Ett Eulit från @Rawa
Juste kvalitet och skapligt följsamt redan från start
Blev ett köp, riktigt bra. Tack för rekommendationen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett Eulit från @Rawa
Juste kvalitet och skapligt följsamt redan från start
Blev ett köp, riktigt bra. Tack för rekommendationen.
Sitter och velar mellan U1 och UX. Är väldigt svag för dykare... Har nästan bara automatiska ur i klocklådan. Men kanske ändå vettigt att satsa på quartz denna gång? För och nackdelar för modellerna? Någon som haft båda och har en favorit? Behöver stöd här!
Thanx Castle! Ser att man kan välja till Teggat case enligt bild, ingår denna behandling även på länken?Det tegimenterade blir en gnutta mörkare i tonen. Åtminstone är det så för länkarna.
Thanx Castle! Ser att man kan välja till Teggat case enligt bild, ingår denna behandling även på länken?
Att tegimentera boetten på en U-modell känns lika nödvändigt som att ha bajonett på automatkarbinen.Thanx Castle! Ser att man kan välja till Teggat case enligt bild, ingår denna behandling även på länken?
Att tegimentera boetten på en U-modell känns lika nödvändigt som att ha bajonett på automatkarbinen.
Otroligt extremt sällsynt den behövs. Men en show-off. Fast skillnaden är att ingen ser att U-modellen är härdad.
Länken däremot, killgissar jag (och känner mig rätt säker på), är inte tillverkad av ubåtsstål. Att tegimentera den känns som att det finns en poäng.
Nyansskillnaden mellan dem är inte stor. Har så på min UX.
Personligen kan jag t o m uppskatta att den finns, jag vet ju varför.
Men att betala mer för att få boetten härdad? Nej, det hade jag inte gjort. De brukar hålla sig fina ändå. Sällan man ser en härjad.
Tack för feedback!Min första klocka av dyrare karaktär var U1, se min recension: Sinn U1 SDR
Har en UX nu efter flera år utan Sinn.
Jämfört med U1 tycker jag att UX har betydligt snyggare visare. Gillde aldrig riktigt U1'ans Lego-aktiga blockvisare.. Minutmarkeringarna på UX-tavlan är också maskulinare på något sätt enligt mig.
Att betrakta UX från sidovinkel är något magiskt som alla bör få uppleva.
Rent tekniskt är det ingen match att UX är hårdare pga quartz, oljefylld boett m.m.
Jag skulle vilja säga att UX vinner på samtliga punkter förutom om man nu har automatiskt urverk som krav.
Även U2 är snygg men känner att tavlan blir lite "rörig". Lutar åt UX för tillfället!Två fina modeller. Själv tvekar jag mellan UX och U2. Med risk att krångla till Ditt val ytterligare, så lägger jag in en bild från Sinns hemsida
7år, 200Euro, Ja måste skickasTack för feedback!
Håller med om att UX tavlan nog är "snyggare". Hur är det med batteribyte på UX. Intervall? Måste skickas till Tyskland pga oljefylld boett?
Jobbar på ett företag som är underleverantör till Sinn så vi har en rabatt via jobbet på deras klockor om vi beställer från fabrik.
Blir nog till att skicka iväg en förfrågan på en UX SDR!
Men då ingår någon form av service också va? Inte bara batteribyte tror jag.7år, 200Euro, Ja måste skickas
Ja, den var väl den mest intressanta tyckte jag. En mindre U1a. NÄSTAN så jag skulle kunna ha den faktiskt. Får prova! Hade tänkt försöka komma till Erikson i helgen. Så om ADs redan har modellerna inne så vore det kul att testa den faktiskt.
Bah, inte vad jag hoppades på. MEN - förhoppningsvis blev några här inne glada?Ja, den var väl den mest intressanta tyckte jag. En mindre U1a. NÄSTAN så jag skulle kunna ha den faktiskt. Får prova!
Men 556 med röd sekundvisare. Snark.
Ja, den var väl den mest intressanta tyckte jag. En mindre U1a. NÄSTAN så jag skulle kunna ha den faktiskt. Får prova!
Men 556 med röd sekundvisare. Snark.
Jo, ska nog också testa båda men tror nästan U1 ändå kommer passa bäst med sin 50mm lug to lug och antar U50 har kortare. Misstänker nämligen det blir samma effekt som när jag jämförde Oris Aquis 39,5mm vs 43mm, så blev den större perfekt medan 39an upplevdes som jäkligt liten med sin kortare lug to lug mått.
Det konstiga är att jag såg på en finsk återförsäljare att de hade en 556 med röd sekundvisare för en vecka sen ungefär, så frågan är om de råkade läcka den i förväg, men tänkte inte att det var något helt nytt idag.
Jag vill ha så kort lug to lug som möjligt... pga små handleder och 50mm ser löjligt ut på mig
Ja jag såg det sen också, att den är mycket tunnare. Också mycket positivt! U1 har jag aldrig ens tittat på innan men.. jaaaa...mmmmm... jo inte helt ointressant nu ändå!Så glad Gillar verkligen nya U50, den är också mycket tunnare än U1. 11,15mm mot 14,70mm. Tror den blir riktigt bra, men vill nog testa innan köp
U50, 41mm motsvarighet till U1. Frågan är vad lug to lug är..
Den personen kan ha varit jagPå Instagram svarade Sinn en person att U50 har har lug to lug 47,6 mm
Röd sekundvisare har funnits som en specialversion hos Page & Cooper som var AD tidigare.Sååå, u50:n är cool, men annars var det egentligen inget nytt? 556 i och a med röd sekundvisare har vi väl sett innan?
Helt plötsligt blev en Sinn högaktuellt för min del! Nu kan de gärna få göra det med UX också...U50, 41mm motsvarighet till U1. Frågan är vad lug to lug är..