• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Blev ett besök till Sumpan, slutade med ett vitt och grönt gummi. Nu är den sommarfin i nya vita kläder. Även bra med justeringsmöjlighet i låset. Tack @ERIKSON URHANDEL för ett mycket trevligt bemötande.
IMG_20200430_154755_382.jpg

IMG_20200430_154450.jpg

IMG_20200430_154358.jpg
Sommarstek på den! Grym :cool:

Klämde förstås på lite klockor också... 356 står högt på listan!
Provade även U1 för att känna lite på designen inför U50. Liksom aldrig ens tittat närmre på den innan pga alltid tyckt den är för stor. Men nu hoppar den också upp högt pålistan!

356_2.jpg
U1_2.jpg
U1_1.jpg

Även U1 tycker jag passar precis på din handled. Den ”sticker” inte ut förbi handleden.

Men det är då med nöd och näppe! Sen har jag också en viss preferens för mindre klockor överlag. Även om jag nog inte skulle kalla U50 för en liten klocka heller :D.

Men som @TobiasD sa, om U1 tekniskt sett funkar, så bådar det ju gott för U50 :hungry:
Förstår om du gillar mindre klockor än U1 med sina 44 mm, samma för mig.

Däremot tycker jag att just U1 (och flera av Sinns modeller) är stora av en anledning, dom skall vara tydliga att läsa av.
Då dom i första hand designas för en yrkeskår eller ett speciellt användningsområde och inte bara för att vara snygga. Därför tycker jag U1 an är grym.

Beroende på klocka, på en 556a lär det knappast bli bra. En smaksak så att säga :)

Nej, det håller jag helt med om. Det krävs en av U-boetterna för att det ska bli balanserat. Kanske bör tillägga att det är dykarspännet till 20mm-länken som jag monterade på min U1 så både bredd och höjd krymper mot 22mm, och det finns väl inget dykarspänne i 18mm vad jag vet.

Nej, det håller jag helt med om. Det krävs en av U-boetterna för att det ska bli balanserat. Kanske bör tillägga att det är dykarspännet till 20mm-länken som jag monterade på min U1 så både bredd och höjd krymper mot 22mm, och det finns väl inget dykarspänne i 18mm vad jag vet.

mm jag har 18mm på mitt 556a spänne

Om inte du vet, vet ingen :) Jag förvirrade nog ihop det hela en aning. På U1 ser det riktigt bra ut skall tilläggas!

Senast ändrad:

Om inte du vet, vet ingen :) Vi förvirrade nog ihop det hela en aning. På U1 ser det riktigt bra ut skall tilläggas!

Så....hittade ursprungsinlägget för modifieringen. Scrollade ner lite på samma sida och såg bilder på den 144st som jag fick köpa av dig efter ett möte på Arlanda :) Den var riktigt jäkla bra!
https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/page-172#post-2028373

Tillbaka
Topp