iallafall. Har du fått klockan nu?
Oj det lät minst sagt rörigt och energikrävande. Har tänkt att den dag det är dags för service att jag lämnar in klockan till Erikson Urhandel så får dom sköta kontakten med Sinn. Känns mer tryggt på något sätt.Hej KS!
Yes, det tror jag är säkrast. Gjorde det första gången jag skickade tillbaka något och det gick bra. I detta fall så blev jag lite lat och orkade inte åka ut till Sumpan då jag bor helt åt andra hållet, man ångrar sig kanske lite nu.Oj det lät minst sagt rörigt och energikrävande. Har tänkt att den dag det är dags för service att jag lämnar in klockan till Erikson Urhandel så får dom sköta kontakten med Sinn. Känns mer tryggt på något sätt.
Väldigt fin! Har börjat fundera på varför jag sålde den. Det skulle jag nog inte ha gjort. Och nu är den såklart mycket dyrare också - en av de stora nackdelarna med att köpa samma modell när man ångrat sig. Får se vad det kan bli framöver. Finns ju så mycket man vill testa.Tillbaka på handleden efter många om och men!!!
Så är det ju! Jag tycker den är grymt skön fram för allt. Perfekt storlek, bra boettform, bra länk och bra vikt. En perfekt blandning av dressad sport. Som en Datejust utan bling!Väldigt fin! Har börjat fundera på varför jag sålde den. Det skulle jag nog inte ha gjort. Och nu är den såklart mycket dyrare också - en av de stora nackdelarna med att köpa samma modell när man ångrat sig. Får se vad det kan bli framöver. Finns ju så mycket man vill testa.
Härligt!Tillbaka på handleden efter många om och men!!!
Vad är detta för pärla?
Det är en 103 St DIAPAL. https://www.sinn.de/de/Modell/103_St_DIAPAL.htm som Sinn frontar på sin Insta idag.Vad är detta för pärla?
Nä den där är svårslagen. Jag borde köpa en och behålla för evigt.Frågan är om man kan tröttna på denna tavlan!
My eyes!Hårdrock dårå...
Så vacker! Någon som vill flippa en 103 st sa så hojta till. Saknar en
Första gången jag fick hem en klocka från Sinn i Frankfurt skickades den direkt hem till mig. Jag blev närmast chockad över att den ställdes på farsutrappan hemma vid mitt hus. Förvisso bor jag i ett lugnt område, men ändå. Paketet syntes från vägen där folk passerar. Klockan var väl värd 15.000 typ. Jag blev rätt irriterad, men fick till svar att det är så det går till.Hej KS!
Haha, Frendo, det är grejer det!Första gången jag fick hem en klocka från Sinn i Frankfurt skickades den direkt hem till mig. Jag blev närmast chockad över att den ställdes på farsutrappan hemma vid mitt hus. Förvisso bor jag i ett lugnt område, men ändå. Paketet syntes från vägen där folk passerar. Klockan var väl värd 15.000 typ. Jag blev rätt irriterad, men fick till svar att det är så det går till.
Nästa gång det var dags tänkte jag vara listig.
Sa till Sinn att skicka till inlämningsstället, en mack vid namn Frendo. Märklig sådan, hela deras hanteringssystem via UPS är märkligt förresten, med handskrivna kvitton etc. Känn som 1900-tal. Men tillbaka till inlämningsstället, där jag således skulle hämta, hade jag tänkt mig.
Gick dit, talade om vad jag skulle göra. Stod en yngre förmåga där som inte förstod nåt alls. Vad värre var, var att mitt namn inte fanns på paketet, utan det stod Frendo på det. Hade jag inte stått mig och känt igen kartongen de använder, så tror jag inte jag hade fått det med mig.
Efter det så skickas bara paketen hem till mig med leveransnotis "på verandan". Har faktiskt funkat hittills. Men det känns lite skakigt, det kan jag hålla med om.
Sinn saknar nog sin gamla ASG. Det borde de göra iaf.
Stängda skolor etc må påverka men jag fick för något år sedan vänta i ca 10 veckor för en enklare garantiåtgärd på en 556'a jag blev tvungen att skicka ner till verkstaden. Har det påverkat mitt val att inte köpa en ny Sinn efter att den fick lämna? Kanske.Apropå Sinns servicetider, som ju alltid varit i längsta laget, kan det vara värt att påminna om att Tyskland sedan en tid är rätt nedsläckt pga det nya coronaviruset. Mindre än övriga Europa, men mer än Sverige. Sinns servicefolk borde förstås räknas till samhällsnödvändig personal, men risken är att de t.ex. tvingas hantera stängda skolor etc på egen hand