Danielpalandet
Basic
Tack!Bra val, grattis till en grym Sinn!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Bra val, grattis till en grym Sinn!
Skriver under på att de banden gör sitt jobb. Alltid snabba leveranser också, så inget att klaga på.
103B fick tillbaka sitt racingband från Heuertime efter att 101B lånat det ett tag. Tyvärr har 101 något smalare bredd mellan bandhornen så det har tryckt ihop bandet något. Syns i överkant att det saknas 1/2mm men jag hoppas att det sväller ut till sin ursprungliga storlek om några dagar. Slarvigt av mig.
Tack! Klockan blev precis mycket mer intressant. och snyggare?!Breitling är originalet. I samband med att Breitling riskerade konkurs, (runt 1979 tror jag), köpte Helmut Sinn befintligt lager med boetter, urverk m.m. och även licensen, (inte namnet Navitimer dock), att ta över tillverkningen i egen regi. När Breitling sedan hämtade sig gjorde man upp om att få tillbaka licensen men samtidigt som Sinn skulle få fortsätta med sin 903 som modellen heter. Ungefär så, har säkert missat en del detaljer hur det gick till. Jag har inte riktigt satt mig in i alla turer kring det hela.
De allra tidigaste 903 har Breitlings urverk och jag har även sett med Breitling-krona, samt att det står Sinn Natitimer på tavlan. De är extremt sällsynta. Efter den kom min variant med det röda rakställda datumet. De dyker upp till försäljning lite då och då och jag tror att det ligger ett par på C24 just nu. Efter den har det kommit en rad olika modeller med bland annat 24-timmarsvisning, månfas m.m. och 903 finns kvar i sortimentet än idag.
Tackar!Bra val, grattis till en grym Sinn!
Härlig historik som jag helt hade missat. Tack för lektionenBreitling är originalet. I samband med att Breitling riskerade konkurs, (runt 1979 tror jag), köpte Helmut Sinn befintligt lager med boetter, urverk m.m. och även licensen, (inte namnet Navitimer dock), att ta över tillverkningen i egen regi. När Breitling sedan hämtade sig gjorde man upp om att få tillbaka licensen men samtidigt som Sinn skulle få fortsätta med sin 903 som modellen heter. Ungefär så, har säkert missat en del detaljer hur det gick till. Jag har inte riktigt satt mig in i alla turer kring det hela.
De allra tidigaste 903 har Breitlings urverk och jag har även sett med Breitling-krona, samt att det står Sinn Natitimer på tavlan. De är extremt sällsynta. Efter den kom min variant med det röda rakställda datumet. De dyker upp till försäljning lite då och då och jag tror att det ligger ett par på C24 just nu. Efter den har det kommit en rad olika modeller med bland annat 24-timmarsvisning, månfas m.m. och 903 finns kvar i sortimentet än idag.
Det där kom både lägligt och olägligt! Jag är i startgroparna för köp men hade tänkt avvakta lite vissa penga-relaterade besked (ahem, från jobbet) och är dessutom en sån som tar lång tid på mig att bestämma mig! Pressen!Lade just upp en tråd om Gruppköp, för er som går i köptankar avseende Sinn. Ta en titt vetja!
Det var precis därför vi satte hela veckan som beslutstidDet där kom både lägligt och olägligt! Jag är i startgroparna för köp men hade tänkt avvakta lite vissa penga-relaterade besked (ahem, från jobbet) och är dessutom en sån som tar lång tid på mig att bestämma mig! Pressen!
Har för många val nu också. U50, 356, 104 både I och A och dessutom den blå som @Heimo suktar med jämt.Det var precis därför vi satte hela veckan som beslutstid
Ta ett lån och köp alla?Har för många val nu också. U50, 356, 104 både I och A och dessutom den blå som @Heimo suktar med jämt.
Riktigt snygg!Har börjat uppskatta grå tavlor mer och mer. 103 Diapal är brutalt bra på Sinn´s nya canvas. Gillar att de har avstått att göra UTC-visaren i färg om på de flesta andra modeller.
Dessutom 12-timmars som går att gömma om så önskas?Har börjat uppskatta grå tavlor mer och mer. 103 Diapal är brutalt bra på Sinn´s nya canvas. Gillar att de har avstått att göra UTC-visaren i färg om på de flesta andra modeller.
Riktigt snygg!
Jag gillade 757 diapalen mycket. Den hade dessutom 22 mm finelink.
Finns inte kvar i sortimentet tyvärr.
Dessutom 12-timmars som går att gömma om så önskas?
Du har sett att tiden är inne? 10% rabatt hos Erikson denna vecka.Jäklar vad schysst att de lyssnat och kommit med U50! Lär definitivt bli ett köp längre fram. Har saknat min UX ända sedan jag sålde den, men kände väl hela tiden att den var lite väl stor. 11,2 mm tjock är ju kanoooon
Såg det - grymt initiativ! Passar dock inte för mig kommande tiden så får knipa en längre framDu har sett att tiden är inne? 10% rabatt hos Erikson denna vecka.
Jag lockas av diapal-tekniken i stort. Drömmen hade varit en Sinn med samma estetik som EZM 3, med Diapal, AR Dehumidifying, Tegiment och kanske till och med PVD-coating, om det passar sig
NEEEEJ! Du får inte komma med sådana tips!Finns ny oanvänd hos handlare på C24
Ja, den går att lägga bakom timvisaren.
Ni som provat Sinns svarta coating - vad har ni för tankar om det? Hur tåligt är det framförallt?
De kan ju bli rätt repiga ändå de där. Tegimenteringen är ju under pvd:n.Såg de här siffrorna nyligen i ett Youtube-klipp men har ingen aning om huruvida det stämmer.
En Sinn All Inclusive alltså
Jäklar, om det stämmer. Blev dock fundersam om 904L är så mycket hårdare än 316L - trodde att de var ganska likaSåg de här siffrorna nyligen i ett Youtube-klipp men har ingen aning om huruvida det stämmer.
Ni som provat Sinns svarta coating - vad har ni för tankar om det? Hur tåligt är det framförallt?
Snortight!Pingar in @Wydestream @Vess1an @Hoffa @David71 för utlåtanden om nyare PVD och @Kanadicken för vintage-PVD