• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

U50, 41mm motsvarighet till U1. Frågan är vad lug to lug är..
sinn2020header.jpg
Nu snackar vi!

U50:n ser riktigt bra ut! De andra "nyheterna" var inte speciellt intressanta.
Precis som du säger hade det varit fantastiskt med en sådan UX också.
Nej, de andra kunde jag inte brytt mig mindre om även om 556i var fin med röd sekundvisare. Släpper de en UX i 41mm så bara måste jag ha en. Undrar vad WR blir på en sån, den har ju blivit hälften på U50 jämfört med U1. :) Kommer kanske bara klara 2,5 kilometers djup, hur ska jag klara mig!? :confused:

U50 vore något. Väldigt intressant. Får hoppas på en rejäl prisjustering bara, så det känns motiverat.

Kontaktade precis @ERIKSON URHANDEL angående U50 och fick svar direkt att dom hoppades att ha den nästa vecka i butik. Det blir ett besök i Sumpan snart alltså :)
Bästa Sinnister,
Nu blev det fel från vår sida. Detta är leveranstiderna på nyheterna och inget annat. 556 I RS mitten maj, U50 början av juni och U50 S och U50 Teg. i juli. Övriga nyheter mitten av juli.
Priserna på respektive variant återfinns på vår hemsida under Sinn.

Sinn_U50.png

Jag gjorde en enkel jämförelse av storlek mellan U50 (41 mm) och U1 (44 mm), för att få en känsla hur mycket det skiljer i storlek rent visuellt. Jag är helt ny i sinnträsket och har bara haft min U1 i några veckor. Jag älskar U1, men den en av de saker som jag stört mig lite lite på är att tavlan liksom är onödigt stor/mycket död yta. Med det i åtanke ser U50 mer balanserad ut.
Det ser också ut som att de använder en större grad av typsnittet för datum = fint!

Undrar hur Sinn motiverar att U50 är ett par tusen kronor dyrare än U1. Det är ju egentligen sämre specs i U50 med 500 m vs 1000 m. Antar att det är just det som har gjort att de kan göra den tunnare?

U50 känns som en riktig fullträff sett till måtten. Har hoppats att det ska komma en mindre modell. Däremot, till det priset kan jag inte acceptera det spännet. Inget verkar ju ha hänt på den fronten tyvärr. Obegripligt!

Undrar hur Sinn motiverar att U50 är ett par tusen kronor dyrare än U1. Det är ju egentligen sämre specs i U50 med 500 m vs 1000 m. Antar att det är just det som har gjort att de kan göra den tunnare?
SW300/2892 är väl ett allmänt dyrare verk än SW200/2824? De flesta kostar ju bara på det om klockan verkligen måste vara tunn.

Varför heter den 50? Har det med 50(0) m istället för 1(000) m att göra? Trist att den tappat halva vattenresistensen.

Ber om ursäkt ifall de redan berättat om detta en googling bort, har inte läst igenom allt.

Har mina böner äntligen blivit hörda!? U50 låter mycket intressant! Det jag störde mig på mest med min U1 var just tjockleken men framför allt tyngden. Annars tycker jag den är en fullträff och saknar den men detta kan vara lösningen på problemet :)

Då lär U50 passa perfekt. Nästan 40 gram lättare enbart i boetten. Sen är länken 20mm istället för 22, så där kan man väl gissa att det försvinner ytterligare 10-20gram.

Då lär U50 passa perfekt. Nästan 40 gram lättare enbart i boetten. Sen är länken 20mm istället för 22, så där kan man väl gissa att det försvinner ytterligare 10-20gram.
Det låter för bra för att vara sant! :)
Gillar verkligen U1:ans utseende, kan inte bli så mycket mer Sinn än så enligt mig så U50 kan bli en fullträff!

47,6mm L2L på U50 ger mig ångest för då är skillnanden plötsligt mindre mellan U1 och U50, trodde det skulle vara typ 45. Utifrån tidigare tester jag gjort så har 50mm generellt gått bra som U1 har (60mm handledsbredd, 17cm omkrets), men 47,6 L2L borde inte upplevas som för litet då det är större än SKX. Men man vet ju faktiskt inte förrän man testat, så det får väl bli av sen när båda finns tillgängliga. :)

Dock stör jag mig på priset, för man får en full tegimenterad U1 SDR med länk och komma billigare undan jämfört med en icke full tegimenterad U50 SDR+länk.. Vill gärna ha en full tegimenterad och för en U50 SDR skulle det innebära cirka 27000 om jag räknat ut det rätt.

Tillbaka
Topp