• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tycker nog att den röda visaren på 556 är rätt nice, men den riktiga stjärnan är U50!
Jäklar vilket habegär den skapade!
Måste nog åka och klämma lite på den.

Tycker nog att den röda visaren på 556 är rätt nice, men den riktiga stjärnan är U50!
Jäklar vilket habegär den skapade!
Måste nog åka och klämma lite på den.
Ja U50 känns helrätt med en mindre och tunnare boett.
Jag tycker den röda visaren är detaljen som bidrar till en snyggare helhet hos 556.
Nu är bara frågan vilken utav dessa två 556 jag ska satsa på. Matt tavla eller pianolack.
Har aldrig sett den matta men jag gillar den på bild.
Vad säger ni, matt eller blank ?
672B8B7D-056A-4294-B8B9-81E2CE58D35D.jpeg
C0C1BCD3-F801-4C84-AF82-710DA6DDF954.jpeg

Senast ändrad:
Sitter och velar mellan U1 och UX. Är väldigt svag för dykare... Har nästan bara automatiska ur i klocklådan. Men kanske ändå vettigt att satsa på quartz denna gång? För och nackdelar för modellerna? Någon som haft båda och har en favorit? Behöver stöd här!
Båda är bäst!
Jag har haft bägge och U1:an är ju den mest ikoniska klockan Sinn har gjort i närtid.
U1 är faktiskt enligt mig iaf, fortfarande Sinns bästa klocka!
Uxen är skoj med bumpande sekundvisare och oljefylld boett. Men mot U1 kommer den tvåa.
Hej i tråden. Jag har hört att Sinn gör helt ok klockor. Är det någon som kan bekräfta detta eller ska man titta efter ett annat märke istället?
:D
Skomakare bliv vid din läst!
Välkommen tbax Stålis!

Båda är bäst!
Jag har haft bägge och U1:an är ju den mest ikoniska klockan Sinn har gjort i närtid.
U1 är faktiskt enligt mig iaf, fortfarande Sinns bästa klocka!
Uxen är skoj med bumpande sekundvisare och oljefylld boett. Men mot U1 kommer den tvåa.

Tack!
Med motiveringen att jag bara har automatiska klockor i låda (förutom G-Shock) skickade jag igår iväg en förfrågan på en UX SDR!

Ja U50 känns helrätt med en mindre och tunnare boett.
Jag tycker den röda visaren är detaljen som bidrar till en snyggare helhet hos 556.
Nu är bara frågan vilken utav dessa två 556 jag ska satsa på. Matt tavla eller pianolack.
Har aldrig sett den matta men jag gillar den på bild.
Vad säger ni, matt eller blank ?
672B8B7D-056A-4294-B8B9-81E2CE58D35D.jpeg
C0C1BCD3-F801-4C84-AF82-710DA6DDF954.jpeg

Det blir ju bara en fråga om smak. För mig är det också en fråga om siffror eller inte siffror. Matt blir ju mer "toolig" också och blanka mer dressig. Men båda är ju fina.

Det blir ju bara en fråga om smak. För mig är det också en fråga om siffror eller inte siffror. Matt blir ju mer "toolig" också och blanka mer dressig. Men båda är ju fina.
Precis. Det är ju mer än bara tavlan. 556A saknar AUTOMATIK (synd!) på tavlan, men har datumet bättre (enligt mig) placerat. Den är också mer Sinn eftersom den är baserat på klockan i en cockpit, vilket är en del av Helmut Sinns ursprungliga idé, som den stridspilot han var. Det är, som tidigare nämnts, inte ett lätt val!

Visst är det så. Den matta är mer toolig helt klart och siffrorna bidrar även till det.
Jag tycker den röda visaren ser ut att poppa mer på den matta, åtminstone på bild.

Visst är det så. Den matta är mer toolig helt klart och siffrorna bidrar även till det.
Jag tycker den röda visaren ser ut att poppa mer på den matta, åtminstone på bild.
Visst är det svårt? Även om det är 45 mil dit känns det som ett studiebesök på Erikson Urhandel är befogat (hoppas kunna göra det någon gång).

Precis. Det är ju mer än bara tavlan. 556A saknar AUTOMATIK (synd!) på tavlan, men har datumet bättre (enligt mig) placerat. Den är också mer Sinn eftersom den är baserat på klockan i en cockpit, vilket är en del av Helmut Sinns ursprungliga idé, som den stridspilot han var. Det är, som tidigare nämnts, inte ett lätt val!
Ja det är ju sant att den saknar Automatik. Faktiskt inte tänkt på. Kan nog gå either way... skulle kunna ha det där, men klarar mig utan.

U50 var ju riktigt trevlig! Mekanisk och bra storlek.

Jag har velat testa en med tegimented-tekniken länge. Det enda jag kan sakna lite är den där saltampullen.

Visst är det svårt? Även om det är 45 mil dit känns det som ett studiebesök på Erikson Urhandel är befogat (hoppas kunna göra det någon gång).
Ja det är riktigt svårt men jag har bestämt mig nu för en 556 A RS :)
Nu är bara frågan om jag ska köra den på H-länk eller läder :rolleyes:
Jag gillar utseendet på H-länken men har aldrig fått en sån att sitta bekvämt på min handled.
Men det kanske är dumt att köpa en utan länk ?

Senast ändrad:
Ja det är riktigt svårt men jag har bestämt mig nu för en 556 A RS :)
Nu är bara frågan om jag ska köra den på H-länk eller läder :rolleyes:
Jag gillar utseendet på H-länken men har aldrig fått en sån att sitta bekvämt på min handled.
Men det kanske är dumt att köpa en utan länk ?
Det är relativt billigt att komplettera med länk i efterhand om du skulle vilja det.

Blev ett besök till Sumpan, slutade med ett vitt och grönt gummi. Nu är den sommarfin i nya vita kläder. Även bra med justeringsmöjlighet i låset. Tack @ERIKSON URHANDEL för ett mycket trevligt bemötande.
IMG_20200430_154755_382.jpg

IMG_20200430_154450.jpg

IMG_20200430_154358.jpg
Schyyyyyysst!
Riktigt fin kombo! Grönt band är banne mig inte heller dumt!
Men nu förstår jag inte: justeringsmöjligheter i låset? Vad har de hittat på? Eller är det diving extension du tänker på?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp